Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Knarr

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 8 lat
Autorzy: Thomas Dupont
Wydanie oryginalne: Bombyx

Oceny użytkowników

Najprostsza jeśli chodzi o zasady i najszybsza gra, w jaką grałem do tej pory. Kilka stron do przeglądnięcia, krótki setup i można zaczynać. Świetne wykonanie graficzne, estetyczne i jakościowe. Gra płynie b. szybko, bez zgrzytów, przestojów i długiego zastanawiania się. Rozgrywka zamyka się chyba nawet w czasie krótszym niż napisanym na pudełku. Nie mam tej grze nic do zarzucenia (poza pokręconym i ciasnym torem reputacji). Doskonały szybki deser po daniu głównym lub przystawki na początek.
Knarr to bardzo ładnie wykonany i zilustrowany karciany eurasek. W grze wcielamy się w załogę wikingów, którzy wyruszają swoimi drakkarami na wyprawy. Będziemy pozyskiwać wikingów (karty) w różnych kolorach i zagrywać je do swoich setów. To zagrywanie (ulepszanie kolumn z kart) zapewni nam więcej akcji, da nam surowce i punkty. Do tego dochodzi wypełnianie wypraw, które głownie dają punkty zwycięstwa. Gra kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie 40 punktów - tak, jest to wyścig. Bardzo ładna, ciekawa, prosta i mała gra od Bombyx. Polecanko!
Wydawnictwo Bombyx chyba słynie z tego, że upakowują swoje gry w możliwie małej przestrzeni. W naszym kraju możemy je znać z takich tytułów jak Takenoko, Abyss (i Konspiracje: Abyss) czy Papierowe Morze. Jednak tytułów, na które warto zwrócić uwagę (i które można spokojnie kupić poza granicami naszego kraju - ze względu na niezależność językową) jest znacznie więcej (choćby Codex Naturalis). Gdyby chcieć szybko sklasyfikować Knarr, to jest to karciana gra "euro". Zagrywamy karty Wikingów, które stają się "surowcami" i dostarczają nam bonusów (w tym punkty zwycięstwa), za karty ("surowce") "kupujemy" karty wypraw (które dają nam kolejne bonusy) i tak kto pierwszy osiągnie 40 punktów (ale rundę dogrywamy do końca). Szybkie mielenie zasobów, ale pięknie i solidnie wykonane (zwłaszcza dla fanów motywu Wikingów). Zasady są raczej proste. Odpowiednia ilość losowości. Niezbyt długa acz sympatyczna rozgrywka. Jak wspomniałem na początku - niezbyt duże pudełko (nada się na wyjazd). Ogólnie - warto.
Knarr to gra wyścigowa. Pierwszy z graczy, który zdobędzie 40 punktów - wygrywa. W grze będziemy zbierać sety wojowników w różnych kolorach, a następnie za ich pomocą wypełniać misje. Te przyniosą nam chwałę i punkty. Gra jest dość szybka, karty są przepięknie zilustrowane, ale nic mnie w tym tytule szczególnie nie porwało. Nie przepadam za zbieraniem setów i za wyścigami. Mogę zagrać raz na jakiś czas, ale sama zaproponuję coś innego. Ocena po 1 partii w 3 osoby. Czas gry = 33 min.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności