349,00 zł
Dostępna

Heroes of Land, Air & Sea

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 120 - 180 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Scott Almes
Premiera: 05.03.2025
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Gamelyn Games
Heroes of Land, Air & Sea to gra planszowa z gatunku 4X, opowiadająca wspaniałą historię konfliktów w Aughmoore: bitew orków z ludźmi, krasnoludów z elfami, starć pomiędzy królestwami, a także wyczynów wspaniałych bohaterów, którzy mogą odmienić losy wojny. Każdy gracz kieruje 1 z 4 frakcji i będzie rywalizował z  pozostałymi o nowe tereny, mając na początku do dyspozycji jedynie pojedyn... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 2
20.03.2025 08:49
4.0
ocena
Zagrałem... i zagrać mógłbym jeszcze raz. Nie porwała mnie jednak na tyle bym kupił do swojej kolekcji. Exploracja jest symboliczna, rozwój dośc prosty (co można uznać też za zalete, bo gra zamyka się przy 4 graczach w 2-3 godzinach). Walka trochę przypomina Kemeta, ale nie umywa się do tej gry. To samo jeśli chodzi o rozwój i dobór akcji (Kemet zdecydowanie wygrywa), za to na plus tutaj to mozliwość wykonywania akcji w turach innych graczy. Nas plus też niektóre rozwiązania, które miały upodobnić grę do strategii w czasie rzeczywistym... i upodobniło tylko na tyle na ile można to zrobić z planszówką. Trochę czuć, że to gra z 2017, również w wykonaniu elementów jak statki i figurki. Spoko gierka... poprawna, może jeszcze z raz, dwa bym zagrał by obczaić różne taktyki, ale na pewno nie epicka. Daje 4/5.
Liczba wystawionych
opinii: 8
13.03.2025 07:30
3.5
ocena
Ciekawe mechaniki bardzo fajnie to wszystko się zazębia.4x promujący walkę natomiast wykonanie stateczków, wież z kartonu bardzo słabe.
Liczba wystawionych
opinii: 91
11.03.2025 21:32
4.5
ocena
Gra to niby 4X, ale dla mnie to bardziej 3,5X, bo eksploracja to odkrywanie żetonów z danego terenu z różnymi efektami, niż sama eksploracja terenu. Zupełnie mi to nie przeszkadza jest to tylko małe wyjaśnienie, za to 4X-owe są już 4 różne warunki zwycięstwa. I tak mamy od: 1.Eksploracji-wszystkie żetony eksploracji lądu w grze muszą zostać odkryte; 2.Ekspansji-wszyscy wojownicy i chłopi danego gracza znajdują się w grze; 3.Eksploatacja- jeden z graczy wybudował trzy swoje wieże; 4.Eksterminacja- jeden z graczy zniszczył stolicę innego gracza. Spełnienie jednego z warunków powoduje, że gramy jeszcze jedną pełną rundę po czym jest koniec gry i liczmy punkty za zrekrutowane jednostki, kontrolowane tereny, zapisane karty czarów, poziom stolicy, wieże i zdolności budynków. Osobiście bardzo lubię jak mamy różnorodne warunki zwycięstwa, a każdy może próbować w coś innego iść, trzeba pilnować i patrzeć co robią inni przy stole. Jak to w tego typu grach będziemy walczyli, budowali, rekrutowali jednostki, zdobywali zasoby z podatków, poruszali się jednostkami i wiele innych rzeczy. Na szczególną moją uwagę zasłużył mechanizm wyboru akcji i możliwość podążania za akcjami rywali. Mamy dwa znaczniki akcji na każdą rundę i możemy zagrać z nich dwie różne akcje. Podążać za akcjami rywali możemy mając chłopów dostępnych na dziedzińcu. Będziemy mogli podążać tylko za akcjami stolicy tzn. za rekrutacją, budową, odkryciem/zapisaniem karty czaru lub podatkami. Tutaj też są największe dylematy czy chłopów zostawić na dziedzińcu, czy mają pomóc nam w zdobywaniu terenu na mapie, czy wykorzystać ich przy budowaniu budynku, po zbudowaniu budynku jeden chłop zostaje przy tym budynku na planszy gracza. Mogę powiedzieć, że trzeba zachować właściwy balans, gdzie jednocześnie będziemy mogli robić dużo akcji, a jednocześnie część chłopów będzie pomagać naszym oddziałom na mapie. Budowanie budynków odblokowuje pasywne umiejętności naszej frakcji i pozwala nam rekrutować unikalnych bohaterów dla naszej frakcji. Zwiększanie poziomu stolicy sprawia, że nasze pasywki są coraz bardziej asymetryczne i naprawdę czuć ten rozwój, po drugie wraz ze wzrostem poziomu stolicy umiejętności naszych bohaterów też rosną. Ciekawa jest mechanika ruchu naszej armii, może być max 5 naszych jednostek po zakończeniu marszu na polu regionu. Armia może się poruszać maksymalnie o tyle regionów ile wynosi szybkość najwolniejszej jednostki w danej grupie. Kiedy spotkamy się z jednostkami innego gracza to dochodzi do walki. Bardzo podobał mi się system walki, bo jest ona bardzo taktyczna, rzucamy kartę czarów jeżeli chcemy i możemy, zagrywamy po karcie taktyki i liczymy siłę jednostek i przegrany musi stracić jednostki i/lub budowle, których łączna wartość bazowej siły jest równa co najmniej połowie wartości bazowej siły przegranej armii. W grze możemy jeszcze latać statkami powietrznym oraz pływać po morzach statkami morskimi, żeby je rekrutować musimy najpierw wybudować odpowiednie budynki. W naszej rozgrywce nie było potrzeby i czasu na zdobycie statków, po pierwsze bez problemu mogliśmy się przemieszczać między wyspami, a po drugie gra została zakończona po szybkiej eksploracji całego lądu. Surowce w grze to potęga, będzie nam zależeć, żeby kontrolować tereny z surowcami i jak najwięcej ich zdobywać, bo wszystko co będziemy w grze robić, będziemy opłacać surowcami rzucenie czaru, budowanie budynków, rekrutacja oddziałów proszę bardzo płać surowcami, zagranie ciekawej karty taktyki płać surowce, przy walce możemy też poświęcić jednostki, żeby opłacić z nich koszt karty taktyki. Ja mam bardzo pozytywne wrażenia z rozgrywki ciągle trzeba balansować, zdobywać teren kontrolować go, a jednocześnie wykonywać jak najwięcej akcji z chłopów których zostawiamy na dziedzińcu. Tak samo balans między walką, a budową nowych budynków będzie ważny na wszystko nam nie starczy o czym przekonałem się w drugim etapie rozgrywki. Na minus statki które wydają mi się zupełnie niepotrzebne w rozgrywce, często iluzoryczny wybór kart taktyk przy bitwie, często tak naprawdę sensowna jest jedna karta lub nie stać nas na to co byśmy naprawdę chcieli zagrać. Zawsze chętnie zagram tym bardziej, że rozgrywka trwała koło 2 godzin. Werdykt jest jasny bardzo lubię jak można pokombinować w grach i nie ma jednej drogi prowadzącej do zwycięstwa. Tytuł warty ogrania i zanurzenia w ten świat. 8/10
Liczba wystawionych
opinii: 2
11.03.2025 20:21
5.0
ocena
Jak na grę 4x jest łatwa. Wymaga poznania wielu wyjątków, ale jest to do opanowania w czasie pierwszej rozgrywki. Jeśli miałbym to porównać do jakiejś znanej gry to jest temu najbliżej do Age of Empires. Podobnie jak tam mamy epoki, rozwój technologii i przydatne jest posiadanie statków. Różnice stanowi urozmaicenie frakcji, które tak naprawdę daje o sobie znać dopiero w przypadku zbudowania budynków. Warto inwestować w bohaterów. Na polu bitwy robią oni różnicę, oni też się rozwijają wraz x kolejnymi epokami. Ciekawym pomysłem jest to, że rozwój ekonomiczny mocno zależy od populacji danej rasy. Rozwój ekonomiczny z kolei rozstrzyga o losach bitew. Karty taktyki mają zwykle decydujący wpływ na wynik walki. Ciekawe jest również to, że gracz, który unika konfliktów dostaje mniej punktów zwycięstwa niż ktoś, kto przegrywa wszystkie potyczki. Jest to jakieś rozwiazanie, które sprawią, że gracze nie skupiają się jedynie na rozwoju ekonomicznym. Gra wygląda na zbilansowaną, każda rasa ma optymalny rozwój w innym kierunku, a każdy z komponentów wydaje się zwracać się w podobnym stopniu w punktach zwycięstwa. Ludzie szybciej się rozmnażaja, krasnoludy szybciej się rozbudowują, elfy są najlepsze w magii, a orkowie najlepiej się biją. Jakość wykonania bardzo mi się podoba, figurki są bardzo szczegółowe i dobrze się je maluje. Makiety statków i budynków są praktyczne i estetyczne. Jedyne czego tu brakuje to zestawienia różnic pomiędzy rasami, tak by nie trzeba bylo zaglądać na karty i planszetki innych graczy. To akurat można wydrukować z bgg
Liczba wystawionych
opinii: 576
27.03.2023 20:24
4.5
ocena
Pełnokrwiste 4X na planszy w klimatach Warcrafta. Mamy rasy orków, elfów, ludzi i krasnoludów dążących do jak najlepszej ekspansji i rozwoju w ciasnym świecie. Gra nastawiona mocno na walkę i przemyślane ruchy. Do tego klimat fantasy, az wylewa się na planszę. Fajnie wykonana i bardzo dobrze dzialajaca strategiczna gra w klasycznym swiecie fantasy. Warto z dodatkami, ktore wprowadzaja duzo nowej zawartosci i nowe rasy. Gra nie jest trudna, ale taktycznie trzeba dobrze obmyślić strategię i wiedzieć w co iść. Najważniejsze jest posiadanie najwyższego szczebla stolicy. Do tego budynki rozwinięte potrafią dużo wnosić do gry. Bardzo kolorowa, klimatyczna i naprawdę z fajną rozgrywką
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności