Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy

Rising Sun

Liczba graczy: 3 - 5
Czas gry: 90 - 120 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Eric M. Lang
Dodruk: 03.03.2022
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: CMON Global Limited
Kami, zapomniane, lecz potężne istoty, powracają z zaświatów, rozczarowane biegiem spraw w Imperium pod rządami obecnego szoguna. Z początkiem wiosny Wielkiego Nowego Roku, Kami zebrały swoje poświęcone klany, a przed nimi tylko jeden cel: odzyskać ziemie Japonii i przywrócić na nich szlachetne duchowe obyczaje. Każdy klan jest jednak związany własną dumną tradycją i ma własną wizję tego... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 57
10.10.2023 13:18
3.5
ocena
Spora gra, wymaga dużego stołu. Kilka ścieżek zwycięstwa co jest plusem.
Liczba wystawionych
opinii: 11
24.08.2023 09:58
4.0
ocena
Bardzo ładnie wykonana gra strategiczna z ciekawą mechaniką faktycznego wchodzenia w sojusz na czas rundy z jednym z graczy (picie herbaty) oraz z możliwością jego złamania w trakcie rundy. Jest to co fani ostrj rywalizacji lubią najbardziej czyli kontrola terytoriów, bitwy i gra nad stołem. Polecam spróbować gry autorstwa Erica M. Langa każdemu, może któraś z trylogii szczególnie się spodoba.
Liczba wystawionych
opinii: 94
22.02.2023 02:18
4.5
ocena
Liczba wystawionych
opinii: 563
03.11.2024 11:03
4.0
ocena
Bardzo się cieszę, że tą grą domknąłem trylogię Langa. Gra jest świetna i naprawdę dobrze uzupełnia całą serię. Zachwycałem się figurkami, mega dużą negatywną interakcją i tym systemem sojuszy, który można zerwać w każdej chwili. Fajne area control z twistami i klimatem. No i te figurki raz jeszcze <3
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 158
15.09.2024 21:04
5.0
ocena
Pięknie wykonana gra, z cudownymi figurkami, ociakająca klimatem mitycznej Japonii. Mechanika sojuszy działa bardzo fajnie, ale żeby wyciągnąć z niej jak najwięcej trzeba usiąść w przynajmniej 4osobowym gronie
Liczba wystawionych
opinii: 70
13.09.2024 23:43
5.0
ocena
Ta gra to orgia dla mózgu, mnogość strategii, możliwości akcji każda z nich ma dużo głębi, rozmowa nad stołem, tak naprawdę każdy ruch ma znaczenie. Klimat feudalnej Japonii jest wyczuwalny, piękne figurki, dobry balans między frakcjami. Mógłbym długo wymieniać. Ta gra ma syndrom chcę jeszcze raz, bo przecież zagrałbym inaczej, bo teraz już widzę więcej. Panie Lang jest Pan kozak. Jedyny minus gry, że zaczyna się od 3 osób. Ale to nie wpływa na ocenę dla mnie 10/10
Liczba wystawionych
opinii: 45
10.09.2024 15:29
4.5
ocena
Dużo ciekawej gry nad stołem i wyjątkowo ładne wykonanie. W połączeniu z japońską muzyką w tle gra potrafi stworzyć wyjątkowy klimat.
Liczba wystawionych
opinii: 118
28.05.2024 10:06
4.0
ocena
Bardzo klimatyczna, dobra gra dla miłośników negatywnej interakcji. Pięknie wydana, co wiąże się z dość wysoką ceną - dla zainteresowanych tematyką, tego warta.
Liczba wystawionych
opinii: 42
20.05.2024 20:22
4.0
ocena
Łatwiejsza wersja Ankha,druga z trylogii gier p.Langa. Całkiem przyjemna.
Liczba wystawionych
opinii: 264
19.04.2024 19:20
5.0
ocena
Najtrudniejsza z Trylogii. Najbardziej złożona i wymagajaca - to jak będzie działać i czy będzie działać zależy od samych graczy: musicie lubić grę nad stołem, rozmawiać, negocjować. Bo cały klimat - a jest go bardzo duzo - tkwi właśnie w tym zewnętrznym aspekcie dodawanym przez graczy. Inaczej figurki pozostała wyłącznie plastikiem, mapa ogromnym kawałem papieru, itp. Ja cenię bardzo element zdrady, zaszyty centralnie w strukturze gry. Powoduje on, że od samego początku jest duszno i zlowrogo: tak wyobrazam sobie relacje spoleczne feudalnej Japonii. Mamy sojuszników i przeciwników, ale to nic nie znaczy. Nie pytamy "czy" ale "kiedy" nasz partner wbije nam nóż w plecy, dlatego sami chcemy go ubiec.. Cały czas rozglądamy się na boki, momentami bardziej pilnując sojusznika niż przeciwników. Wczorajszy wrog moze stac sie sojusznikiem w usunieciu wczesniejszego partnera, choć i jego będziemy chcieli sie pozbyc, nim on obroci sie przeciwko nam. Tak jak napisałem - słowo "dusznie" najbardziej oddaje moje wrażenie z gry. Ale oprocz klimatu RS można cenic za mechanikę. Koncept gry genialnie harmonizuje kilka banalnych mechanizmów tworzących harmonijną całość: wybór akcji połączony z odwrotną kolejnością jej wykonania wymusza taktyczną adaptację wczesniej zaplanowanej szerszej decyzji strategicznej. Zręczne zakolejowanie akcji bitew pozwala odnosić sukcesy w pozornie przegranych sytuacjach. Przeglad wiekszej ilosci kart akcji pozwala przewidziec ruchy wspolgraczy ale i trochę nimi manipulowac. Dobór zimowych ulepszeń pozwala tworzyć punktowe kombosy na zgromadzonych kartach i odwracać wyniki rozgrywek. Ale jest tego wiecej: przerwy kami, waga honoru, idea sojuszu z indywidualną rywalizacją.. wszystko ma tu znaczenie i w zrecxnych rekach stanowi niebezpieczny oręż. To jest piękne. Prostota tworząca architekturę złożoności. Takie rzeczy tylko w Japonii! Uwielbiam. Ale niestety, nie siadam do RS zbyt często, i robię to z wybranymi osobami: gra działa dopiero od 3 osób.. zajmuje mnóstwo miejsca na stole.. tłumaczy sie zasady moze i prosto, ale trudniej przekazac nowym osobom złożoność i efektywność posunięc (to akurat cecha wielu wybitnych gier),.. sumarycznie, nie dla każdego.
Liczba wystawionych
opinii: 205
07.01.2024 01:12
4.0
ocena
Dobra gra area control, fajny klimat, fajna mechanika jednak w sercu nadal króluje Ankh z trylogii. Minusem jest tutaj to że bez sojuszy naprawdę ciężko coś zdziałać. Ale z drugiej strony jest to wyróżnik mechaniki tej gry;)
mepel
gxx
Liczba wystawionych
opinii: 41
11.11.2023 19:14
4.0
ocena
Caly zestaw kupiony. Gra super tylko trzeba miec odpowiedni stół do jej rozłożenia.
Liczba wystawionych
opinii: 214
31.08.2023 17:11
4.0
ocena
Uwielbiam gru area-control. Gry Erica Langa to właściwie klasyki tego gatunku i jedną z tych gier jest właśnie Rising Sun. Prawie wszystko mi się tu podoba. Klimat feudalnej Japonii, piękna plansza, fantastyczne figurki i mechaniki w tym ciekawa mechanika rozkazów i równie ciekawa mechanika walki poprzez ukrytą licytację. Sojusze, zdrady i dużo gadania nad stołem. Przy tym zawsze kupa nerwów. Bardzo lubię tą grę i zawsze chętnie zagram. Najciekawiej jest na nieparzystą liczbę graczy, bo walka o sojusze jest bardziej zacięta.
Liczba wystawionych
opinii: 20
01.04.2023 01:11
5.0
ocena
Bardzo fajna gra, złożona, ale nietrudna do nauczenia, świetna mechanika (area Control, negatywna interakcja, zawieranie sojuszy), a wykonanie przepiękne.
Liczba wystawionych
opinii: 2
12.03.2023 19:15
4.5
ocena
Szkoda, że nie ma możliwości gry od 2 osób.
Liczba wystawionych
opinii: 220
29.12.2022 13:25
4.0
ocena
Jedna z lepszych gier Ericka Langa z mechaniką area control. W grze bardzo czuć klimat średniowiecznej Japonii. Gra z dodatkami jest mocno regrywalna. Na plus lekka asymetryczność frakcji. Wykonanie jak najbardziej na plus ładne grafiki plus piękne figurki. Grana parokrotnie i pozostaje na stałe w mojej kolekcji.
Liczba wystawionych
opinii: 7
14.12.2022 16:01
5.0
ocena
Ta gra jest naprawdę świetna! Chyba najciekawiej zrobiona mechanika walki w tego typu grach. Super klimat, przepiękne figurki. Biję od tej gry epickością. Cięższy tytuł na kilkugodzinną rozgrywkę, im więcej graczy tym ciekawiej.
Liczba wystawionych
opinii: 12
06.12.2022 21:53
5.0
ocena
Jeśli lubisz gry strategiczne z dużą dawką plastiku w pudełku, to Rising Sun może cię zainteresować. Od pierwszej rozgrywki zakochałem się w tej grze, mimo że podchodziłem sceptycznie do tematu samurajów. Każdy gracz kieruje jednym klanem z unikatową zdolnością. Gra toczy się przez trzy pory roku. Każda pora roku kończy się bitwami we wszystkich regionach na planszy. Wcześniej gracze zawierają sojusze i wykonują siedem akcji, które mają nas przygotować do walki. Mechanika walk jest oparta na licytacji. Każda bitwa ma kilka elementów, które mogą nam przynieść punkty zwycięstwa, o ile zapłacimy najwięcej. Dlatego wcale nie trzeba mieć najsilniejszego oddziału, aby zbliżyć się do zwycięstwa. Wykonanie jest w porządku, figurki są piękne a plansza czytelna. Rozgrywka jest trudna, trzeba dostosowywać się do zmiennej sytuacji na planszy no i umiejętnie zarządzać monetami. Czasem 2 monety muszą starczyć na rozegranie 8 bitew. Polecam wszystkim, którzy lubią posiedzieć dłużej przy grze.
Liczba wystawionych
opinii: 148
03.08.2022 13:34
4.0
ocena
Tematyka Japonii zawsze jest ciekawa bo jeszcze ciągle o niej mało wiemy. W grze jest w bardzo wyraźny sposób pokazałem iż warto wchodzić w sojusze zarówno by z nich czerpać korzyści jak i je zrywać. Gra ma potencjał do tworzenia dodatków i wszystkie wydane są spójne. W grze jest również motyw obstawiania złota. Jest jednak dziwny minus tej gry. Po zagraniu kilku a z dodatkami kilkunastunastu pasjonujących rozgrywek nagle przychodzi świadomość, że tej grze czegoś brakuje i naprawdę ciężko stwierdzić co to jest.
Liczba wystawionych
opinii: 29
20.07.2022 09:30
4.5
ocena
Bardzo dobra gra area control, jedno co na pewno daje jej przewagę nad innymi to bardzo ładna plansza oraz figurki. Rozgrywka w dużej mierze zależy od osób siedzących przy stole, w dobrym towarzystwie osób które lubią taki typ gier ta gra staje się jedną z lepszych area controll.
Liczba wystawionych
opinii: 2
06.08.2021 18:46
4.5
ocena
"Sojuszniku czas na żniwa, następnie pomogę Ci zdobyć prowincję." Sojusznik zagrywa ZDRADĘ i tracisz wojsko. Takie jest właśnie Rising Sun, tu musisz na prawdę wykazać się ostrym blefem podczas negocjacji, jak i podczas walki. Wydaje Ci się, że masz przewagę i spokojnie wygrasz spór, a tu nagle przegrywasz z kretesem. Pięknie wykonana gra, zaczynając od planszy a kończąc na figurkach. Czuć folklor średniowiecznej Japonii oraz ich mitologii.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 09:59
5.0
ocena
Ależ ta gra robi wrażenie na stole. Te figurki, ten mechanizm licytacji :) super się w to gra - a pomalowane figurki tylko dodają pikanterii rozgrywki. Czuć japoński klimat, brawa dla Pana Langa za ten tytuł. Must have Area Control.
Liczba wystawionych
opinii: 17
17.07.2021 13:40
4.0
ocena
Ta gra jak żadna inna nie pokazuje, że wojny wygrywa się zasobnością skarbca, a nie liczbą wojsk, Różne sposoby na zdobywanie punktów tworzą zróżnicowane drogi do zwycięstwa. A każdą kolejną rozgrywką odkrywam nowe rzeczy, więc szybko mi się raczej nie znudzi.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności