Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
76,00 zł
Dostępna

Biały zamek: Duel

Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 - 40 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Isra C. Shei S.
Premiera: 30.10.2025
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Devir
Po przybyciu Portugalczyków do Japonii daimyo rywalizowali o kontrolę nad handlem zagranicznym i dostępem do nowoczesnych technologii. Zamek Himeji, symbol feudalnej potęgi, stał się strategicznym centrum rywalizacji klanów walczących o wpływy. W Białym Zamku: Duel dwa klany rywalizują o wpływy na Dworze Białej Czapli. Autorzy Białego Zamku powracają z tytułem zaprojektowanym specjalnie ... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 15
01.12.2025 08:48
4.5
ocena
Fani dużego Białego Zamku będą zadowoleni, bo odnajdą tu znajome mechaniki i klimat. Skondensowana, szybka rozgrywka, gdzie każdy ruch ma znaczenie, na koniec daje satysfakcję. W naszym odczuciu trochę większą niż w wersji wieloosobowej. W skrócie: - klimat i mechaniki znane z dużego „Zamku” - tylko 12 tur - "robotnikami" są znaczniki, nie kości - sporo zależności w punktacji - losowość kart i układów może trochę utrudniać obraną strategię Dla lubiących strategiczne potyczki 1 na 1, zamknięte w kilku ruchach
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 521
17.11.2025 11:11
4.5
ocena
Jestem absolutnie zachwycony. Biały Zamek: Duel na papierze brzmiał komicznie, bo nie dość, że to dwuosobowa wersja gry, która znakomicie działała na dwie osoby, to jeszcze pozbyli się kości, które były przecież trzonem rozgrywki?! To nie mogło się udać, a jednak, udało się. Biały Zamek: Duel to w moim odczuciu fenomenalna reinterpretacja tego co czyniło oryginał tak dobry: ciasnota nie tylko akcji ale i zasobów, połączona ze świetnym poczuciem spełnienia podczas robienia dużych combosów z prostych akcji. W swoim ruchu możesz zrobić tylko dwie akcje? Nic nie szkodzi, tak wszystko sobie odpalę, że tą akcją zrobię inną, tą inną jeszcze kolejną, a tamtą kolejna kupę kartę Wpływu, która mi da kolejną akcję… No i jeszcze zrobię drugą! Niesamowitą satysfakcję dają takie proste czynności. Świetnym jest dla mnie też to, że gra po prostu zajmuje dużo mniej miejsca niż zwykły Biały Zamek i przy okazji jest też dużo szybszy. Pół godziny i można rozgrywać szybki rewanżyk po czym wszystko szybko sprzątnąć. Chciałbym Wam napisać jeszcze jakiś minus, coś co mi się w tej grze nie spodobało, ale kurczę… no nic nie mogę znaleźć poza drobną uwagą dotyczącą zbierania symboli. ~ Kryspin
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 7
13.11.2025 22:14
5.0
ocena
Jest nieco inna w mechanice niż podstawowy Biały Zamek, natomiast mi osobiście bardzo przypadła do gustu.
Liczba wystawionych
opinii: 308
12.11.2025 23:07
4.0
ocena
Łatwa i szybka gra typu euro (zupełnie jak nie euro). Pojedynek nawiązujący (nie tylko tematycznie) do wyjątkowo lubianej (niewiele trudniejszej i niewiele dłuższej) wieloosobowej gry pod tym samym szyldem czyli „Białego Zamku”. Chociaż mechanika bardziej nawiązuje do Navorii. To tytuł zdecydowanie dla wszystkich, którzy szukają tytułów dedykowanych dla dwóch graczy. Choć trzeba przyznać, że pierwowzór nie działa źle w rozgrywce dwuosobowej, a plusem tamtej wersji jest wariant solo. Dodatkowymi zaletami jest ładne, estetyczne wykonanie i bardzo kompaktowy rozmiar pudełka (w sam raz na wyjazd).
Liczba wystawionych
opinii: 198
12.11.2025 05:40
4.5
ocena
Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej gry, do czasu aż w nią zagrałem. Niezawodny duet projektantów Czerwonej Katedry i Flatiron nie poszedł na skróty i stworzył świetną dwuosobówkę bazującą tematycznie i estetycznie na "pierwszym" Białym Zamku". Nadal żonglujemy tymi samymi surowcami i ludźmi, ale mechaniczne robimy to zupełnie inaczej. Gra jest sprytniejsza, ciaśniejsza, krótsza i mniejsza względem swojego pierwowzoru, ale w żadnym stopniu nie ujmuje jej to atrakcyjności. Na ten moment przy wyborze między pierwszym a drugim "Białym Zamkiem" skłaniam się ku wersji Duel, głównie przez jej kompaktowość, szybszy setup i ciekawszą mechanikę rozstawiania i ściągania z planszy walców.
Liczba wystawionych
opinii: 174
09.11.2025 13:16
4.0
ocena
Biały Zamek Duel, to na pierwszy rzut oka gra niezwykle podobna do pierwowzoru. Ten sam okres historyczny, miejsce, część akcji i niektóre mechaniki. Jednocześnie w wielu aspektach gra jest kompletnie inna i wymusza odmienny sposób myślenia i łączenia akcji. Podoba nam się, że twórcy nie poszli na łatwiznę kastrując grę do wersji pojedynkowej. W projekcie przewidzieli rywalizacyjną przepychankę, podkradanie sobie kart i miejsc do umieszczania znaczników. Wprowadzili taktyczną mechanikę ulepszania kart wpływów oraz dodali nowe akcje. Grając w Biały Zamek Duel, mamy ciągłe wrażenie, że ta gra została dokładnie przemyślana. Nie ma tu miejsca na przypadek, chaos i puste akcje. Wszystko jest sprytnie powiązane w łańcuch przyczynowo skutkowy, który dobrze wykorzystany, da sporo punktów. Przez ciasnotę i krótką kołderkę, gra nie wybacza błędów, ale jednocześnie sprawia wrażenie nieco luźniejszej niż duża wersja. Biały Zamek Duel ląduje wysoko na naszej liście gier dwuosobowych i jeszcze wyżej na liście wersji duel dużych gier. Tą właśnie drogą powinien iść trend gier duelowych!
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 258
09.11.2025 12:26
4.0
ocena
𝑩𝑰𝑨Ł𝒀 𝒁𝑨𝑴𝑬𝑲: 𝑫𝑼𝑬𝑳 W dniu wczorajszym swoją premierę ma dobrze znana gra czyli Biały Zamek tym razem w wersji Duel 🏰 Już po otwarciu pudełka możemy stwierdzić, że wersja dwuosobowa jest bardziej uboga. Nie ma tu przede wszystkim charakterystycznych mostów na kości ba! tutaj nawet nie ma kości 😂 W "Białym Zamku: Duel" każdy z graczy wciela się w rolę jednego z klanów. Gra polega na rywalizacji o wpływy na Dworze Białej Czapli. Oczywiście, ten kto zdobędzie najwięcej Punktów Klanu, wygrywa. Cała gra trwa raptem dwie rundy: 🔺 wyjściową 🔺 powrotną W trakcie rozgrywki gracze na początku swoich tur umieszczają znaczniki latarni na żetonach lokacji na planszy głównej. Stawiając tam je otrzymymują nagrodę latarni, czyli wszystkie nagrody, które są wskazane na planszy posiadłości oraz kartach w danej strefie. Ostatnią rzeczą, którą wykonują gracze w swojej turze to dwie akcje, z którymi sąsiaduje położony przez nas znacznik. Za wszystkie akcje wykonywane w czasie gry płacimy zasobami, monetami lub pieczęciami Daimyo, zatem warto je zbierać na swojej planszy posiadłości. Gdy żaden znacznik latarni nie pozostanie na planszach posiadłości obu graczy, rozpoczyna się runda 2. Zasady ma bardzo podobne jednak zamiast wykładania, gracze będą zbierać znaczniki i tak samo będą wykonywać akcje sąsiadujące z latarnią. Żeby nie było tak łatwo... jeżeli któryś z graczy posiada żeton zamiany aktywacji, może go użyć raz na turę i zamienić miejscami 2 żetony aktywacji w Zamku. Może to nieźle namieszać, gdy ktoś ma już ułożony cały plan 😈 A teraz najważniejsze pytanie, które się rodzi w Waszej głowie. Czy ta gra jest mi potrzebna? Nie będziemy ukrywać, że nam się na tyle dobrze gra w Biały Zamek, że nie czułyśmy pilnej potrzeby na to, by stworzono Biały Zamek w wersji dwuosobowej. Jednak z drugiej strony, musimy stwierdzić, że kiedy mamy ochotę na rozgrywkę w Biały Zamek, a czas jest ograniczony to ta wersja jest jak najbardziej ok. Rozgrywka jest naprawdę szybka, około 30 minut, tak, jak wskazuje pudełko. Satysfakcja z gry (zwłaszcza wygranej 😛) jest, a i krótkiej kołderki tutaj nie brakuje i zawsze, ale to zawsze będzie o jeden ruch za mało 😅 🔹Ilość graczy: 2 🔹Wiek graczy: 10+ 🔹Czas gry: 30 minut
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 95
06.11.2025 10:26
4.0
ocena
Okres Nanban w Japonii to czas wymiany kulturowej i handlowej, wzmocnienia twierdz i pozycji Daimyo. Jako przywódcy klanów w tych okolicznościach musimy pokazać, że to nasz klan zasługuje na awans na dworze Białej Czapli! To gra strategiczna dla dwóch graczy na kanwie gry "Biały Zamek". Gracze kolejno wyglądają lub zdejmują znaczniki latarni z wybranych miejsc na planszy tak, aby w ograniczonym czasie tylko kilku rundach uzyskać jak najwięcej punktów wpływu z podejmowanych decyzji, zdobywanych surowców, kupowanych ulepszeń itp. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa! Jako, że najczęściej gramy w duecie, to zawsze chętnie testujemy nowe tytuły dedykowane właśnie dwóm graczom, bowiem nie zawsze gry na większą liczbę uczestników pozwalają w pełni cieszyć się możliwościami rozgrywki. Tutaj zdecydowanie znaleźliśmy to, czego szukamy w dualistycznych rywalizacjach! Znamy już pełnowymiarowy "Biały Zamek" więc z miejsca znaleźliśmy sporo smaczków wizualnych i grywalnych, zbliżonych do tamtego tytułu. Niemniej fo nadal jest w pełni odrębny twór z inną mechaniką i, mimo pewnych podobieństw, z satysfakcją odkryliśmy tu sporo powiewu świeżości. Interesująca mechanika jest bardzo zmyślna w pomyśle i tym, jak porządkuje przebieg rozgrywki. Z góry wiemy, na ile tur zaplanować sobie działania, jednakże losowe rozmieszczanie komponentów i kart sprawia, że za każdym razem zabawa jest zupełnie inna i możemy obierać przeróżne strategie. Możliwości jest całkiem sporo, zwlaszcza dla graczy, którzy uwielbiają tworzyć combo efektów akcji. Tutaj z jednej sprytnej decyzji można wycisnąć naprawdę wiele punktów, ale z drugiej strony trzeba złapać balans w wyborze kierunku, na którym się skupiamy w rozwoju klanu, aby nie próbować jednocześnie wszystkiego, a koniec końców stracić na tym przez za małą liczbę tur. Wizualnie gra robi znakomite wrażenie. Pięknie wykonane, solidne komponenty i karty przywołują od razu klimat Japonii. Amatorzy strategicznego kombinowania i taktycznej rywalizacji bedą tu oczarowani. Serdecznie polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 54
24.10.2025 01:28
4.5
ocena
Bardzo spoko. Fajna, oryginalna mechanika. Zwykły biały zamek jest lepszy. Tu brakuje mi tych spektakularnych combo znanych z oryginału.
Liczba wystawionych
opinii: 24
22.10.2025 15:13
4.5
ocena
Zawartość pudełka: Jak na tak małą grę jest wręcz imponująca. Plansza główna, 2 plansze posiadłości, karty wpływu , karty zasobów, karty latarni, kafelki placów treningowych oraz kilkadziesiąt różnego rodzaju żetonów. Mechanika gry: Pierwsze 6 tur to wystawianie latarni (robotników) na pola planszy i realizacja akcji wystawionej właśnie latarni oraz akcji z sąsiednich pól, czyli: 1) awans na dworze, 2) trening samurajów, 3) praca w ogrodzie, 4) handel 5) akcje z kart lub ulepszanie posiadanych. Większość akcji wymaga opłacenia w zasobach: monetach, pieczęciach, żelazie, żywności lub perłach. Kolejne 6 tur to zbieranie latarni z planszy na planszetkę. Znowu mamy do dyspozycji te same akcje, to znaczy akcje, których nie wykonaliśmy w pierwszej części nie są dostępne. Opinia: „Biały zamek. Duel” to świetna gra dla dwóch osób. Do niewątpliwych zalet zaliczam solidne wykonanie, dobrą cenę oraz niski próg wejścia. Zasady są proste i instrukcja objaśnia je w bardzo klarowny sposób. Nie oznacza to jednak, że to łatwa gra. Można sobie pogłówkować i wycisnąć z miej sporo. Jest wiele dróg do wygranej i można wykazać się strategicznym myśleniem. Jednak element rywalizacji sprawia, że przeciwnik może pokrzyżować nam szyki zajmując pole, które sobie zaplanowaliśmy. Na razie rozegraliśmy dopiero kilka partii, więc trudno na razie wyrazić opinię o regrywalności, ale bawiliśmy się bardzo dobrze. To świetny tytuł, kiedy nie ma się zbyt wiele czasu i ochoty na bardzo głębokie móżdżenie, jednak też na jakąś łatwiznę. „Biały zamek. Duel” rekomenduję również średniozaawansowanym graczom.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności