Liczba wystawionych
opinii: 207
16.11.2024 11:59
Grafiki tego twórcy jakoś dziwnie wyglądają wg mnie w wydaniu kosmicznym, ale można się przyzwyczaić. Co do gry ciągle mam mieszane uczucia ale za kolejną rozgrywką wydaje mi się że robi się coraz lepiej. Nadal jednak nie jest to mój ulubiony typ gry.
Liczba wystawionych
opinii: 227
30.09.2024 19:01
Dla kogo? Generealnie dla fanów gier area control z trick takingiem. Gra absolutnie nie jest pasjansowa i nie ma co w niej liczyć na ciułaniu swojego poletka. Zasad jest sporo i nie rekomendowałbym tego tytułu graczom poniżej 14 roku życia.
O co chodzi? W Arcs gracze wcielą się w kosmiczne cywilizacje, które jak to zwykle bywa zmierzą się o kontrole militarną i ekonomiczną w galaktyce.
Rozgrywka jest podzielona na max. 5 rund w których każdy z graczy, będzie wykonywał jedna z akcji wskazanych na kartach, które zagrywać będziemy je na zasadzie tricktakingu. Będziemy pozyskiwać zasoby, zajmować regiony, walczyć oraz rabować. Rozgrywka skończyć się może po osiągnieciu przez któregoś z graczy odpowiedniej liczby punktów bądź z końcem 5 rundy.
Wrażenia: Siadając do Arcs nie miałem oczekiwań. I powiem szczerze. Jeżeli to miałby być tytuł roku 2024r....to byłby bardzo smutny rok. Gra nie jest zła, ale mono mi się dłużyła i rozgrywka nie niosła z sobą jakieś szczególnych emocji. Od graliśmy bo graliśmy, ja przegrałem, ktoś wygrał i tyle. Mimo, że całkiem lubię Trick Taking to tu mnie on bardziej nurzył, niż dodawał emocji. Miałem karty, patrzyłem na nie, ale zwykle było mi totalnie bez różnicy, którym graczem w kolejności będę - a ma to w rozgrywce spore znaczenie. Na plus sposób punktowania, który prowadzi czasami do przepychanek na planszy.
Wykonanie: Wykonanie jest okej. Nic nie zachwyca, ale też nic nie załamuje. Figurki niby nie zupełnie generyczne, ale nic szczególnego. Karty i żetony poprawne. Ilustracje są specyficzne. Mnie akurat ta estetyka nie robi. Na plus na pewno czytelność.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 71
19.08.2024 19:08
O czym jest Arcs? O byciu zarządcą swojej frakcji w kosmosie, frakcje są asymetryczne, my graliśmy w wariancie bez asymetrii. Przyjemność z gry była bardzo duża, mogę sobie tylko wyobrazić jak dużo możliwości daje zastosowanie asymetrycznych liderów z ich unikalnymi umiejętnościami.
Wracając do sedna staramy się przetrwać w kosmosie i tak będziemy osiedlać się na nowych planetach, budować budynki, rozbudowywać swoją flotę statków, walczyć z innymi graczami, zbierać surowce z planet, które potem możemy wymienić na poszczególne akcje.
Ciekawym zabiegiem jest tutaj zagrywanie kart z akcjami, żeby określić inicjatywę w kolejnej turze kto będzie zaczynał pierwszy i ile będzie miał możliwych akcji, plus ten kto zaczyna ma prawo określić za co będziemy punktować w danym pokoleniu/rundzie. Arcs jest nastawiona na negatywną interakcję, możemy okradać planety rywali oraz ich samych z surowców, jakby tego było mało mamy możliwość brania zakładników. Natomiast nie za wszystko dostaniemy punkty w danym pokoleniu.
Mi się bardzo podobało, na tyle, że jak tylko gra wyjdzie po polsku chciałbym ją mieć. Jest w tej grze dużo zwrotów akcji i nawet jak słabo nam idzie na początku, to mam szansę w każdej chwili wrócić do gry i ją wygrać.
Na duży plus ciekawy system punktowania, walki (sami decydujemy jakim kościami atakujemy rywala). Gra mocno angażuje, a sytuacja na stole może się szybko zmienić, plansza i grafiki na kartach bardzo mi się podobały.
A więc Arcs to coś więcej niż sucha walka o punkty, Arcs to klimat i przeżycie.
Z asymetrycznymi liderami może być więcej, na teraz. 8/10