Plemiona wiatru

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 40 - 90 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Joachim Thôme
Premiera: 16.06.2023
Wydanie polskie: Lucky Duck Games
Wydanie oryginalne: La Boîte de Jeu
Po stuleciach eksploatacji naturalnych zasobów ludzkość stworzyła nowy, straszliwy rodzaj skażenia, które rozprzestrzeniło się na całą planetę. Jakimś cudem przetrwały niewielkie obszary lasów, a w nich - nieliczne rozproszone grupki ludzi. Nazywają siebie Plemionami wiatru, chronią się przed skażeniem w koronach drzew i podróżują po niebie od osady do osady. Doświadczeni przewodnicy, ko... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Nie miałem żadnych oczekiwań odnośnie tej gry. Zagrałem zupełnie z przypadku i bardzo mi się spodobało. Podobnie do Lewis i Clarka musimy obserwować karty przeciwników, gdyż to one wpływają na nasze akcje. W zasadzie to wyścig więc czuć oddech końca gry na plecach. Wykonanie jest bardzo ładne i ilustracje Vincenta oczywiście piękne. Tylko klimatu nie ma tu za grosz. W zasadzie to abstrakt.
Zakup to strzał w dziesiątkę! Dla fanów kreski Vincenta Dutraita. Postapo, w którym ludzie żyją na drzewach i walczą ze skażeniem. Ciekawa mechanika zagrywania kart i jednoczesnego porównywania z rewersami kart przeciwników. Aby wybudować las musimy pozbyć się skażenia. Karty dają akcje budowy lasu, ruchu jeźdźców, generują wodę. Zaludniony las przekształci się w wioskę. Możemy budować świątynie. Punktować będą spełnione cele - określony sposób ułożenia np. świątyń, zakrycia lasami określonych pól, wybudowane wioski, itp. Sałatka punktowa. Graliśmy we dwóch, ponoć czym więcej graczy tym mniejsze zadowolenie z rozgrywki.
Gra obok której przeszłabym obojętnie, gdybym nie zagrała. Fantastyczny pomysł z podstawkami na karty oraz tym, żeby korzystać z symboli na kartach sąsiadów. Przy czym to jednak euro i najważniejsze jest zarządzanie surowcami i rozbudowa własnej planszy. Temat to taka apokalipsa, ale już trochę okiełznana i powoli przywracany jest świat naturalny. Dobre wykonanie. Całkiem szybka i przyjemna rozgrywka. No taki średniaczek, jakich wiele, ale ma coś w sobie. Zagrajcie i przekonajcie się sami :) Ocena po 6 partiach w 2, 3 i 4 osoby. Średni czas = 1:29 h.
W grze zagrywamy karty żywiołów, żeby budować wioski na naszych planszetkach. Podczas rozgrywki będziemy spoglądać na rewersy kart innych graczy, ponieważ niektóre akcje na kartach są zależne od tego jakie żywioły posiadają aktualnie nasi przeciwnicy. Trochę się ścigamy z pozostałymi graczami, ponieważ ten kto pierwszy wybuduje pięć wiosek, uruchamia koniec gry. Grałam tylko na dwie osoby i miałam poczucie, że jednak przydałby się jeszcze przynajmniej trzeci gracz. Gra jest sympatyczna, a grafiki Vincenta Dutraita jak zwykle przepięknie wykonane.
Gram do czasu do czasu (na bgg jest tryb solo) nawet z przyjemnością, ale temat, jak dla mnie, przekombinowany.
Gra post apokaliptyczna o odbudowywaniu świata. Po nazwie gry nie spodziewałam się zbyt wiele, ale muszę przyznać że bardzo mi się spodobała. Bardzo fajna mechanika zagrywania kart - trzeba obserwować zarówno co robi przeciwnik i jakiego typu ma karty jak i to jakie efekty osiągniemy przez zagranie/zbieranie kart danego typu). Początkowo mechanika wydaje się być skomplikowana (i w sumie niektórym graczom sprawia trochę trudności), ale jak już się ją zrozumie to chętnie się siada do kolejnej partii. Dodatkowym atutem jest oprawa graficzna - bardzo kolorowa i miła dla oka. Polecam spróbować.
Nie wiem co myśleć o tej grze. Zagraliśmy raz i nam nie przypadła do gustu, nudziliśmy się i przerwaliśmy. Nic się nie dzieje, zbieramy kolorki i budujemy coś co ma wyglądać jak wioska. Trzeba lubić grafiki, które są w tej grze.
Bardzo dużo o tej grze słyszałem. W końcu wypadało zagrać <3 I co - mamy tutaj ciekawą grę, polegającą na wykonywaniu akcji z kart żywiołów w świecie postapokaliptycznym, gdzie mieszkańcy musieli założyć osady w koronach drzew. Bardzo ładna, naprawdę ciekawa i świetnie rozwiązana. Tury są bardzo płynne, sporo akcji i optymalizacji ruchów. Rozbudowa naszego obszaru, zbieranie kart, zagrywanie akcji i zdobywanie punktów. Cudo!
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności