Kolejna urodzinowa nowość, grę bardzo chciałem mieć, w związku z tym oczekiwania były duże. Pierwsza rozgrywka była dla mnie zawodem, a z każdą kolejną rozgrywką jest tylko lepiej, gra zyskuje w moich oczach coraz bardziej. Myślę, że obecnie to moja ulubiona euro gra, a nie jestem jakimś wielkim fanem eurasów.
W grze staramy się w ciągu 4 rund stworzyć rezerwat dla smoków. Tak naprawdę mamy tylko 3 akcje, możemy kopać, wabić i eksplorować.
Kopanie to opłacenie kosztu i zagranie karty jaskini z ręki. Wabienie to opłacenie kosztu karty i zagranie karty smoka z ręki. Najpierw musimy mieć wykopaną jaskinię dopiero później możemy umieścić w niej smoka. Na początku mamy wykopane 3 jaskinie. Trzecia akcja to eksploracja, opłacamy koszt i poruszamy się swoim smokologiem i aktywujemy wszystkie zdolności z symbolem smokologa po drodze.
Na początku każdej rundy otrzymujemy 6 monet co ogranicza nas praktycznie do 6 akcji.
Bardzo podoba mi się krótka kołderka mamy mało surowców, mało pieniędzy, na początku mamy 4 karty jaskiń i smoków w dowolnej kombinacji i musimy rzeźbić w tym co jest, żeby napędzić silniczek. Zagranie każdej karty jaskini/smoka daje nam jakieś bonusy np. surowców, pobrania dodatkowych kart z rynku lub w ciemno, zagrania następnej karty smoka za darmo.
Bardzo podoba mi się różnorodność kart jaskiń (75) i smoków (183) tak liczba zapewnia regrywalność i przyjemność z ich odkrywania. O regrywalność dbają cele rund które losujemy przed rozgrywką, określają za co będziemy punktować dodatkowo w danej rundzie, wybieramy/losujemy jedną z 4 smoczych gildii każde przesunięcie na niej daje nam, bonus, możemy też w połowie lub po zrobieniu całego okrążenia na torze smoczej gildii wybrać super bonus lub punkty.
Na koniec punktujemy za karty smoków, za jaja na kartach smoków, zdolności na kartach smoków aktywne na koniec gry, surowce przechowane na kartach smoków, wsunięte karty pod kartę smoka, cele rundy, punkty ze smoczych gildii.
Jak na typowe eurasy gra jest szybka i dynamiczna, podoba mi się, że mamy dużo opcji punktowania i możemy robić kombinację akcji, które dadzą nam np. dodatkową akcję lub monetę. Grafiki na kartach wyglądają świetnie dodatkowym plusem jest to że każdy smok ma inne umiejętności, a w grze są różne rodzaje smoków: smoczęta, małe, średnie, duże, każdy z nich ma inne jaskinie bytowania i inne umiejętności aktywowane w momencie zagrania karty, na koniec gry lub przy eksploracji jaskini przez smokologa. Gra za każdym razem jest ciekawa, a klimat wyczuwalny, dla mnie bardzo przyjemny euras.
9/10
Bardzo fajny tytuł o nie skomplikowanych zasadach, które można szybko przyswoić. Jak to na serię Na Skrzydłach wykonanie przyjemne dla oka, co umila rozgrywkę. Czas rozgrywki dla dwóch osób to 40-60 min, w sam raz na wieczorną partię po pracy, w której nie trzeba aż tyle główkować