Liczba wystawionych
opinii: 131
05.10.2024 14:55
Karcianka pojedynkowa w kosmicznym świecie. Właściwie podstawka to kopia HERO REALMS tylko w innym wydaniu. Zagrywamy karty z ręki i kręcimy kombosy jak już zbudujemy swoją talię. Nic odkrywczego ale ma swój klimat. Zawsze chętnie zagram, lubię tego typu gry. Rozszerzenia i dodatki mocno urozmaicają grę i warto w nie zainwestować żeby poczuć, że gra się bardzo rozwinęła. Polecam grę.
Liczba wystawionych
opinii: 111
12.09.2024 23:20
Strategia wygrywająca: kupić najdroższą kartę. Jeżeli chcesz pograć z dziećmi 6+ to jest to dobra gra, jak szukasz głębi to nie znajdziesz.
Liczba wystawionych
opinii: 30
06.08.2024 13:43
Super karcianka z szybką i prostą rozgrywką dla dwóch graczy, i w plecaku można ją zawsze mieć. Po prostu klasyk, każdy powinien spróbować.
Liczba wystawionych
opinii: 67
27.07.2024 19:52
Szybki, łatwy i wciągający pojedynkowy deckbuilder w klimacie scifi. Mechaniki są klarowne i proste, co odejmuje trochę głębi strategicznej możliwej w karciankach, ale nie każda gra musi być skomplikowana. Star Realmsa można spokojnie nauczyć w dwie minuty. Minusem jest toporny i dziwny licznik autorytetu - polecam zamienić to na zwyczajne d100. Szkoda, że nie ma licznika w stylu Aeon's Enda.
Liczba wystawionych
opinii: 431
05.07.2024 07:49
Wspaniała gra, klasyczek, jeden z naszych pierwszych deckbuilderów!
Polecamy, zwłaszcza do rozgrywek 2 osobowych ;) Jest bardzo dużo opcji "zezłomowania karty", czyli pozbycia się jej z talii, a co za tym idzie większa możliwość modyfikowania talii i pozbywania się kart startowych, a nie tylko dokładanie nowych do puli.
O dziwo wolę fantasy bardziej niż sci-fi, ale to właśnie Star Realms wolę bardziej, mam lekkie odczucie, że gry w Hero Realms ciągną się bardziej, jest o wiele więcej leczenia, a niektóre karty są zbyt mocne. ~ Mateusz
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 4
15.06.2024 21:59
Super deckbuilder
Liczba wystawionych
opinii: 20
20.05.2024 16:16
Deckbuilding, od którego zacząłem, i którego pokochałem. Mam wersję w małym pudełku w rozmiarze talii kart. Jest idealna w podróże, szybka, klimatyczna.
Liczba wystawionych
opinii: 81
23.03.2024 11:41
Jedna z najlepszych karcianek w jakie grałem, zwłaszcza z dodatkami, które urozmaicają grę.
Prosta w rozumieniu i grze, klimatyczna i szybka.
Liczba wystawionych
opinii: 257
11.03.2024 16:37
Klasyka gatunku - dwuosobwa karcianka, każdy trafił. Jak na nie Star Realms (sc-fi), to Hero Realms (fantasy). Pojedynkowa naparzanka w klimacie kosmicznym. Kupilem, sporo grałem z synem, nigdy nie zapałałem szczególnym sentymentem. Kosztuje grosze, zajmuje niewiele miejsca na polce. Ryzyko jest takie, że jak polubisz, to czeka na ciebie milion rozszerzeń, a to generuje dalsze zakupy. Jesli nie pokochasz - masz luz, strata żadna a sprawdziłeś... ;) Do decyzji, którą wersję wybrać..
Liczba wystawionych
opinii: 33
11.02.2024 18:11
Niby ok, zagrana kilka razy. Wybraliśmy wersję fantasy czyli Hero realms. Dla nas lepsza :)
Liczba wystawionych
opinii: 7
27.01.2024 20:17
Gra bardzo przyjemna, grałem w 2 osoby, z pomocą aplikacji na telefon. Osobiście polecam gracza lubiącym deck buildingini i tematy SF w kosmosie.
Liczba wystawionych
opinii: 11
30.11.2023 13:29
Podstawowa talia to najlepszy dwuosobowy deckbuilding! gra sama w sobie ma najbardziej podstawową mechanikę deckbuildingu, bardzo proste, niekoniecznie wypasione grafiki i wręcz piktogramowo oznaczone cztery frakcje: żółtą, zieloną, niebieską i czerwoną a i zapomniałam - działa.
Celem gry jest unicestwienie przeciwnika. Każdy z nas zaczyna z 50 punktami, których ilośc się zmienia w czasie rozgrywki, w zależności od zagranych kart.
rozłożenie startowe to 5 kart w rzędzie handlu + odkrywcy, których też możemy nabyć. stosu kart odrzuconych handlu, stosu kart spalonych- złomowiska oraz naszych talii początkowych - każdy z graczy ma 2 Żmije i 8 Zwiadowców.
Po przetasowaniu, w pierwszym ruchu pierwszy gracz dobiera tylko 3 karty ze swojej talii, drugi 5 kart. W kolejnych ruchach dobieramy do 5.
W talii startowej mamy Żmije, które zadają przeciwnikowi 1 obrażeń oraz Zwiadowców dających 1 monetkę.
Tak zaczynamy naszą rozgrywkę. Mamy na ręku 3 lub 5 kart. Pierwszy gracz, zagrywa swoje trzy karty, wszystkie na raz lub po kolei. Karty się sumują. Po zagraniu, wszystkie obrażenia wchodzą w przeciwnika (nie mamy jeszcze baz, które nas osłonią) a sumę monet wydajemy na lepsze karty z rzędu handlu, lub ze stosu Odkrywców.
W rzędzie handlu mamy 5 kart do wyboru, kupując po kolei dokładamy brakującą z czego, przy większej ilości monet, zawsze mamy wybór z 5 kart. W rzędzie handlu spotkamy karty oznaczone w czterech kolorach: czerwony, zielony, żółty i niebieski - każdą kartę możemy kupić jeżeli nas na to stać. Jednak najlepiej skupić się na jednym- dwóch kolorach i takie karty kupować. Koszt karty mamy w prawym górnym rogu, w lewym oznaczenie frakcji (kolor), dół karty opisuje jaką zdolność ma ta karta - może dawać wrażenie, monety, punkty życia, mieć możliwość spalenia czy dobrania kolejnej. W rzędzie handlu znajdziemy dwa rodzaje kart - statki kosmiczne, które po użyciu czy kupieniu ląduja na naszym stosie kart odrzuconych i są przetasowywane oraz bazy, które zostają przed nami jako tarcze.
W sytuacji, gry żadna z kart w rzędzie handlu nam nie odpowiada, albo nas nie stać, sięgamy po kartę odkrywców - koszt 2 daje dwie monety i dwa obrażenie, jeżeli zdecydujemy się kartę zezłomować.
To jest koniec zasad: dobieramy do 5 kart, zagrywamy, wykonujemy działania z kart (kupujemy atakujemy), odkładamy na stos odrzuconych zakupione i zagrane karty, dobieramy kolejne 5 kart. Gracze wykonują swoje tury naprzemiennie, starając się wykręcić jak największe kombosy.
Karty, o tym samym kolorze się łączą i dzięki temu możemy wykonać więcej zapisanych na nich akcji - pojedyncza karta, danego koloru, zagrana przed nami pozwala nam na wykonanie tylko górnej akcji.
gra jest szybka i chyba najlepsza strategia jest dążenie do zmniejszenia naszej talii- czyli paleniu niepotrzebnych kart a zostawianiu tylk tych najmocniejszych.
Liczba wystawionych
opinii: 5
24.11.2023 22:30
Klasyczne budowanie talii. Nasza gra wyjazdowa - zabieramy ją na wakacje.
Liczba wystawionych
opinii: 24
07.11.2023 07:36
Klasyka klasyki. Prosta karcianka na 2 osoby, choć jest możliwość gry w 4. Mnie ta gra urzekła i mogę z całą odpowiedzialnością polecić ja na początek przygody z planszówkami/karciankami.
Liczba wystawionych
opinii: 207
20.06.2023 15:20
Łatwa karcianka pojedynkowa z potencjałem turniejowym. Jest takich już trochę na rynku, u mnie wyparta przez (też nieidealny) Terrors of London. Dużo zabawy, ale nic, co by mnie zachwyciło, więc dla mnie średniak.
Liczba wystawionych
opinii: 559
23.02.2023 06:56
W Star Realms zagrałem dwukrotnie w wersję karcianą i wielokrotnie w wersję online.
Gry z serii Realms są do siebie baardzo podobne. W wersji kosmicznej mamy po prostu inaczej nazwane frakcje, mamy statki kosmiczne, bazy, etc. Sam flow rozgrywki jest identyczny.
Z dodatkami natomiast ta gra zyskuje duzo. Dochodza przeróżne wydarzenia, nowe rodzaje kart etc.
Fajna, dwuosobowa gierka.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 11
02.02.2023 14:09
Cóż można napisać o tej karciance? Klasyk deck buildingu. Geanialna w swojej prostocie, mega regrywalna, ogrom dodatków, ogrom kart, tryby solo, indywidualne, w parach, przeciwko bossom. Na pewno lepsza niż Dominion i bardziej zbalansowana niż Hero Realms. Polecam
Liczba wystawionych
opinii: 6
01.02.2023 11:31
Prosty, ale nie prostacki deckbuilder. Warto od niego zacząć przygodę z karciankami na tej mechanice.
Liczba wystawionych
opinii: 24
29.01.2023 13:46
Klasyczny deck-builder od którego (wraz z Ascension) narodziło się moje zamiłowanie do tej mechaniki rozgrywanej na kartach. Proste, przystępne zasady, szybka rozgrywka i mnóstwo rozegranych partii mówi samo za siebie jakim fenomenem okazała się ta seria gier.
Liczba wystawionych
opinii: 32
27.01.2023 09:50
Na chwilę obecną nasza ulubiona dwuosobowa karcianka pojedynkowa. Łatwe zasady, ale wielka frajda z gry. Są partie krótkie po 15-20 minut, ale zdarzały się też pojedynki do 40 minut. Dla ułatwienia korzystamy z aplikacji do liczenia punktów. Polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 170
16.01.2023 10:31
Łatwa, przyjemna gra karciana w kosmicznym klimacie oparta o mechanikę rozbudowy talii. Ulepszamy talię umożliwiając w ten sposób efektywniejsze zadawanie obrażeń wrogim bazom lub przywódcom. Karty tych samych frakcji będą mogły współgrać ze sobą, więc ważne jest przemyślany zakup nowych kart. Warto zaopatrzyć się w karty dające punkty autorytetu - życia.
Liczba wystawionych
opinii: 34
02.01.2023 12:27
Deck builder, zasady bardzo proste, rozgrywka szybka. Co tu może nie wyjść? :) Jedyna bolączka to countery życia, na te czasy można było się trochę bardziej postarać.
Liczba wystawionych
opinii: 7
09.12.2022 19:31
Zestaw rozszerzony o liczniki życia i karty promo
Liczba wystawionych
opinii: 4
14.10.2022 14:12
Posiadam edycję dla 2 do 4 graczy. I przy osobach, które dużo rozkminiają, jednocześnie chcą być sprawiedliwe w rozdawaniu ataku wobec całej pozostałej trójki, gra nie jest już taka króciutka. Nadal jednak ma to klimat bardzo przyjemnego i prostego deck buildingu. W grze bardzo przydają się obrotowe znaczniki autorytetu (nie będące częścią podstawowego pudełka), ponieważ używanie kart do zaznaczania poziomu autorytetu jest zwyczajnie uciążliwe.
Liczba wystawionych
opinii: 65
12.10.2022 07:33
Prosty i rewelacyjny deckbuilder. W mojej kolekcji został zastąpiony przez hero realms.
Szybka i elegancka gra. App zagraniu natychmiast odczuwa się syndrom następnej partii
Liczba wystawionych
opinii: 75
01.10.2022 00:22
fajna
Liczba wystawionych
opinii: 42
15.09.2022 12:16
Gra, która wciągnęła mnie na dobre w planszówkowy świat, setki szybkich partii zarówno przy stole jak i w aplikacji na telefonie. Kilka dodatków wjechało na stół i z najlepszych to chyba seria United. Deckbuilder w najczystszej postaci, może posłużyć jako przygotowanie pod kątem mechaniki do gier typu Wyprawa do Eldorado lub Brzdęk. Jeśli nie masz promocyjnych znaczników obrażeń to koniecznie zainstaluj na telefonie darmową aplikację "SPT Simple Point Tracker" bo liczenie punktów za pomocą kart dodanych do zestawu to porażka. Podsumowując, jest to świetna gra, której partyjki nie odmówię.
Liczba wystawionych
opinii: 492
22.08.2022 12:10
Gra kupiona, żeby mieć sprawdzającą się karciankę do spakowania na wyjazd. Nie bez powodu podbiła serca graczy i wcale mnie to nie dziwi. Satysfakcjonujący deck-bulding z prostymi zasadami i krótką rozgrywką. Jednak sercem zostaje w klimacie Hero Realms.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 7
20.07.2022 10:16
Ultimate karcianka dla dwóch osób. Kwintesencja negatywnej interakcji. Obie strony zaczynają z taką samą talią startową, a potem dróg do zwycięstwa jest kilka. Czy skoncentrujemy się na jednej z frakcji by maksymalnie kombować zagrywane karty, czy pójdziemy w tanie jednostki by szybko atakować przeciwnika, a może w bazy i postawimy na defensywę i zdolności odpalane co turę. 5 unikatowych frakcji, małe pudełko i olbrzymi fun z szybkiej i dynamicznej rozgrywki to niewatpliwe atuty tego tytułu.
Na minus należy zaliczyć karty służące do oznaczania "autorytetu" (odpowiedni punktów życia) oraz to, że po zakoszulkowaniu trzeba też dokupić pudełko bo do oryginalnego karty nie wejdą.
Na plus napewno prostą i szybką rozgrywkę z syndromem kolejnej partii oraz mozliwość rozbudowy o nowe mechanizmy i karty z dodatków, w tym możliwość gry na więcej niż dwie osoby. No i jak dla mnie osobiście klimat SF- poprostu czuje się te walki w kosmosie.
Zdecydowanie polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:36
Kosmiczne starcie na błyskawicznie budowane talie pozwala prężyć karciane muskuły i okładać się kombosami majstrowanymi w locie z frakcyjnych kart. Co prawda równie dobre jest siostrzane Hero Realms, lecz bitwa w kosmosie z definicji jest bardziej epicka od larpowej ustawki fantasy. Laser bije miecz. Zawsze. Star Realms tak szybko i przyjemnie eskaluje od skromnego „piu piu” kilku podstawowych jednostek floty, aż do potężnego „wziuuum!” salwy mocarnych frakcyjnych kart, których synergia roznosi w drzazgi gwiezdne bazy. Satysfakcja z rozgrywki rośnie wprost proporcjonalnie do ilości odstrzelonych adwersarzowi hapeków. Zasady gry są tak proste jak reguły solówy na boisku za szkołą, a wyłożenie epickiego kombo na bank zaimponuje kolegom i koleżankom, którzy cokolwiek wiedzą o deck builderach, a przynajmniej tak to wygląda w snach i marzeniach, a właśnie o to chodzi w SF, o podziw.
Liczba wystawionych
opinii: 59
26.04.2022 09:32
Świetny, szybki, prosty do wytłumaczenia deckbuilder. Gra wciągnęła mnie jak czarna dziura, na liczniku dziesiątki, jak nie setki rozgrywek, a dzięki temu, że partia trwa kilkanaście minut od razu chce się rozdać kolejny raz w ramach rewanżu. Zawsze zabieram ze sobą na wakacje, czy wycieczki w plener, idealnie mieści się na kocu czy balkonowym stoliku. Grafiki są dramatyczne, ale w ogóle nie zwraca się na to uwagi. Liczenie punktów za pomocą kart jest dosyć niewygodne, polecam pobrać w tym celu aplikację na telefon.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 121
08.04.2022 10:59
Obecnie większość gier oparta na jednej mechanice już mnie nie kręci, ale Star Realm to deckbuilder których wprowadzam ludzi do gier planszowych i nigdy mi się nie nudzi.
Z dodatkami zdarzają się nie równe rozgrywki, ale podstawka jest super zbalansowana - choć podstawowa ręka pod koniec gry boli ;)
Liczba wystawionych
opinii: 279
10.08.2021 11:15
klasyka gatunku ale osobiscie wole hero realms :D
Liczba wystawionych
opinii: 13
06.08.2021 17:37
-No to co? Star Realmsy ? - Rozkładaj ciupiemy. Tak zwykle zaczyna się rozgrywka w tą karciankę. Chcesz komuś spuścić baty? Lepiej poćwicz . Star Realms to strategiczna gra karciana gdzie rozbudowujesz flotę okrętów kosmicznych, stawiasz bazy. Gra w którą runda może trać 20 -30 min. Świetne :)
Liczba wystawionych
opinii: 8
24.07.2021 12:20
Klasyczny deck building, pierwszy który poznałam. Fajnie działa rozbudowa frakcji, co dużo pomaga w zdobywaniu przewagi. Po intensywnym okresie licznych rozgrywek robi się jednak dość powtarzalna. Polecam raz na jakiś czas jako lekką wersję gier w tej mechanice.