Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów. Dlaczego Barrage może być grą dla Ciebie Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół. Wybitna zaawansowana gra ekonomiczna, jeden z najważniejszych tytułów 2019. Oryginalna mechanika zarządzania przepływem wody powodująca silne zależności między graczami. Doskonała oprawa graficzna i mocne powiązanie mechaniki z tematem gry. Świetne opinie recenzentów, przez wielu porównywana z Brass Birmingham. Przebieg rozgrywki Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie. Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni. Umiejętne planowanie W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich Inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach. Akcja Budowy pozwala na zbudowanie Konstrukcji na planszy – gracz umieszcza określoną liczbę Maszyn (Betoniarek i Koparek) oraz właściwy kafel Technologii na swoim Kole Budowy i wykonuje obrót Koła o 1 segment – zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza Konstrukcję na Mapie. Akcja w Stacji Turbin uruchamia Produkcję – gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika Kanałem do swojej Elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania Kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować Kontrakt. Akcja Gospodarka Wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na Mapie. W Banku gracze pozyskują nowe Kredyty na finansowanie inwestycji. Akcja w Warsztacie pozwala na obrót Koła Budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych Maszyn i Technologii w związku z poprzednimi inwestycjami. U Dostawcy Maszyn można kupić nowe Maszyny, a w Biurze Patentowym nowe kafle Zaawansowanej Technologii (do wykorzystania na Kole Budowy). W Dziale Handlowym gracze pozyskują nowe Kontrakty Prywatne. Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie Akcja Budowy jest dostępna na indywidualnej planszy Spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich. Punktuj na wiele sposobów Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z Tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji Celu, Premii na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych Zaawansowanych Technologii. Zawartość pudełka: 1 dwustronna Mapa 1 plansza Zarządu 1 plansza Biura Patentowego 1 tor Energii 15 kafli Zaawansowanych Technologii 6 kafli Premii 6 kafli Celów 10 kafli Przygotowania 7 kafli Dyrektorów Wykonawczych 1 kafel Specjalnej Technologii Antona Krylova 45 kafli Kontraktów Prywatnych 4 kafle Kontraktów Początkowych 6 kafli Kontraktów Państwowych 8 kafli Źródeł 3 neutralne Podwyższenia 3 neutralne Podstawy 30 Kropel Wody Kredyty Hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5) 34 Koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5) 26 Betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5) 4 plansze Spółek 4 Koła Budowy 20 kafli Automy 5 kafli Technologii Podstawowych dla każdej z 4 Spółek 1 Pomoc Gracza dla każdej z 4 Spółek 5 Podstaw dla każdej z 4 Spółek 5 Podwyższeń dla każdej z 4 Spółek 5 Kanałów dla każdej z 4 Spółek 4 Elektrownie dla każdej z 4 Spółek 1 znacznik Kolejności dla każdej z 4 Spółek 1 znacznik Energii dla każdej z 4 Spółek 1 znacznik Punktów Zwycięstwa dla każdej z 4 Spółek 12 Inżynierów dla każdej z 4 Spółek