6 litsopada 1983, Hawkins w stanie Indiana. Późnym wieczorem, po długiej, dziesięciogodzinnej rozgrywce w Dungeons & Dragons, młody WIll Byers, roszstawszy się ze swoimi przyjaciółmi znika gdzieś w drodze do domu. To tajemnicze zajście staje się początkiem serii przerażających wydarzeń, które nawiedzą małe miasteczko. Niewytłumaczalne samobójstwo Benny'ego Hammonda, dziwne połączenia tel...
czytaj dalej
Jako mieszkańcy Hawkins musimy stawić czoła wyjątkowo groźnym przeciwnikom. Agenci wrogiej organizacji i potwory z Drugiej Strony opanowują miasto, a naszym zadaniem jest ocalić Willa i powstrzymać siły zła.
W trakcie rozgrywki gracze współpracują, aby osiągnąć wspólny cel. Przemieszczając się między kolejnymi lokacjami, zbierając cenne przedmioty i sojuszników oraz rozsądnie wykorzystując karty akcji, należy walczyć z kolejnymi przeciwnikami, korzystać z mocy Nastki i zdążyć zrealizować główne cele, zanim skończy się czas gry.
Gra zawiera dwa scenariusze, nawiązujące do pierwszego i drugiego sezonu serialu. Osobne plansze i niektóre komponenty pozwalają na różne sposoby przeżywać przygodę, tworząc nowe strategie drogi do zwycięstwa.
Gra jest bardzo klimatyczna, znakomicie oddaje atmosferę ekranowej wersji. Ilustracje na kartach czy planszy robią wrażenie dbałością o detale, a figurki są znakomitym uzupełnieniem warstwy wizualnej i ucieszą każdego maniaka pięknie wydanych komponentów czy malowania, a tym samym personalizacji postaci i potworów.
Rozgrywka mechanicznie nie jest skomplikowana. Tura gracza zawiera się w kilku jasnych krokach, ale pozostawia przestrzeń do podejmowania różnorodnych decyzji, obierania taktyki i dyskusji ze wspołgraczami o kolejnych posunięciach. Każda z postaci ma swoje umiejętności specjalne, co jeszcze pogłębia wielość opcji. A warto dobrze je przemyśleć, bowiem z doświadczenia zauważyliśmy, jak dobrze dobrane korelacje między bohaterami i sezonem potrafią zadecydować o szybkim zwycięstwie bądź porażce z kretesem.
Pomimo elementów losowych, gra skłania do kombinowania i myślenia, a jednocześnie nie należy do cięższych tytułów, więc jest dobrym wyborem przy ochocie na coś niezbyt skomplikowanego, a nadal dającego zew przygody i wyzwania. No i przede wszystkim to znakomita opcja dla fanów serialu, którzy chcą poczuć w ciekawej formie klimat Hawkins 😊 Polecam 😊
Zawartość pudełka:
Do dyspozycji mamy 6 figurek postaci wraz z planszami, 1 figurkę Jedenastki oraz 5 figurek przeciwników, a ponadto 2 tekturowe „figurki” Patrolu na podstawkach. Serce gry to oczywiście dwustronna plansza. Jest też sporo kart w 4 kategoriach: karty scen, karty sojuszników, karty przedmiotów oraz karty akcji. Do tego są jeszcze żetony trudności i znaczniki strachu. Doceniam też organizer, który pomaga utrzymać porządek w pudełku. Wszysktko utrzymane w klimacie universum Stranger Things.
Mechanika gry:
W grze Stranger Things: Po Drugiej Stronie chodzi o to by... a to niespodzianka, uwolnić Willa! Niestety mimo kooperacji nie jest to proste zadanie.
Tura gracza to 4 kolejne kroki
1. Poruszanie się - gracz może poruszyć o wartość podaną jest na planszy postaci, ale może zostać ona zwiększona przez zagranie karty akcji.
2. Wykonanie Akcji – gracz może wykonać 1 dostępną na danym polu akcję np. zdobycie przedmiotów, zyskiwanie sojuszników, obniżanie poziomu strachu lub skorzystanie z mocy Jedenastki. Jeśli jednak postać stanie na polu z przeciwnikiem, musi z nim walczyć. By wykonać akcję, trzeba zagrać co najmniej 1 kartę akcji oraz zastosować bonusy z przedmiotów, sojuszników i zdolności – łaczna suma to wartość akcji. Akcja jest skuteczna, jeśli jest równa lub wyższa od sumy znaczników trudności w stosie powiązanym z polem, na którym stoi postać.
3. Dobranie Kart - gracz dobiera z talii akcji do pięciu na ręce.
4. Postęp Fabuły - gracz dobiera i rozpatruje karty scen. Liczbę kart scen to suma bieżącego aktu (1, 2 albo 3) oraz liczby zagranych w tej turze kart z trójkątem ostrzegawczym. Karty z talii scen rozpatruje się kolejno i nie są to pozytywne zdarzenia.
Opinia:
Stranger Things: Po Drugiej Stronie to bardzo klimatyczna gra kooperacyjna, interesująca zwłaszcza dla osób lubiących to universum serialowe. Zasady są proste, a instrukcja dobrze napisana, więc szybko wchodzi się już w pierwsze partie. Mimo prostoty zasad trudno jest osiągnąć zwycięstwo. Zło osacza nas ze wszytkich stron. Regrywalność podnosi asymertria postaci oraz dwustronność planszy.
Gra jest pięknie zaprojektowana i starannie wykonana, ma plastikowe figurki i nawet wypraskę. Mnie ta gra sprawia frajdę, mimo kilku partii, w których nie udało nam się uwolnić Willa, a graliśmy zarówno we dwu jak i czterosobowym składzie.
Aha, trzeba uważać, by nie pomylić gier. Na rynku jest jeszcze inna gra ze świata Stranger Things, ale gużo słabsza. Zwróć uwgę na podtytuł. Ma być Stranger Things: Po Drugiej Stronie.
No i już za parę dni premiera 5, i jak zapowiadają twórcy ostatniego, sezonu serialu.
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności