Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Inventions: Ewolucja idei

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 150 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Vital Lacerda
Premiera: 16.05.2024
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Eagle-Gryphon Games
Złożona gra euro dla planszowych ekspertów! Gra Inventions opisuje najbardziej doniosłe wynalazki ludzkości i oddaje moc tych technologicznych osiągnięć w ręce graczy, którzy na przestrzeni wieków rozwijają swoje społeczeństwa. To zaawansowana gra euro, która obraca się wokół długoterminowej strategii i budowania łańcuchów akcji. Gra toczy się od Epoki Kamienia do Epoki Komputerów. Wasz... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Gra, w której zakochałem się od pierwszego zagrania. Pięknie wykonana, mega czytelna i intuicyjna, pomimo, że na początku trzeba oswoić się z ikonografią. Jak na Lacerdę w miarę przystępna dla nowego gracza. Jednocześnie daje ogrom satysfakcji z rozgrywki. Do tego sam pomysł na grę i sposób wykonywania akcji bardzo spójny i logiczny, co ułatwia zrozumienie zasad. Zdecydowanie polecam!
Nie miałam wcześniej styczności z grami Lacerdy. Krążą głosy w Internecie, że Inventions jest trudniejsza od pozostałych, dlatego też czułam niepokój zasiadając do tego tytułu. Z początku było ciężko, jednak po kilku rundach gra nagle mi się rozjaśniła. Niesamowicie przydatne są skróty akcji i kroki tur wypisane na planszy. Kiedy pozna się ikonografię, wszystko staje się klarowne. Sama rozgrywka jest niesamowita! Ciężko opisać jaką satysfakcję sprawia wykonywanie 4 akcji, wynikających z 1 akcji. Bardzo podoba mi się ten sposób myślenia, w którym zależy nam na konkretnej akcji, jednak jest ona zajęta lub niemożliwa do wykonania w sposób bezpośredni, więc szukamy innej drogi by osiągnąć to czego chcemy. Staramy się odtworzyć tę akcję od końca i to jest piękne. Gra jest wymagająca, ale przy tym dość szybka i ogromnie satysfakcjonująca. Chętnie będę wracała do tego tytułu. Ocena po 7 rozgrywkach w każdym składzie (od 1 do 4 graczy). Średni czas gry = 2:15 h.
Bardzo ładna i bardzo dobra mechanicznie gra słynnego już autora. Tematyka łączy się z mechaniką dość płynnie. Tury graczy zawierają coś co tygryski lubią najbardziej - reakcje łańcuchowe i kombowanie akcji.
Inventions opiera się głównie na mechanice worker placement. Gracze mogą wykonać jedną z dziesięciu akcji. Większość akcji składa się z kilku czynności, które możemy wykonać. Dodatkowo w niektórych miejscach mamy możliwość wykorzystania akcji łańcuchowych, a to powoduje wykonanie dodatkowej akcji krok po kroku. W jednej turze może udać nam się wykonać takich akcji z 3 albo nawet 4. To powoduje niesamowicie satysfakcjonującą lawinę combosów, jak również całkiem spory paraliż analityczny. Często bywa tak, że upatrzymy sobie jakąś akcję i próbujemy od końca do niej dotrzeć, najlepiej wykorzystując wszystkie znaczniki łańcuchów, jakie otrzymaliśmy w tej turze. Gdy plan się powiecie, czuć dużo satysfakcji. Można się tu bawić na wiele sposobów, choć koniec końców wykonujemy podobne akcje, jednak zawsze stajemy przed pewnego rodzaju rozwiązaniem zagadki logicznej, żeby wycisnąć ze swojej tury jak najwięcej. Charakter rozgrywki przypomina mi Biały Zamek. W nim gracze mieli tylko dziewięć tur i musieli wyciągnąć z tego jak najwięcej punktów. Podobnie jest w Inventions: Ewolucja idei, w którym gramy przez 13 rund i staramy się jak najlepiej wykorzystać ten upływający czas. Zaskoczyło mnie w tej grze jak szybko i „bezboleśnie” przebiega. Przy graczach, którzy nie mają skłonności do AP, rozgrywkę można zamknąć w około dwie godziny. Gorzej sprawa może wyglądać, gdy traficie na planszowych myślicieli, bo jest się tu nad czym zastanawiać. Możliwe jest zaplanowanie akcji w turze przeciwników, jednak czasem, to co zrobią przeciwnicy, może mieć wpływ na naszą akcję. Dużo jest interakcji między graczami. Ta interakcja sprawia, że nie zawsze uda nam się wykonać to, co pierwotnie planowaliśmy. Dla mnie jednak występująca interakcja w Inventions jest na odpowiednim poziomie. Nie da się nią kogoś totalnie zablokować, a jedynie wpłynąć i zmusić do wybrania innej drogi do osiągnięcia tego samego rezultatu. To sprawia, że ta gra tylko zyskuje w moich oczach. ~ Kasia
Czacha dymi-moim zdaniem najcięższy Lacerta w jakiego gralem
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności