Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy
90,99 zł
Dostępna

Mały epicki Cthulhu

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 30 - 45 minut
Wiek od: 14 lat
Autorzy: Scott Almes
Premiera: 13.11.2024
Wydanie polskie: Galakta
Wydanie oryginalne: Gamelyn Games
Nowe Arkhamoore w 1920 roku, było miasteczkiem położonym na ponurej i raczej zapomnianej wysepce z dala od lądu. Trudno jednak mówić, by było ono spokojne... Kosmiczne byty wyłaniają się z morskiej kipieli i zamieniają to uśpione miejsce w prawdziwy dom wariatów!   W grze Mały epicki Cthulhu wcielicie się w badaczy, eksplorujących zimne i zapomniane wyspiarskie miasteczko Nowe Arkhamoore... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Prosta i przyjemna gra z dobrze zaprojektowanym budowaniem worka. Na początku tury każdego gracza kręcimy spinnerem żeby ustalić efekt początku tury, ustalić lokalizację do której dokładamy macki z worka, dodajemy nowego miniona i przemieszczamy przedwiecznego. Następnie gracz może wykonać do 3 akcji pozwalających mu zarządzać zasobami umieszczanymi przez przedwiecznego na planszy, tak aby możliwie jak najbardziej ograniczyć jego rozwój oraz realizować cele którymi w pierwszej fazie jest przetłumaczenie wszystkich stron (zbieranie kolekcji kart), a w drugiej zamknięcie portali przedwiecznego. Co mi się podoba: 1. rozwój przedwiecznego, gdzie przy prostych czynnościach jego wpływ rośnie zauważalnie z czasem, 2. zarządzanie szaleństwem które musimy brać na siebie żeby móc wykonywać akcje efektywnie, jednak trzeba to robić z umiarem żeby nie popaść w obłęd (co oznacza przegraną), 3. prostota zasad, 4. różnorodność postaci, ich umiejętności specjalne robią zauważalną różnicę w tym jak możemy chcieć rozegrać grę. Wady: 1. miniony, wielkie meeple, które jedyne co robią to stoją ciasno obok siebie i czekają aż na lokacji zbiorą się 3, to mogły być o wiele mniejsze znaczniki, skoro i tak nie wykonują żadnych akcji, 2. sam sposób działania przeciwników, miniony jedynie stoją w lokacjach i każą dobierać szaleństwo z worka graczom wchodzącym na ich teren, a przedwieczny blokuje pola w pierwszej fazie i rusza się tam gdzie pokazuje spinner. Krótko mówiąc nie robią oni za wiele, nie wywołują takich emocji jak np. przeciwnicy w Małych Epickich Podziemiach, 3. instrukcja, zasady gry są proste, ale po samym przeczytaniu instrukcji wszystko może wydawać się strasznie nieintuicyjne.
Seria gier małych epickich jest znakomita, cena + wykonanie + pudełko wypchane dobrem. Niestety ta gra to mój największy zawód w tym roku. Kooperacyjna gra, gdzie będziemy ratować Nowe Arkhamoore, do wyboru mamy różne asymetryczne postacie. W swojej turze mamy 3 akcje do wykonania ruch, wygnanie potwora, skorzystanie z akcji lokacji, zbieranie macek i przetłumaczenie księgi Chodzimy po różnych lokacjach miasta, zbieramy zasoby potrzebne do przetłumaczenia Necronomiconu co osłabi przedwiecznego. Następnie przechodzimy do drugiej fazy w której zdobyte wcześniej karty z runami, będą nam określały ilość kości, jakie będziemy wykorzystywać do zamknięcia 6 portali. Jasne po drodze nasz przedwieczny rośnie w siłę, blokuje nasze ruchy w pierwszej fazie itp. ale praktycznie nie czuć było emocji i zagrożenia. Za to dla nas zbieranie macek zwiększy nasze atrybuty, tylko jak zbierzemy ich za dużo to możemy popaść w szaleństwo. Macki możemy wydawać na tłumaczenie Necronomiconu. Gra strasznie losowa, najpierw kręcimy żeby ustalić lokalizację gdzie dokładamy macki losowane z woreczka, określa to też ruch naszego przedwiecznego, walki z potworami na podstawie rzutów kości rozstrzygane, o zamknięciu portali również decydują rzuty kościami na podstawie posiadanych run. Dla mnie ta gra to kręcenie spinnerem, chodzenie, zbieranie macek i rzut kościami, nawet nie korzystaliśmy za bardzo z akcji lokacji. Emocje totalnie jak na grzybach i nawet świetne towarzystwo na nic się zdało wynudziłem się strasznie. Najgorsza gra w jaką do tej pory grałem, jedyny plus tej gry to fantastyczne wykonanie spinner, meeple i macki to klasa. 3/10
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności