Liczba wystawionych
opinii: 57
10.10.2023 13:18
Spora gra, wymaga dużego stołu. Kilka ścieżek zwycięstwa co jest plusem.
Liczba wystawionych
opinii: 10
24.08.2023 09:58
Bardzo ładnie wykonana gra strategiczna z ciekawą mechaniką faktycznego wchodzenia w sojusz na czas rundy z jednym z graczy (picie herbaty) oraz z możliwością jego złamania w trakcie rundy. Jest to co fani ostrj rywalizacji lubią najbardziej czyli kontrola terytoriów, bitwy i gra nad stołem. Polecam spróbować gry autorstwa Erica M. Langa każdemu, może któraś z trylogii szczególnie się spodoba.
Liczba wystawionych
opinii: 94
22.02.2023 02:18
Liczba wystawionych
opinii: 232
19.04.2024 19:20
Najtrudniejsza z Trylogii. Najbardziej złożona i wymagajaca - to jak będzie działać i czy będzie działać zależy od samych graczy: musicie lubić grę nad stołem, rozmawiać, negocjować. Bo cały klimat - a jest go bardzo duzo - tkwi właśnie w tym zewnętrznym aspekcie dodawanym przez graczy. Inaczej figurki pozostała wyłącznie plastikiem, mapa ogromnym kawałem papieru, itp. Ja cenię bardzo element zdrady, zaszyty centralnie w strukturze gry. Powoduje on, że od samego początku jest duszno i zlowrogo: tak wyobrazam sobie relacje spoleczne feudalnej Japonii. Mamy sojuszników i przeciwników, ale to nic nie znaczy. Nie pytamy "czy" ale "kiedy" nasz partner wbije nam nóż w plecy, dlatego sami chcemy go ubiec.. Cały czas rozglądamy się na boki, momentami bardziej pilnując sojusznika niż przeciwników. Wczorajszy wrog moze stac sie sojusznikiem w usunieciu wczesniejszego partnera, choć i jego będziemy chcieli sie pozbyc, nim on obroci sie przeciwko nam. Tak jak napisałem - słowo "dusznie" najbardziej oddaje moje wrażenie z gry. Ale oprocz klimatu RS można cenic za mechanikę. Koncept gry genialnie harmonizuje kilka banalnych mechanizmów tworzących harmonijną całość: wybór akcji połączony z odwrotną kolejnością jej wykonania wymusza taktyczną adaptację wczesniej zaplanowanej szerszej decyzji strategicznej. Zręczne zakolejowanie akcji bitew pozwala odnosić sukcesy w pozornie przegranych sytuacjach. Przeglad wiekszej ilosci kart akcji pozwala przewidziec ruchy wspolgraczy ale i trochę nimi manipulowac. Dobór zimowych ulepszeń pozwala tworzyć punktowe kombosy na zgromadzonych kartach i odwracać wyniki rozgrywek. Ale jest tego wiecej: przerwy kami, waga honoru, idea sojuszu z indywidualną rywalizacją.. wszystko ma tu znaczenie i w zrecxnych rekach stanowi niebezpieczny oręż. To jest piękne. Prostota tworząca architekturę złożoności. Takie rzeczy tylko w Japonii! Uwielbiam. Ale niestety, nie siadam do RS zbyt często, i robię to z wybranymi osobami: gra działa dopiero od 3 osób.. zajmuje mnóstwo miejsca na stole.. tłumaczy sie zasady moze i prosto, ale trudniej przekazac nowym osobom złożoność i efektywność posunięc (to akurat cecha wielu wybitnych gier),.. sumarycznie, nie dla każdego.
Liczba wystawionych
opinii: 38
20.02.2024 20:07
Łatwiejsza wersja Ankha,druga z trylogii gier p.Langa. Całkiem przyjemna.
Liczba wystawionych
opinii: 29
28.01.2024 12:26
Dużo ciekawej gry nad stołem i wyjątkowo ładne wykonanie. W połączeniu z japońską muzyką w tle gra potrafi stworzyć wyjątkowy klimat.
Liczba wystawionych
opinii: 128
07.01.2024 01:12
Dobra gra area control, fajny klimat, fajna mechanika jednak w sercu nadal króluje Ankh z trylogii. Minusem jest tutaj to że bez sojuszy naprawdę ciężko coś zdziałać. Ale z drugiej strony jest to wyróżnik mechaniki tej gry;)
Liczba wystawionych
opinii: 40
11.11.2023 19:14
Caly zestaw kupiony. Gra super tylko trzeba miec odpowiedni stół do jej rozłożenia.
Liczba wystawionych
opinii: 214
31.08.2023 17:11
Uwielbiam gru area-control. Gry Erica Langa to właściwie klasyki tego gatunku i jedną z tych gier jest właśnie Rising Sun. Prawie wszystko mi się tu podoba. Klimat feudalnej Japonii, piękna plansza, fantastyczne figurki i mechaniki w tym ciekawa mechanika rozkazów i równie ciekawa mechanika walki poprzez ukrytą licytację. Sojusze, zdrady i dużo gadania nad stołem. Przy tym zawsze kupa nerwów. Bardzo lubię tą grę i zawsze chętnie zagram. Najciekawiej jest na nieparzystą liczbę graczy, bo walka o sojusze jest bardziej zacięta.
Liczba wystawionych
opinii: 20
01.04.2023 01:11
Bardzo fajna gra, złożona, ale nietrudna do nauczenia, świetna mechanika (area Control, negatywna interakcja, zawieranie sojuszy), a wykonanie przepiękne.
Liczba wystawionych
opinii: 2
12.03.2023 19:15
Szkoda, że nie ma możliwości gry od 2 osób.
Liczba wystawionych
opinii: 219
29.12.2022 13:25
Jedna z lepszych gier Ericka Langa z mechaniką area control. W grze bardzo czuć klimat średniowiecznej Japonii. Gra z dodatkami jest mocno regrywalna. Na plus lekka asymetryczność frakcji. Wykonanie jak najbardziej na plus ładne grafiki plus piękne figurki. Grana parokrotnie i pozostaje na stałe w mojej kolekcji.
Liczba wystawionych
opinii: 8
14.12.2022 16:01
Ta gra jest naprawdę świetna! Chyba najciekawiej zrobiona mechanika walki w tego typu grach. Super klimat, przepiękne figurki. Biję od tej gry epickością. Cięższy tytuł na kilkugodzinną rozgrywkę, im więcej graczy tym ciekawiej.
Liczba wystawionych
opinii: 12
06.12.2022 21:53
Jeśli lubisz gry strategiczne z dużą dawką plastiku w pudełku, to Rising Sun może cię zainteresować. Od pierwszej rozgrywki zakochałem się w tej grze, mimo że podchodziłem sceptycznie do tematu samurajów. Każdy gracz kieruje jednym klanem z unikatową zdolnością. Gra toczy się przez trzy pory roku. Każda pora roku kończy się bitwami we wszystkich regionach na planszy. Wcześniej gracze zawierają sojusze i wykonują siedem akcji, które mają nas przygotować do walki. Mechanika walk jest oparta na licytacji. Każda bitwa ma kilka elementów, które mogą nam przynieść punkty zwycięstwa, o ile zapłacimy najwięcej. Dlatego wcale nie trzeba mieć najsilniejszego oddziału, aby zbliżyć się do zwycięstwa. Wykonanie jest w porządku, figurki są piękne a plansza czytelna. Rozgrywka jest trudna, trzeba dostosowywać się do zmiennej sytuacji na planszy no i umiejętnie zarządzać monetami. Czasem 2 monety muszą starczyć na rozegranie 8 bitew. Polecam wszystkim, którzy lubią posiedzieć dłużej przy grze.
Liczba wystawionych
opinii: 56
03.08.2022 13:34
Tematyka Japonii zawsze jest ciekawa bo jeszcze ciągle o niej mało wiemy. W grze jest w bardzo wyraźny sposób pokazałem iż warto wchodzić w sojusze zarówno by z nich czerpać korzyści jak i je zrywać. Gra ma potencjał do tworzenia dodatków i wszystkie wydane są spójne.
W grze jest również motyw obstawiania złota. Jest jednak dziwny minus tej gry. Po zagraniu kilku a z dodatkami kilkunastunastu pasjonujących rozgrywek nagle przychodzi świadomość, że tej grze czegoś brakuje i naprawdę ciężko stwierdzić co to jest.
Liczba wystawionych
opinii: 29
20.07.2022 09:30
Bardzo dobra gra area control, jedno co na pewno daje jej przewagę nad innymi to bardzo ładna plansza oraz figurki.
Rozgrywka w dużej mierze zależy od osób siedzących przy stole, w dobrym towarzystwie osób które lubią taki typ gier ta gra staje się jedną z lepszych area controll.
Liczba wystawionych
opinii: 2
06.08.2021 18:46
"Sojuszniku czas na żniwa, następnie pomogę Ci zdobyć prowincję." Sojusznik zagrywa ZDRADĘ i tracisz wojsko. Takie jest właśnie Rising Sun, tu musisz na prawdę wykazać się ostrym blefem podczas negocjacji, jak i podczas walki. Wydaje Ci się, że masz przewagę i spokojnie wygrasz spór, a tu nagle przegrywasz z kretesem. Pięknie wykonana gra, zaczynając od planszy a kończąc na figurkach. Czuć folklor średniowiecznej Japonii oraz ich mitologii.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 09:59
Ależ ta gra robi wrażenie na stole. Te figurki, ten mechanizm licytacji :) super się w to gra - a pomalowane figurki tylko dodają pikanterii rozgrywki. Czuć japoński klimat, brawa dla Pana Langa za ten tytuł. Must have Area Control.
Liczba wystawionych
opinii: 17
17.07.2021 13:40
Ta gra jak żadna inna nie pokazuje, że wojny wygrywa się zasobnością skarbca, a nie liczbą wojsk, Różne sposoby na zdobywanie punktów tworzą zróżnicowane drogi do zwycięstwa. A każdą kolejną rozgrywką odkrywam nowe rzeczy, więc szybko mi się raczej nie znudzi.