Od zmierzchu do świtu

Liczba graczy: 2 - 6
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 18.08.2022
Wydanie polskie: Albi
Wydanie oryginalne: Origames
Od zmierzchu do świtu to gra typu deck-building autorstwa Richarda Garfielda, znanego z karcianek typu Magic The Gathering. Wcielisz się w niej w wampira, który nocą wyruszy na łowy. Wydając punkty ruchu będziesz polować na ludzi, zdobywać nowe moce, zrywać róże i przeszukiwać krypty w poszukiwaniu zadań do wykonania. Wszystko to zapewni Ci punkty zwycięstwa, które przesądzą o wyniku - a... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 53
29.03.2024 16:25
4.5
ocena
Bardzo fajna gra o mechanice budowania talii. Minus to chaotyczna instrukcja. Ilustracje klimatyczne.
Liczba wystawionych
opinii: 11
30.11.2023 22:28
2.5
ocena
Kolejna bardzo klimatyczna i rodzinna gierka typu deck biulding. Odrobinę można tu doszukać się mechanik inspirowanych klasycznym Brzdękiem, jednakże to chyba dodaje jej animuszu :) Fajny aspekt to presja czasowa, która dodatkowo podbija emocje podczas rozgrywki, coś bardziej dynamicznego niż typowe zagrywanie kart które może szybko znudzić dzieciaki.
Liczba wystawionych
opinii: 17
30.11.2023 20:25
4.5
ocena
Teoria Wampiryczna: Od Zmierzchu do Świtu – Gra, która Zadziwia Naukowców Przedstawienie Badacza: Dr. Ignacy Van Burek, wybitny pseudonaukowiec, zafascynowany zjawiskiem wampiryzmu, przeprowadził szczegółowe badania nad grą "Od Zmierzchu do Świtu". Jego bardzo naukowy naukowiczny artykuł rzuca światło na teorię, która nie tylko wstrząśnie światem planszówek, ale także pociągnie w dół kurtynę tajemniczości, otaczającej świat wampirów. Absurdalny Paradoks Wampiryczny: "Od Zmierzchu do Świtu" to gra, która wprowadza graczy w absurdalny paradoks wampiryczny. Naukowcy przez wieki zastanawiali się, jak wampiry radzą sobie z przetrwaniem w świetle dnia. Otóż odpowiedź leży w tej właśnie grze. Przy pomocy zdolności wampirów do zbierania punktów oraz polowania na ludzi, paradoksalnie zdobywają one wystarczającą ilość energii, aby zaryzykować wychodzenie na powierzchnię przed wschodem słońca. Grafika jako Klucz Wampirycznego Zachwytu: Zarówno wielkość, waga jak i ilustrowane pudełko tej gry to klucz do zrozumienia faktu, że wampiry nie tylko polują na krew, ale także na uwagę graczy. Grafika, tajemnicza i nieco straszna, wywołuje fascynację, łącząc mroczne klimaty z przyjemnym estetyzmem. Karty, przewampirzo zilustrowane, sprawiają, że gracze nie mogą się im oprzeć, jakby same w sobie były kuszeniem wampirzej magii. Tor Polowań i Róża Wampirzego Ogródka: Naukowcy odkryli, że specjalny tor polowań oraz przepiękna róża wampirzego ogrodu to kluczowe elementy rozgrywki. To tutaj wampiry zdobywają swoje punkty i czują ekscytację emocjonującej polowanie. Róża, położona w najdalszym miejscu na planszy, staje się celem, za którym wampiry podążają, nieświadome ryzyka spalenia się w słońcu. Przemieszczanie się w Czasie i Przestrzeni Planszy: Pseudonaukowiec stwierdza, że mechanika gry, opierająca się na przemieszczaniu się w czasie (wyznaczanym żetonem księżyca) i przestrzeni planszy, jest kluczowym elementem. To jakby wampiry posługiwały się teorią względności, przeskakując między obszarami z prędkością światła, aby unikać wschodu słońca. Skomplikowana Kwestia Kolejności: Jednakże, według badacza, wyznaczanie kolejności ruchu stanowiła lekką trudność, przypominającą wampiryczny paradoks decydujący o porządku. Trzeba było uwzględnić położenie pionków i wyznaczyć hierarchię, co mogło być równie skomplikowane, co ukrywanie się przed światłem słonecznym. Wampirze Zwierzątka: Badania wykazały, że element zbierania zwierząt (chowańców) był dla graczy istotnym urozmaiceniem, co sprawiało, że czuli się jak prawdziwi wampirzy zoologowie, przygarniając różnorodne zwierzaki z wampirzym pazurami. Wyniki badań wskazują, że "Od Zmierzchu do Świtu" to nie tylko gra planszowa; to prawdziwa naukowa zagadka, rozwiązująca tajemnice wampirycznego życia. Absurdalna mechanika, paradoksy i estetyka sprawiają, że naukowcy planszówek nie będą w stanie spać spokojnie, zadając sobie pytanie, czy są wampirami, którzy polują na wampiry, czy też tylko zwykłymi graczami.
Liczba wystawionych
opinii: 6
29.11.2023 18:56
4.0
ocena
Jeden z przyjemniejszych deckbuldingów, w którym nie można sugerować się lekkością grafik. Do tego od razu na 6 osób bez konieczności kupowania dodatków. Zaczniesz od razu zbierać ludzi - najpewniej przegrasz. Nie pozbędziesz się kiepskich kart z talii - najpewniej Twój wampir spłonie na górskich stokach. Warto biec do labiryntu i zebrać różę, ale i bez niej można zyskać sporo punktów - polecam dotrzeć do lasu i łowić ludzi na potęgę. Zaopatrzyć się w chowańców to też bardzo dobry pomysł. Gra woła całą sobą o dodatki - przede wszystkim w postaci innej planszy lub jakichś odnóg, żeby nikt nie szedł tą samą drogą, nowych skarbów i co najważniejsze - nowych miejsc/sposobów do pożerania kart ludzi, żeby usprawnić talię. Grę dostałem w promocyjnej cenie i na długi czas zostanie w kolekcji.
Liczba wystawionych
opinii: 8
25.11.2023 11:27
3.0
ocena
Gdyby ta gra została wydana przed 2017 rokiem to byłby to niewątpliwie hit, a z czasem klasyk rozgrywek. Niestety rodzina gier na literę "B..", których nazwy nie należy tutaj wymieniać, skutecznie zagarnęła całość tego smacznego tortu dla siebie. Połączenie mechaniki budowy talii i push your luck daje zawsze dużo frajdy z rozgrywki i emocji do samego końca, jednak gracze rzadko decydują się na powielanie gier z takimi samymi mechanikami w kolekcji...A szkoda bo jest to bardzo fajny tytuł i pomimo prostoty zasad nie ma tutaj jednej jedynej drogi do zwycięstwa.
Liczba wystawionych
opinii: 6
20.11.2023 14:50
3.5
ocena
Ciekawa rozgrywka, warto sprawdzić. Na pewno niejednemu przypadnie do gustu
mepel
gxx
Liczba wystawionych
opinii: 40
11.11.2023 19:16
4.5
ocena
Bardzo interesujący deckbuilding. Bardzo ciekawie można pokombinować. Warto ponownie zagrać.
Liczba wystawionych
opinii: 491
28.12.2022 16:41
1.0
ocena
Jedna gwiazdka za temat i pomysł na stworzenie klimatu. Wampiry, które wychodzą w nocy na polowanie biednych ludzi i walczą z czasem, żeby zdążyć przed wschodem słońca wrócić do zamku! Brzmi super, ale... Sama gra jest sucha jak pustynia. Bardzo prosty deck building, który nie ma żadnego łał, i łażenie po planszy, które nie wzbudza żadnych emocji. Ciężko nam było poprowadzić rozgrywkę do końca.
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności