Neuroshima Hex! 3.0

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 30 - 45 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Michał Oracz
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Portal Games
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji s... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 5
21.08.2023 16:08
4.0
ocena
Neuroshima Hex! 3.0 to emocjonująca gra taktyczna, która wciąga od pierwszej rundy. Mechanika rozmieszczania żetonów jednostek na hexowej mapie zapewnia dynamiczną i wymagającą rozgrywkę. Tworzenie strategii i rywalizacja z innymi graczami sprawiają, że każda gra to niezapomniane doświadczenie. Polecam dla fanów taktycznych wyzwań!
Liczba wystawionych
opinii: 71
23.03.2024 11:23
2.0
ocena
Ponoć klasyk, mnie zwyczajnie nie przypadł do gustu. Jedna z gorszych gier w jakie grałem, choć wiem, że ma wielu miłośników.
Liczba wystawionych
opinii: 96
08.03.2024 22:18
4.5
ocena
No nie spodziewałem jak ta gra będzie dobra. Na ten moment mam każdy dodatek łącznie z dommsday. Błagam Portal nie zabijajcie tej serii, czekam z niecierpliwością na więcej dodatków.
Liczba wystawionych
opinii: 53
03.03.2024 13:40
5.0
ocena
Najlepszy pojedynek na 2 osoby
Liczba wystawionych
opinii: 33
11.02.2024 11:21
2.0
ocena
Gra która nie siadła. Zasady niby proste, a jednak skomplikowane, sensownie wydana, ale coś nie pykło. Jedną z gier, które przeleżały kilka lat w szafie, niedawno sprzedana, bo nikt do niej nie chciał zasiadać, lub poznawać zasad. Nie mówię że to zła gra, bo widziałem w niej potencjał, ale w naszym gronie po prostu do nikogo nie przemówiła.
Liczba wystawionych
opinii: 160
07.02.2024 11:27
4.0
ocena
Szachy w wersji planszowej z mnóstwem dodatkowych zasad.
Liczba wystawionych
opinii: 338
30.01.2024 11:48
3.5
ocena
Neuroshima Hex 3.0 to odświeżona wersja gry pojedynkowej. Przypominająca trochę szachy, lecz mająca w sobie dużo więcej fabuły, różnorodności oraz taktyki. Nie da się uciec również od losowości, ale dzięki temu każda Wasza partia będzie inna. Bardzo proste i intuicyjne zasady, niespłycające rozgrywki, masa dodatkowych armii oraz możliwość gry solo i w 3-, 4-osobowym składzie, sprawia, że odkrywanie Neuroshimy Hex zajmie Wam setki godzin! Grę polecam fanom gier taktycznych, strategicznych i logicznych. Sprawdzi się w gronie graczy dwuosobowych. Można też wykorzystać ją jako fillerek, między cięższymi tytułami!
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 580
24.01.2024 14:01
3.5
ocena
Ocena po 13 partiach. Średni czas gry = 17 min Gra ze swoich założeń bardzo mi się podoba. Mamy na planszy pojedynek dwóch frakcji. Używamy do tego żetonów, które mają różne umiejętności (głównie kierunek i rodzaj strzału). Odpowiednie układanie żetonów ma na celu unicestwienie bazy i jednostek przeciwnika. Fajny tytuł, który dobrze się zestarzał. Niestety ja nie za bardzo mam z kim w to grać.
Liczba wystawionych
opinii: 2
07.01.2024 17:42
5.0
ocena
The Best!
Liczba wystawionych
opinii: 150
16.12.2023 13:59
3.5
ocena
"Neuroshima Hex 3.0" to taktyczna gra, której celem jest atakowanie Sztabu przeciwników i na koniec gry posiadanie, jak największej Wytrzymałości własnego Sztabu. Akcja gry ma miejsce w posapokaliptycznym świecie zniszczonym wojną ludzi z maszynami. Każdy z graczy wciela się w jedną z czterech armii: 🔴 MOLOCH 🟢 POSTERUNEK 🟡 HEGEMONIA 🔵 BORGO i otrzymuje 35 żetonów, którymi będzie grał oraz kartę pomocy, na której opisane są wszystkie dostępne żetony w danej armii, uwzględniając ich dostępną liczbę. Na początku gry każdy ze Sztabów posiada 20 punktów Wytrzymałości. W trakcie gry, walcząc, będziemy je tracić, co zaznaczamy na naszych obrotowych licznikach obrażeń. Zaczynając od pierwszego gracza, każdy kładzie na planszy swój pierwszy żeton, czyli Sztab. Gracze będą mogli wybierać żetony do zagrania tylko z tych odkrytych przed sobą (reszta pozostaje odwrócona rewersem do góry). Po dobraniu do trzech, jeden żeton odrzucamy, a pozostałe możemy zagrać, zostawić na później lub odrzucić na stos odrzuconych. Żetony armii dzielą się na żetony natychmiastowe, które po zagraniu, będą miały efekt natychmiastowy (tych nie układamy na planszy) oraz żetony planszy, które reprezentują jednostki naszej armii i kładziemy je na planszy, pozostają one tam do czasu, aż nie zostaną zabite. Większość żetonów planszy posiada symbol z cyfrą 0-3, który określa jego Inicjatywę. Jest to bardzo ważne, gdyż w trakcie bitwy, żeton z wyższa inicjatywą szybciej zaatakuje swoich wrogów. Bitwa rozpoczyna się, gdy któryś z graczy wyłoży żeton bitwy (z żetonów natychmiastowych) lub gdy zapełni się ostatnie puste pole na planszy. Atak wręcz oraz atak strzelecki o różnych siłach to działania, które wpływają niekorzystnie na naszych przeciwników. Pancerz występujący na żetonach zmniejsza o 1 siłę każdego Strzału, a sieć unieruchamia sąsiadującą jednostkę (wówczas umieszczamy na niej znacznik sieci). Byc może traficie również na jednostkę, która posiada znacznik wytrzymałości. Oznacza to dodatkowy punkt wytrzymałości, a każda rana zadana tej jednostce oznaczana jest znacznikiem ran. Dodatkowo w grze mamy 55 kart Hexogłówek, które można rozwiązywać nie mając akurat towarzyszy do wspólnej gry. Bardzo ucieszyłyśmy się, kiedy okazało się, że będziemy miały okazję posiadać i nie raz zagrać w Neuroshime Hex. Słyszałyśmy i czytałyśmy o niej wiele pozytywnych opinii, więc mimo, że świat postapo nie jest jakoś specjalnie dla nas to chciałyśmy się przekonać o znakomitości tego klasyka na własnej skórze. Czy pozytywnie? Zacznijmy może od wykonania. Wydawało nam się, że gra będzie bardziej... 🤔 mdła? Że wzrokowo nas nie przyciągnie. Tu się myliłyśmy. Mimo, że są to czasy po wieloletnich wojnach, zniszczeń to nawet mamy tu jakieś intensywniejsze kolorki 😛 Podobają nam się też liczniki obrażeń, bo lubimy ten rodzaj oznaczania. Żetony oraz plansza dobrze wykonana. Na dwie osoby jakoś nam gra nie przypasowała, ale próbowałyśmy kolejny, kolejny i kolejny raz. I trochę się polubiliśmy 😁 Jednak nie na tyle, gdy w grę graliśmy w czterech graczy. Wtedy naprawdę trzeba dużo myśleć, opracować strategię, wytrzymać i nie dać się zabić. Nasze ogólne odczucia? Pierwsza, druga i trzecia rozgrywka może Wam się nie podobać. Samą grę, a może i świat z nią związany trzeba poznać. Z każdą kolejną rozrywką my co raz bardziej się do niej przekonujemy. Na więcej osób działa super, w dwie różnie to bywa.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 66
08.11.2023 20:42
4.5
ocena
To moja chyba pierwsza gra w kolekcji i gra od której zaczynała się moja przygoda z planszówkami, więc też troche opinia z sentymentem. Już sam fakt, że gra od tylu lat dalej jest rozwijana, to też o czymś świadczy. Prostota zasad przy różnorodności frakcji daje naprawdę dużo frajdy :D. Czasem są jakieś znaki ? czy też niedopowiedzenia, ale ogólnie gra jest naprawdę fajna. Dodam też, że gra naprawdę świetnie sprawdza się na dwie osoby.
Liczba wystawionych
opinii: 3
11.07.2023 11:08
brak
Wersja 2,5
Liczba wystawionych
opinii: 9
10.06.2023 12:56
4.5
ocena
Tytuł legenda
Liczba wystawionych
opinii: 73
17.05.2023 11:29
4.0
ocena
Świetna gra i na początek i dla wyjadaczy. Ciekawe mechaniki i działanie rozgrywki, ale jednak czasem zdaża się, że dociąg jest zbyt losowy i nie daje się cieszyć grą, bo dobiera się akurat to co jest w ogóle nie potrzebne w danym etapie rozgrywki
Liczba wystawionych
opinii: 172
15.05.2023 02:11
4.0
ocena
Klasyka polskiego game designu. Must have do zagrania, jeżeli coś tam wiesz o grach planszowych. Gra świetnie zaprojektowana, przyjazne zasady przy bardzo dużych możliwościach. Do tego gra żyje, wydawane są nowe armie oraz organizowane turnieje, więc jak ktoś ma zapędy do maksowania poziomów strategii, to tutaj znajdzie potencjał turniejowy.
Liczba wystawionych
opinii: 131
20.04.2023 13:27
3.5
ocena
Wiem, że jest wiele fanów tego tytułów, lecz ja do nich nie należę. Gra jest w porządku, ale nie mam dużego parcia, aby do niej wracać, chyba że ktoś mnie ładnie namówi. Najwidoczniej "przejadła" mi się po wielu partiach. Trzymam w kolekcji ze względu na męża. Neuroshimę Hex można pokazać komuś, kto dopiero poznane nowoczesne planszówki, powinien spokojnie opanować zasady, a też sama rozgrywka nie jest bardzo długa.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 40
07.03.2023 08:08
5.0
ocena
Instrukcja jest dobrze napisana, zasady dość łatwe do opanowania. Dodatkowo można pobrać w sieci obszerny FAQ jeśli ktoś miałby jakieś wątpliwości. Gra mimo, że już nieco wiekowa to wciąż rozwijana (nowe armie) co świadczy o tym, że to solidny tytuł. Podstawowe cztery armie są bardzo przyjemne w rozgrywce i potrzeba co najmnniej kilkunastu partii żeby je w miarę opanować pod kątem strategii zanim zaczniemy myśleć o dokupieniu nowych armii. Kiedy już się nieco znudzimy podstawowymi armiami każda kolejna nie będzie majątkiem bo kosztują średnio w okolicach 30zł, a niektóre z nich wprowadzają zupełnie nowe mechaniki dzięki czemu dostajemy niejako nową grę. Obecnie nowych armii jest już 16 + 4 podstawowe co daje nam na prawdę dużo kombinacji różnych pojedynków i testowania różnych taktyk, a zarazem daje gwarancje, że nasze rozgrywki nie będą schematyczne i powtarzalne. Czuć tu dynamikę bitwy bo mimo iż to tylko wykładanie statycznych żetonów, to sytuacja na planszy zmienia się dynamicznie z rundy na rundę. Podsumowując: Gra ma perfekcyjny stosunek ceny do oferowanej rozrywki. Klasyk, w który warto zgrać.
Liczba wystawionych
opinii: 73
21.02.2023 12:31
5.0
ocena
Polecam wszytskim parom zaczynajacym planszówkową przygodę. Gra wciągnęła w hobby i została na dłuzej. Moze teraz rzadziej wyciągana, ale był okres że nawet turniejowo grałam. Żywa scena dużo graczy.
Liczba wystawionych
opinii: 8
11.01.2023 22:57
4.5
ocena
Pierwsza "poważna" planszówka, jaką kupiłem, i dzięki której pokochałem współczesne granie. ;) Na moją ówczesną decyzję o zakupie zdecydowanie wpływ miało to, od jak wielu lat gra ta utrzymywała niesłabnącą popularność na naszym rynku - słyszałem o niej już wieeele lat wcześniej, gdy jeszcze byłem całkowicie nieobeznany z planszowym środowiskiem. Od razu jednak trzeba uprzedzić, że jeśli gra "siądzie" w waszym planszowym towarzystwie - zwłaszcza jeśli gracie głównie w duecie, bo pojedynek 1V1 to najbardziej podstawowy i zbalansowany sposób rozgrywki - to zakup "podstawki" będzie dopiero początkiem wydatków związanych z Hexem. Na szczęście specyfika opcjonalnego kontentu zapewnia niską cenę dodatków, i łatwo sobie dorzucić jeden czy dwa takowe do jakichś planszowych zakupów... Gra jest nieraz przez fanów nazywana "współczesnymi szachami", co jest może nieco naciągane, ale z pewnym przymrużeniem oka dobrze opisuje rozgrywkę. Zasady działania asymetrycznych frakcji łatwo przyswoić, choć "wymasterowanie" dowodzenia nimi wymaga trochę czasu. Jednak przy grze, którą da się w mig rozstawić i gdzie potyczki są stosunkowo dynamiczne, proces doskonalenia się w graniu przebiega sprawnie. Z początku gra może się wydawać nieco chaotyczna, zwłaszcza podczas rozpatrywania samych starć, ale w tym szaleństwie szybko można znaleźć metodę. Niewątpliwym atutem gry jest to, jak zgrabnie jest zaprojektowana - podstawowe armie charakteryzuje raczej niewielka liczba specjalnych ataków czy unikalnych zdolności, ale sam mechanizm gry jest na tyle plastyczny, że pomieści takich wymyślnych cech dziesiątki - stąd oficjalnych dodatkowych armii jest aż kilkanaście (a liczba co roku rośnie), a są wśród nich takie, które nie tylko wprowadzają kilka nowych umiejętności, ale nawet wywracają podstawowe zasady do góry nogami (więcej niż jedna "baza"? czemu nie!). Natomiast dzięki temu, że komponenty gry są całkiem proste (tytułowe kartonowe hexy, małe żetony statusu), przez lata powstała też cała masa fanowskich frakcji, z których niektóre co prawda nie grzeszą zbytnim zbalansowaniem, ale potrafią wnieść naprawdę sporo świeżości - zresztą niektóre z oficjalnych dodatków zaczynały jako czysto fanowskie projekty. Pomimo upływu lat i rozrastającej się kolekcji, Hex wciąż ma u mnie zapewnione miejsce na półce i na stole. Choć wygląda nieco siermiężnie, to jest to kawał świetnej gry. Jeśli z kolei rozważasz zakup, ale nie do końca przekonuje cię tematyka - nie przejmuj się tym zbytnio. Też nie jestem fanatykiem post-apo, ale to elegancka brutalność rozgrywki jest tutaj clue. ;)
Liczba wystawionych
opinii: 18
15.12.2022 17:46
5.0
ocena
Długo omijałem, bo słyszałem, że to takie rozwinięte szachy. Przeżyłem miły zawód i kompletujemy z dziewczyną cały zestaw. Gra niby prosta, ale z wieloma opcjami przy niemal każdym ruchu, nieskończoną regrywalnością i możliwościami konfrontowania wielu różnie wpływających na siebie armii.
Liczba wystawionych
opinii: 184
11.12.2022 10:31
3.0
ocena
Leżała na półce dobre parę lat zanim w zagrałem, a aktualnie jest jedną z moich ulubionych gier pojdeynkowych. Proste zasady i poziom kombinowania który przyjemnie prostuje zwoje mózgowe to to co tygrysy lubią najbardziej. Cieszy mnie także pewna losowość, która nie dość, że urozmaica rozgrywkę to daje szansę na wygraną nawet mniej doświadczonym graczom. W podstawce niby tylko 4 armie, ale gra się nie nudzić i ogranie i h trochę trwa.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 39
08.12.2022 11:20
4.5
ocena
"Neuroshima Hex! 3.0", czyli... i wszystko jasne! Plusy: 1. Mechanika 2. Zróżnicowane strony konfliktu 3. Proste zasady (świetnie napisana instrukcja) 4. Złożona strategia 5. Solidne wykonanie 6. Grafiki 7. Dodatki 8. Skalowalność 9. Czas rozgrywki Minusy: 1. Brak Neuroshima Hex! to tytuł którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Gra to genialne połączenie prostych zasad i złożonych strategii które rozwijamy z każdą kolejną rozgrywką. Neuroshima to idealne rozwiązanie dla osób które szukają strategii, której rozegranie nie będzie ciągnąć się w nieskończoność. Prostota zasad (ogromny plus za instrukcję) pozwala zasiąść do gry nawet z kimś kto nie obcuje na co dzień z planszówkami. Ten tytuł powinien być na półce każdego 9/10
Liczba wystawionych
opinii: 469
16.10.2022 19:01
3.0
ocena
Kiedyś jedna z moich ulubionych gier. Z czasem coś zaczęło mi w niej przeszkadzać. Mocno taktyczny tytuł, wręcz szachowy. Możliwości kombinacji w tej grze jest ogrom. Samo wystawianie jednostek i innych elementów to jedno, ale to w jakim kierunku je przekręcimy, jak potem będziemy to zmieniać, to nadaje smaku
Liczba wystawionych
opinii: 1
08.09.2022 10:41
3.5
ocena
Dosyć ubogi wybór armii - tylko 4 w podstawowej wersji, który aby sobie zróżnicować rozgrywkę wymusza kupienie dodatków - pojedynczych armii w cenie 1/3 gry. Sama rozgrywka fajna, ale dosyć powtarzalna
Liczba wystawionych
opinii: 134
25.08.2022 16:49
5.0
ocena
Świetna gra
Liczba wystawionych
opinii: 26
12.08.2022 21:42
5.0
ocena
Jest to jedna z moich ulubionych gier które posiadają moduły połączone ze strategią walki. gra jest zrobiona na prawdę solidnie i przemyślanie zachowując balans pomiędzy rasami, co eliminuje z gry przekonanie, że nie ma najmocniejszej rasy ani też najsłabszej. Spędziłem przy tej grze sporo godzin dokupując kilka dodatków w postaci dodatkowych ras, cena tego tytułu również nie jest wysoka jak i za dodatki nie trzeba dużo zapłacić tak więc polecam dla osób które kochają strategie w których walka toczy się już od samego początku.
Liczba wystawionych
opinii: 29
20.07.2022 08:20
4.0
ocena
Ciekawa bardzo taktyczna gra, niestety ale u nas nie podeszła ze względu losowości, moment w którym losujemy żetony których nie możemy zagrać kilka razy pod rząd a przeciwnik niszczy nas dzięki lepszemu losowaniu bywa frustrujący.
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:57
5.0
ocena
Mexican standoff na planszy. Mierzycie do siebie z żetonów, aż wreszcie komuś zabraknie cierpliwości lub poniosą go nerwy i cały misterny układ idzie w diabły w spektakularnej eksplozji tekturowej przemocy. Gdyby Quentin Tarantino był planszówką, byłby właśnie Neuroshimą Hex!
Liczba wystawionych
opinii: 120
12.04.2022 21:49
4.5
ocena
Wojna gdzie strategiczne rozłożenie wojsk to podstawa - jedna ruszająca się jednostka z odpalaniem wojny potrafi zrobić robote ;) Może nie jest to nawet średnio poziom trudności bo to proste kładzenie żetonów, ale trochę ich jest - zwłaszcza z dodatkami ;)
Liczba wystawionych
opinii: 59
31.03.2022 11:16
3.5
ocena
Swego czasu grzałem grę na okrągło, a potem... poznałem inne gry :) daję 3,5 trochę z sentymentu, chociaż Hexowi nie mam nic do zarzucenia. Szybka, bardzo regrywalna, świetnie rozwijana dzięki kolejnym dodatkom, więc prędko się nie znudzi. Z pozoru mała i ciasna plansza potrafi wykrzesać dużo strategicznych dylematów. Rozgrywka kipi od negatywnej interakcji, cała partia jest w zasadzie pojedynkiem. Dobrze skaluje się na każdą ilość graczy - po prostu robi się jeszcze ciaśniej. Minusem może być bardzo duża losowość - dobieranie żetonów jest zupełnie przypadkowe, ale trochę nadaje to właśnie grze smaczku. Zawsze można uzasadnić porażkę pechem w losowaniu i zagrać jeszcze raz ;) Nie każdemu podejdzie klimat postapo, dlatego Portal pospieszył z odsieczą i stworzył wersję fantasy - Monolith Arena.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 6
03.11.2021 07:57
5.0
ocena
Tematycznie i graficznie gra mnie zupełnie nie przekonuje. W istocie jest to jednak szalenie wciągająca logiczna układanka. Liczba dostępnych armii oraz losowy dobór żetonów powodują wręcz nieskończoną regrywalnośc.
Liczba wystawionych
opinii: 5
11.08.2021 09:26
5.0
ocena
Nie pierwsza moja gra ale kupiona fest lat temu i co - i kolejne 10 dodatków później dalej w to gram. Mój młodzian od 6 roku życia w to zemną pogrywa i chyba na tej grze się nauczył przegrywać. Czemu mnie bawi - bo jest prosta (pomijając parę szczegółowych zasad ale to przychodzi z kolejnymi armiami), zajmuje 30 minut i dla mnie ma syndrom "kolejnej partii"
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 11:26
3.0
ocena
Żałuję, ale totalnie nie trafiła do mnie ta gra. Jako fan euro nie wiem co mnie podkusiło by spróbować - pewnie hype na tą grę - nie mniej nie każdemu widocznie musi przypaść do gustu.
Liczba wystawionych
opinii: 18
19.07.2021 21:59
5.0
ocena
Neuroshim Hex 3.0 jest dla wszystkich uwielbiających klimaty postapokaliptyczne z nutką strategii. Gra posiada ogromny potencjał, a dzięki dodatkowym armiom można śmiało uczuć się nowych taktyk. Niszczenie przeciwnika to coś pięknego. :-) Gra najlepiej działa 1 vs 1, ale również grałem w większym gronie i nie sprawiało to problemu.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności