6 litsopada 1983, Hawkins w stanie Indiana. Późnym wieczorem, po długiej, dziesięciogodzinnej rozgrywce w Dungeons & Dragons, młody WIll Byers, roszstawszy się ze swoimi przyjaciółmi znika gdzieś w drodze do domu. To tajemnicze zajście staje się początkiem serii przerażających wydarzeń, które nawiedzą małe miasteczko. Niewytłumaczalne samobójstwo Benny'ego Hammonda, dziwne połączenia telefoniczne, migające światła w domu Byersów, rzekoma ucieczka z domu Barbary Holland i nagłe pojawienie się dziewczynki o imieniu Jedenastka, która najwyraźniej posiada paranormalne zdolności i łączy ją coś z podejrzanym laboratorium na obrzeżach Hawkins. Krok po kroku, fragmenty układanki zaczynają układać się w większy obraz, odsłaniając straszliwą prawdę, która odmieni życie mieszkańców Hawkins na zawsze.
Stranger Things: Po Drugiej Stronie to kooperacyjna gra planszowa dla od dwóch do czterech graczy, w której gracze wcielą się w role bohaterów znanego serialu, by uratować Hawkins przed licznymi zagrożeniami. Na wstępie wybierzemy postać, a zaraz potem zdecydujemy, który z dwóch sezonów chcemy rozegrać. Każdy z nich posiada własną planszę, akcje oraz zestawy kart. Bohaterowie będą przemieszczali się za pomocą kart akcji po znanych z serialu miejscach. Zdobędą liczne przedmioty oraz sprzymierzeńców, cały czas starając się unikać wysłanników tajnej, rządowej agencji. Pomogą też Jedenastce i sami zostaną wsparci jej mocami, kiedy staną twarzą w twarz z grozą ze świata Po Drugiej Stronie. Ich ostatecznym celem będzie zatrzymanie przerażających sił ciemności zagrażających miasteczku i uratowanie zaginionego Willa Byersa...