Po przybyciu Portugalczyków do Japonii daimyo rywalizowali o kontrolę nad handlem zagranicznym i dostępem do nowoczesnych technologii. Zamek Himeji, symbol feudalnej potęgi, stał się strategicznym centrum rywalizacji klanów walczących o wpływy.
W Białym Zamku: Duel dwa klany rywalizują o wpływy na Dworze Białej Czapli. Autorzy Białego Zamku powracają z tytułem zaprojektowanym specjalnie dla dwóch graczy, który atmosferą, kombosami i zwartością wzoruje się na oryginale, ale proponuje zupełnie nową, acz równie pochłaniającą rozgrywkę.
Mocne strony Duela:
- Esencja Białego Zamku - Choć nie ma tu kości i mostków, Duel oferuje podobne wyzwanie jak gra oryginalna. Daj się zabrać w znajome rejony i podejmij nowe wyzwanie zaprojektowane specjalnie dla dwóch graczy.
- Mała, a duża - Gabarytowo niewielkie pudełko wypełnione jest komponentami, a sama rozgrywka pozwoli ci raptem w pół godziny rozegrać głęboką, wielowarstwową grę euro.
- Jak w domu - Intuicyjny system oznaczeń i ikon, czytelny projekt i kompaktowa przestrzeń gry – zorientowanie się na planszy zajmuje ledwie chwilę, zwłaszcza jeśli znasz Biały Zamek.
- Gamerskie Haiku - Każdy ruch ma znaczenie, a każdy manewr uruchamia całą sekwencję efektów. Przed tobą 12 rund, z których nie wolno ci zmarnować ani jednej!
Mechanicznie:
- Rundy - W każdej z 12 rund postawisz 1 znacznik, zgarniesz misternie przygotowywane bonusy z latarni i wykonasz jedną z dwóch akcji zależną od zajętego miejsca.
- Akcje - Awans na dworze, trening samurajów, praca w ogrodzie, handel z Portugalczykami, różnorodne akcje z kart lub ulepszenie pozyskanych kart na punktującą stronę - opanuj paletę akcji dostępnych w Duelu.
- Zasoby - Zarządzaj znacznikami latarń, czyli swoimi “robotnikami” do uruchamiania akcji. Uważnie pozyskuj i wydawaj zasoby: monety, pieczęcie, żelazo, żywność i perły. Uważnie przydzielaj pieczęcie klanu tam, gdzie przyniosą najwięcej punktów.
- Liczą się wpływy - Punkty Zwycięstwa w Duelu rozsiane są po całej grze: zdobywaj je na bieżąco i poluj na nie, zbierając punktujące ikony, zajmując miejsca na planszy i kompletując karty.