Thorgal: Gra Planszowa to kooperacyjna przygodowa gra planszowa dla 1-4 graczy w wieku 14+, zaprojektowana przez Joannę Kijankę, Jana Maurycego i Rafała Szymę. Gracze wcielą się w Thorgala, jego żonę Aaricię, ich syna Jolana oraz śmiertelnie niebezpieczną wojowniczkę Kriss i wyruszą w podróż pełną niezapomnianych przygód.
Gra składa się z 10 samodzielnych scenariuszy, z których każdy zajmuje około 90-120 minut. Scenariusze NIE tworzą kampanii i nie zawierają żadnych elementów legacy, więc mogą być rozgrywane przez różne grupy graczy.
Thorgal: Gra planszowa zawiera księgę map. Każdy scenariusz rozgrywany jest na innej mapie, którą gracze eksplorują, wypełniając cele scenariusza, przeżywając różnorodne przygody, napotykając ukryte możliwości i wyraziste postacie. Gracze mogą wybrać, czy wolą podróżować w grupie, czy rozdzielić się, aby równocześnie odkryć większą część mapy. Mogą wykonywać także zadania poboczne, które pomogą im spełnić główny cel scenariusza.
Kolejnym ważnym elementem gry jest księga opowieści, zawierająca narracyjne opisy spotkań, które Postacie przeżywają w każdym scenariuszu. Przygody opisane w księdze są charakterystyczne dla każdego scenariusza i Postaci, jednak wiele z nich jest wybieranych losowo, co zapewnia większą regrywalność i umożliwia wielokrotne rozegranie danego scenariusza. Moralność Postaci i ich poprzednie decyzje mają duży wpływ na przebieg spotkań.
Thorgal: Gra Planszowa, choć mocno fabularna, oferuje ciekawą mechanikę wyboru akcji. W każdej turze aktywny gracz wybiera akcję do wykonania przez całą grupę. Aktywny gracz wykonuje pełną wersję, a pozostali gracze osłabioną wersję wybranej akcji, niezależnie od swojego położenia na mapie. Sprawia to, że każdy wybór warto przemyśleć dwa razy, a każda tura jest ważna dla wszystkich uczestników gry.
Kolejna ważna mechanika dotyczy rozwoju Postaci. Ich umiejętności ulepszane są w trakcie rozgrywki i osłabiane przez rany odniesione w walce. Postacie gromadzą zasoby i tworzą przedmioty, które pomagają im przetrwać w niebezpiecznym świecie, a także zdobywają towarzyszy napotykanych podczas podróży.