To ogromne rozszerzenie jest wypełnione po brzegi nowymi elementami, którymi możesz wzbogacić swój egzemplarz Twilight Imperium. Galaktyka znacznie się rozrosła, od kiedy do gry dołączyło siedem nieznanych dotąd ras. Każda może pochwalić się wyjątkowymi zdolnościami, ale też obciążona jest różnymi słabościami. Wystarczy wymienić Mahactów posiadających moc modyfikowania genów, czujnych strażników ze Srebrnego Klucza, czy tajemniczych i starożytnych Niebian. Jednak nie tylko obecność nowych ras wpływa na powiększenie się Galaktyki! Czterdzieści nowych kafelków układów i korytarzy nadprzestrzennych wzbogaca planszę o kolejne planety i przeszkody, a dzięki znajdującym się w pudełku dwóm zestawom elementów graczy w nowych kolorach możesz zagrać w Twilight Imperium nawet w osiem osób. Królowie Galaktyki Dzięki siedmiu nowym rasom wprowadzonym w tym rozszerzeniu, będziesz mieć do wyboru dwadzieścia cztery opcje w każdej rozgrywce w Twilight Imperium. Każda ze skonfliktowanych stron może pochwalić się indywidualnym podejściem strategicznym i stylem gry, a jednocześnie wnosi do gry coś wyjątkowego. Heroldowie zmian Nawet rasy z gry podstawowej będą miały dostęp do zestawu zupełnie nowych trików dzięki 74 kartom liderów, zawartym w Proroctwie królów. Od tej chwili każda rasa dysponuje trzema rodzajami liderów: wysłannikiem, dowódcą i bohaterem. Na początku gry Twój wysłannik, na przykład Evelyn DeLouis z Federacji Sol, czy Carth ze Złotych Piasków z Emiratów Hacanu, stanowi Twojego jedynego odblokowanego lidera. Wysłanników należy wyczerpać, aby użyć ich zdolności, lecz w zamian oferują potężne efekty. Relikty nieznanego Kiedy zanurzysz się w nieznanych otchłaniach Galaktyki, natrafisz na czterdzieści zupełnie nowych planet, tylko czekających na Twoje nadejście. Ponadto dzięki Proroctwu królów przeżyjesz wyjątkowe doświadczenie – jako pierwszy postawisz stopę na dziewiczej planecie. W rozszerzeniu zawarto cztery talie eksploracji – po jednej dla planet kulturowych, niegościnnych i przemysłowych oraz jeden dla pogranicza z myślą o rasach, które opracowały technologię wymaganą do eksploracji międzygwiezdnej pustki. Zawartość pudełka: 7 arkuszy ras 8 arkuszy liderów 2 arkusze dowodzenia poprawione karty strategii 118 plastikowych jednostek z gry podstawowej (po 59 jednostek w 2 kolorach) 32 plastikowe jednostki mechów (po 4 jednostki w 8 kolorach) 40 kafelków układów i korytarzy nadprzestrzennych 40 kart planet 74 karty eksploracji (20 kulturowych, 20 przemysłowych, 20 niegościnnych i 14 pogranicza) 10 kart reliktów 20 kart akcji 13 kart polityki 40 kart celów 24 karty weksli 74 karty liderów 24 karty jednostek mechów 4 karty zdolności legendarnych planet 128 kart technologii 1 żeton planety Miraż 1 żeton zniszczonej planety 13 żetonów dodatków (6 ogólnych, 4 technologii, 1 SZ, i 2 Tytanów) 1 żeton burzy jonowej (dwustronny) 6 żetonów rozdarcia wymiarów (3 Koterii i 3 Nekrowirusa) 4 żetony tunelu czasoprzestrzennego gamma (3 ogólne i 1 Creussyjczyków) 5 żetonów uśpionych Ul 20 żetonów pogranicza 119 żetonów kontroli 112 żetonów dowodzenia 42 żetony dóbr i towarów (dwustronne) 71 żetonów piechoty 71 żetonów myśliwców