Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Black Rose Wars: Odrodzenie

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Marco Montanaro
Premiera: 29.01.2024
Wydanie polskie: Czacha Games
Wydanie oryginalne: Ludus Magnus Studio
Black Rose Wars: Odrodzenie to rywalizacyjna gra strategiczna w klimacie fantasy oparta o mechanikę budowy talii, rozgrywająca się w niespokojnym uniwersum Nova Aetas we Włoszech dla 1-4 graczy.  Black Rose Wars to walka pomiędzy najpotężniejszymi magami na świecie o tytuł Wielkiego Mistrza, która odbywa się w tajemnych pokojach Loży. Ta próba sił ma miejsce, co 10 lat … jednak podczas ... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Black Rose Wars: Odrodzenie Wreszcie zdjęta z półki wstydu, na razie zagrana podstawka, a mam jeszcze Rotas Box. I trochę tak jest, że jak dużo wydajesz na grę to masz duże oczekiwania... W praktycznie każdym stopniu Black Rose Wars je spełnił, tylko jeden element psuje to wrażenie, że to jedna z najlepszych gier w jakie grałem, bo dostajemy pojedynki magów, dużo negatywnej interakcji, dynamiczną rozgrywkę, wiele szkół magii i możliwości zagrywania czarów. I od razu zaznaczę, że gra mi się bardzo podoba. Wcielamy się w postacie magów zakonu Czarnej Róży i rywalizujemy ze sobą i tytułową Czarną różą o tytuł Wielkiego Mistrza Zakonu. Ja wcieliłem się w Rikkarta i to co mi się od razu podoba w grze to wygląd figurek absolutna klasa, bez żadnego problemu jesteśmy w stanie określić jaka figurka odpowiada danej postaci. Druga rzecz każdy z magów ma inne czary osobiste, niby nie dużo a jednak mały plusik. Wybieramy jedną z sześciu szkół magii, a z niej wybieramy jedną z dwóch początkowych ksiąg czarów i w tym miejscu zaczyna się prawdziwa zabawa każda karta ma po dwa czary my decydujemy z której strony będziemy chcieli skorzystać na początku. Swoją księga zaklęć będziemy rozbudowywać w miarę rozgrywki o kolejne kart z dowolnej ze szkół magii. Najbardziej podoba mi się etap planowania jakie czary i w jakiej kolejności będziemy grali, oprócz trzech czarów, które musimy rzucić w wybranej przez siebie kolejności, mamy możliwość ustawienia czwartego czaru jako błyskawiczny, możemy go zagrać w każdej chwili. Gra ma tonę regrywalności w związku z rodzajami czarów, bo mamy min. czary pułapki i ochrony które aktywują się w określonych sytuacjach. Niektóre czary przypisują nam karty pecha, które utrudniają nam rozgrywkę. Jak by tego wszystkiego było mało mamy jeszcze akcje fizyczne ruchu, aktywacji pomieszczeń w których jesteśmy, walka fizyczna, oraz rozkaz w którym aktywujemy swoją ewokację. I właśnie ewokacje mega sprawa przywołujemy koszmary, totem, konstrukty na plansze, które albo zadają obrażenia przeciwnikowi, albo pomagają nam odzyskać zdrowie. Możemy je w każdej chwili aktywować właśnie poprzez akcję fizyczną lub aktywują się po fazie graczy. Ale uwaga w grze dobieramy też karty zadań po których zrealizowaniu dostajemy jakiś bonus i punkty. Urozmaica to rozgrywkę i powoduje, że możemy iść pod konkretne zadania, a przy okazji zadawać obrażenia rywalowi i odbudowywać pomieszczenia, za których odbudowanie też punktujemy. Dodam, że wszyscy gracze walczą jeszcze z Czarną różą, a ona punktuje bardzo szybko poprzez karty wydarzeń, które wchodzą w trakcie gry i utrudniają rozgrywkę magom. Dla mnie najlepszym elementem jest faza przygotowania kiedy planujemy gdzie jakie czary zagramy i w jakiej kolejności. Do zrobienia maksymalnie mamy 3 czary w zaplanowanej kolejności plus jeden czar błyskawiczny go akurat możemy rzucić w każdej chwili. Przyjemne jest kiedy dobrze odczytaliśmy ruchy jakie zrobią rywale i czary idealnie nam siądą, dla mnie to jest gra w grze i sprawia, że ten tytuł jest dla mnie wyjątkowy. Czasami jak nie uda nam się przewidzieć co rywal chce zrobić będziemy rzeźbić w tym co mamy chociaż druga rozgrywka pokazała mi, że warto planować czary w różnych wariantach strategicznych, mieć plan a,b,c,d. Faza akcji, w której wykonujemy to co zaplanowaliśmy to czysta przyjemność, jest dużo negatywnej interakcji, gra jest bardzo płynna co sprawia, że nie odczuwam przy niej upływu czasu. W tej fazie często będziemy przywoływali ewokacje na plansze jak i zdejmowali te zabite. W ten sposób docieramy do tego momentu, gdzie widzę największy mankament tej gry, który dla mnie sprawił, że nie jest 10/10, podstawki pod ewokacje to tragedia część spada z figurki, część ciężko zdjąć. Wybaczcie, ale przy takich pieniądzach jak kilkaset złotych można by było inaczej to rozwiązać np. gumowe podstawki. W pierwszej swojej grze byłem trochę zawiedziony, że mało czuję klimat czarów i tak naprawdę to gra na punkty, na szczęście druga rozgrywka spowodowała, że potencjał gry został uwolniony, a ja ją lepiej zrozumiałem, że na szczęście da się połączyć czarowanie, zadawanie obrażeń rywalowi, a przy okazji zdobywanie punktów. Naprawdę nie mogę się doczekać następnych partii, chcę więcej, bo czuję, że to przedsmak np. w drugiej rozgrywce zobaczyłem potencjał i moc czarów zapomnianych, które zagrane we właściwym momencie i w odpowiedniej kombinacji innych czarów mogą stać się game changerem. Na szczęście grę kupiłem z rotas boxem, dlatego następnymi krokami będzie dodawanie do gry szkół, postaci i mechanik zawartych właśnie w rotasie, a wiem, że tam contentu jest nieskończenie wiele i możliwości kombinacji ze sobą. 9/10
Jak na taką cenę, gabaryty i długość rozkładania, wyszło mało satysfakcjonująco i klimatycznie. Dam 2 szansę, jak będzie okazja.
Super gra deck bildingowa. Gorąco polecam.
Coś pięknego. Jestem zachwycony grą. Piękna, nie tak łatwa (zwłaszcza zasady, trochę ich jest), uwielbiam.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności