Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
38,32 zł
Dostępna

Zamęt: Rebelia kontra Imperium

Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 minut
Wiek od: 10 lat
Autorzy: Brendan Hansen
Premiera: 24.04.2025
Wydanie polskie: Muduko
Wydanie oryginalne: Pandasaurus Games
Niewielu pamięta, kiedy rozpoczęły się rządy Imperium, a niektórzy twierdzą, że nigdy się one nie skończą, bo wszelki opór to mrzonka. Nikt jednak nie przygotowywał się do buntu tak pieczołowicie jak Rebelia – jej członkowie w tajemnicy układali plany, gromadzili informacje i zasiewali w poszczególnych dystryktach ziarna anarchii. Jednakże Imperium dysponuje miażdżącą przewagą i zamierza... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 742
27.06.2025 10:42
2.5
ocena
No niestety, gra się nie udała zbytnio :( Mam problem z tą grą na kilku płaszczyznach. Asymetria, która działa lepiej znacznie dla Rebelii. Dwa - radość z rozgrywki jest znacznie wyższa po stronie Rebelii, niż Imperium (Imperium może użyć 2 żetonów na turę i tyle...). To po prostu nuda :( Rebelia co prawda ma masakrycznie losowe granie, ale jej szanse na wygraną są niebotycznie wyższe, niż Imperium. Nie wiem jak musiałby być zły dociąg, żeby przegrać Rebelią. No i ogólny vibe rozgrywki jest bardzo średni. Miałem nadzieję, lubię pojedynkowe gry, sztony są ładne, chociaż graficznie gra, aż tak nie zachwyca, karty są słabej jakości. Aż dziwne, bo Pandasaurus przyzwyczaił nas do fajnej jakości swoich gier :(
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 154
26.06.2025 10:25
1.5
ocena
Mam mieszane uczucia. Zagrałam kilka razy i… Rebelia ani razu nie wygrała. 😤 Dopiero za 9 razem udało mi się wygrać jako Rebelia, potem znowu i znowu – więc da się, ale trzeba nieźle pogłówkować. To z jednej strony frustrujące (bo lubię wiedzieć, co konkretnie zrobić, żeby wygrać), ale z drugiej daje satysfakcję, kiedy w końcu ogarniesz, jak grać skutecznie. Podsumowując: Nie poddawajcie się po pierwszych partiach! "Zamęt" to gra, w której trzeba znaleźć swoją strategię, nauczyć się, jak myśli przeciwnik – i wtedy robi się naprawdę ciekawie.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 308
19.06.2025 22:18
3.5
ocena
Rebelia kontra Imperium... brzmi znajomo? Ponoć ta gra jest inspirowana tekstem kultury. Konkretnie to... nie, zdecydowanie nie Gwiezdnymi Wojnami, ale Igrzyskami Śmierci. Kapitol, Ministerstwa, Dystrykty... Ale czy to ma znaczenie? klimatu i tak w tej grze jak na lekarstwo. Sama rozgrywka to odrobina blefu i troszkę liczenia. Ciekawy pomysł (zwłaszcza z asymetrią), szybka rozgrywka, fajna wypraska, niezłe wykonanie... ale rozgrywka nie przekonuje. Czegoś w tej grze brakuje, choć wydaje mi się, że zbiera ciut niższe noty niż na to zasługuje (zwłaszcza, gdy tak dobre oceny zbiera np. Spór o Bór). Gra zdecydowanie w stylu Muduko. Nie jest to droga gra, a do plecaka się łatwo zmieści, spróbować można.
Liczba wystawionych
opinii: 95
24.05.2025 16:42
3.0
ocena
Rządy Imperium trwają już za długo. W podziemiu skrycie swe sieci intryg rozsiewają siły Rebelii. Rewolucja nadchodzi - zwycięży spryt uciśnionych czy potęga władzy? To asymetryczna gra taktyczna dla dwóch graczy, w której wcielają się w rolę Imperium i Rebelii, rywalizujac o przejęcie kontroli nad miastem. Rebelia zagrywa karty, usiłując osiągnąć cele pozwalające na zajęcie danego terytorium. Imperium za pomocą żetonów stara się jej przeszkodzic. Rebelia wygrywa po zajęcia trzech terenów, a Imperium, gdy zachowa je, a Rebelii skończą się karty. Asymetryczność działań jest tu szczególnie wysoka. Każdy z graczy ma zupełnie inne zasoby i musi podjąć odmienne działania, by zrealizować cel. Każda z opcji ma swoje ciekawe wyzwania, jak i utrudnienia, a całość jest całkiem nieźle zbalansowana, tak, że obie strony mają pole do przemyślenia kolejnych ruchów (choć mieliśmy poczucie, że Rebelia kapkę więcej). Gra się błyskawicznie, po zapoznaniu się z zasadami u nas rozgrywki trwały około 10 minut, a więc to dobry wybór na moment, gdy jest mniej czasu na większe tytuły czy rozgrzewkę przed nimi. Instrukcja jest prosta, zasady intuicyjne. Dodatkowo w pudełku znajdziemy bardzo dobrze przygotowane skróty zasad dla obu graczy, które są bardzo pomocne w pierwszych rozdaniach. Jedynie minusem jest powtarzalność po kilku rozdaniach zabawy, przydałoby się w moim odczuciu więcej opcji, kart czy innych możliwości podkręcenia gry. Komponenty i karty są wykonane ze świetną stylistyką, która klimatycznie oddaje świat gry i reżim fabularny. Szczególnie trwałe, ciężkie żetony robią wrażenie i co nieco oddają w wykonaniu nawet imperialną potęgę 😁 To całkiem przyjemny tytuł dla dwojga na szybki rzut i nutkę kombinacji strategicznej. Może nie jest to nasza topka podobnych tytułów, ale myślę, że co jakiś czas będziemy do gry wracać 😊 Jeśli szukacie niezbyt trudnego tytułu do wieczorów we dwoje z interesującym klimatem, to ten tytuł warto wziąć pod uwagę 😊
Liczba wystawionych
opinii: 127
26.04.2025 16:43
2.5
ocena
To asymetryczna gra, w której jeden z graczy stara się trzykrotnie spełnić jeden z czterech możliwych warunków punktowania na wybranych lokacjach, zanim upłynie osiem rund. Jeśli mu się uda, wygrywa — jeśli nie, zwycięstwo przypada jego przeciwnikowi. Gracze zagrywają karty o różnych wartościach i kolorach, próbując osiągnąć wymagane cele. Wiele kart zagrywanych jest zakrytych, co utrudnia przeciwnikowi odgadnięcie, na który cel gracz aktualnie poluje. Co turę gracz broniący się może skorzystać z dwóch spośród czterech dostępnych umiejętności, przy czym każda z nich staje się ponownie dostępna dopiero po użyciu wszystkich. Odpowiednie rozplanowanie, kiedy wykorzystać daną zdolność, ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w ostatnich rundach. Problem w tym, że gra nie jest dobrze zbalansowana — i nie chodzi tu o przewagę jednej strony nad drugą pod względem szans na zwycięstwo, bo tego nie zdążyłem jeszcze dokładnie sprawdzić. Mam na myśli brak równowagi w poziomie satysfakcji płynącej z gry. Gracz rebelii ma wg mnie dużo ciekawszych decyzje: wybiera, które karty zagrać, które zostawić odkryte, a które ukryć, a także na które lokacje je rozmieścić. Nawet po akcji przeciwnika, to on decyduje o końcowym rozmieszczeniu kart. Drugi gracz ma jedynie możliwość wybrania dwóch umiejętności na turę — co jest znacznie mniej ekscytujące i oferuje o wiele węższe pole do manewru.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności