Gdy dojechał do drzewa, za którym krył się Frodo, koń stanął w miejscu. (…) Spod kaptura dobył się szmer, jakby jeździec węszył usilnie jakąś nieuchwytną woń; obracał przy tym głową to w jedną, to w drugą stronę. Nagły ślepy strach zdjął Froda.
Wspomniał o Pierścieniu. Ledwie śmiał oddychać, ale pokusa, by dobyć Pierścienia z kieszeni ogarnęła go z taką siłą, że zaczął przesuwać z wolna rękę. Czuł, że byle wsunął Pierścień na palec - będzie bezpieczny.
- J.R.R. Tolkien, Drużyna Pierścienia
Poszukiwania pierścienia to gra przygody i dedukcji utrzymana w klimatach trylogii Władcy Pierścieni, której projektantem jest Gabriele Mari, autor Listów z Whitechapel, oraz twórcy Wojny o Pierścień - Francesco Nepitello i Marco Maggi.
Poszukiwania pierścienia to przygoda dla 2-5 graczy, w której jeden z nich kieruje Frodem Bagginsem i jego kompanią, zaś pozostali wcielają się w hordę szukających Jedynego Pierścienia Nazgûli.
Celem gry dla gracza Drużyny Pierścienia jest ostatecznie dotarcie do Rivendell, zanim upłynie wyznaczony czas, natomiast zadaniem Upiorów Pierścienia jest wytropienie Froda i przechwycenie Pierścienia.
Gra Poszukiwania pierścienia jest rozgrywana w 2 częściach - w pierwszej Powiernik Pierścienia wyrusza z hobbickich rejonów Shire, a jego zadaniem jest jak najszybciej dotrzeć na drugi koniec mapy, w okolice Bree.
Gracz Powiernika porusza Frodem w tajemnicy, oznaczając jego kolejne pola ruchu na arkuszu za zasłonką gracza.
Upiory Pierścienia wyruszają z drugiego końca planszy i próbują wytropić Froda - w trakcie gry krąg poszukiwań będzie stopniowo się zacieśniał, a każde spotkanie z Nazgûlami wystawi Froda na zgubne działanie Jedynego Pierścienia, reprezentowanego w grze przez poziom zepsucia.