Liczba wystawionych
opinii: 58
20.03.2024 19:56
Praktycznie idealny pojedynek magów, gdzie wygrać można tylko poprzez zabicie wrogiego maga. Każdy mag jest inny i posiada inny zestaw kart ekwipunku, czarów ofensywnych, uroków czy kreatur a do tego jakieś swoje pasywne zdolności. Gra jest bardzo strategiczna, bo od samego początku mamy dostęp do dowolnej karty w naszej księdze zaklęć! Nie ma więc możliwości, że coś nam "nie chce przyjść na rękę", co jest dla mnie ogromnym plusem. Mana też przychodzi co turę w określonej ilości, więc możemy zużywać ją na bieżąco albo ją oszczędzić, by w przyszłej turze przyzwać jakąś potężną jednostkę. Wszystko sprowadza się do naszego stylu gry i decyzji, jakie w danej turze podejmę. Najpierw planujemy jakie karty chcemy zagrać, a potem za pomocą znaczników akcji je rozpatrujemy. Ważne jest też to, że mamy planszę, a nasze kreatury mogą utrudniać ruch wrogim jednostkom. Wreszcie sami możemy tworzyć jakieś dobudowy na planszy czy odgrodzić się do szyjącego do nas z oddali przeciwnika ścianą ognia. Możliwości jest cała masa. Uroki możemy też zagrywać na nie swoje jednostki i odpalać je, kiedy zostanie spełniony dany warunek, co daje szerokie pole do blefowania i dokłada kolejną warstwę strategii. Każdy atak zaś rozpatrują rzuty kośćmi, im silniejsza jednostka tym większą ilością kości rzuca, lub ma inne bonusy. W tej grze jest też od groma różnych pojęć-kluczy, jak przemykanie koło jednostek przeciwnika, odporność na błyskawice, ciosy przebijające czy jednostki nie podatne na ataki fizyczne. Oczywiście jest tego dużo, dużo więcej co jest zarówno ogromną zaletą tej gry jak i wadą, bo trudniej jest do tej gry wejść. Warto jednak jej dać szansę, bo nigdzie nie znajdziemy tak dobrze odwzorowanego pojedynku magów!