Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
89,99 zł
Dostępna

Projekt A.R.T. Na ratunek arcydziełom

Liczba graczy: 1 - 6
Czas gry: 40 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 03.09.2024
Wydanie polskie: Muduko
Wydanie oryginalne: Lumberjacks Studio
Stań na czele samozwańczej grupy próbującej odzyskać skradzione dzieła sztuki!   Projekt A.R.T. to dynamiczna gra kooperacyjna pełna zwrotów akcji.   Jesteście członkami Projektu Art Rescue Team (A.R.T.) – organizacji walczącej z Białą Ręką, nikczemną korporacją odpowiedzialną za niezliczone kradzieże cennych dzieł sztuki na całym świecie. Wasz zespół specjalistów będzie podróżować przez... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Bardzo zgrabna kooperacja: w rozmiarze, setupie, rozgrywce i czasie trwania. Prosta i przyjemna. Nie mówię łatwa, bo można manipulować poziomem trudności. Troszkę mruga okiem w kierunku Pandemica, w końcu poruszamy się po mapie i ścigamy się z czasem, ale zachowuje odrębną tożsamość. Mnie na ten przyklad bardziej pasuje niż oryginalny Pandemic. Bardzo elegancko wydany (drewienka, stylizowane mapy), świetnie ilustrowana ręką Vincenta Dutrait. Dla mnie bardzo na plus.
Projekt A.R.T. to gra planszowa, w całkiem fajny sposób wykorzystująca nieco zasady z Pandemica. W tej grze wcielamy się w łowców złodziei sztuki, których zrzesza organizacja o nazwie Biała Rękawica. Będziemy tutaj wykonywać sekwencję 4 rzeczy w każdej rundzie i wspólnie decydować co robimy. najważniejszy jest wybór karty misji spośród otrzymanych dwóch. Tutaj wchodzi ograniczona komunikacja - musimy wspólnie decydować w jakim kierunku podążamy, ale jednocześnie, nie może mówić wprost co mamy na karcie. Do tego dochodzi poruszanie po planszy (a mamy ich aż 6) i walka z organizacją. Gra jest mocno losowa, ale jednocześnie to nadaje temu tytułowi fajnego flow. Przegrać można jak zawsze w tego typu grach na kilka sposobów (śmierć jednego z graczy, wyłaczenie trzech dzielnic, blokada gracza), a wygrać poprzez odzyskanie dzieł sztuki. Gra jest przepięknie wydana i zilustrowana przez uwielbianego Vincenta Dutrait.
Projekt A.R.T. to moje pierwsze poważne spotkanie z kooperacją w grach planszowych (wcześniej miałam z nią do czynienia w grach zdecydowanie dla małych dzieci) i po mimo mojej początkowej nieufności, czy tego typu rodzaj gier nam siądzie muszę powiedzieć, że bardzo miło się grało. Co prawda jak na razie udało nam się zagrać w zespole 2-3 graczy i komunikacyjnie wydaje mi się, że do 4 graczy będzie się najwygodniej grało, ale z drugiej strony im jest więcej graczy to bardziej można robić ciekawsze "kombosy" żonglując zasobami. Szkoda, że twórcy nie pokusili się o stworzenie też wariantu na ściganie się w dwie drużyny po 2-3 osób, kto pierwszy rozgromi Białą Rękę i zgarnie więcej skrzynek. To by na pewno dało dodatkowy fun z zabawy podobnie jak np. wykorzystanie z fanowskiego dodatku (BGG) z umiejętnościami przypisanych każdemu z graczy. Tak, czy siak trzeba się uzbroić w cierpliwość bowiem losowość w kartach i kościach, a czasem i brawurowe decyzje współgraczy mogą nam naprawdę dopiec na planszy i w jednej chwili będziemy mieć "GAME OVER". Samo wykonanie gry jest naprawdę porządne. Zarówno plansze i inne elementy kartonowe, jak i drewniane zasoby. Karty też mają grubość w porządku, ale nie zaszkodzą im na pewno koszulki. Myślę, też że mały pojemnik na koraliki/śrubki doskonale uporządkuję w tej grze drewniane zasoby i pionki, więc warto się w niego zaopatrzyć. Grę polecam do wykorzystania w bibliotekach i świetlicach szkolnych.
Gra A.R.T. Na ratunek arcydziełom to rodzinna kooperacja, w której staramy się odzyskać skradzione arcydzieła. Zasady gry są banalnie łatwe, a żeby A.R.T. się nam za szybko nie znudziło mamy możliwość granie na sześciu różnych planszach. Gra jest całkiem dobrze pomyślana, działa w każdym składzie, choć dla mnie solo i w parze najlepiej. Idealna do rodzinnego grania, ale... ja nie lubię kooperacji, mogę zagrać, lecz to nigdy nie będzie to czego szukam. Stąd ta ocena, gra jest okej, zagram, ale sama nie zaproponuję. Ocena po 9 partiach w 2, 3, 4 osoby oraz solo. Średni czas gry = 39 min.
Aktualnie udało nam się ograć 3 różne mapy i wygrać na 2. Co mogę powiedzieć jeszcze od siebie to że bardzo spodobał mi się fakt że w drużynie 6 osobowej są aż 4 postacie kobiece i tylko 2 męskie. Mimo tego że w grze są komponenty typu: bak paliwa, krótkofalówka, pistolet i białe rękawiczki/ ręce to są one drewniane tutaj też plusik za to. Szczerze uważamy że chyba jest to najtrudniejsza gra od wydawnictwa muduko w jaką miałyśmy okazję grać, ale jest też bardzo satysfakcjonująca.
Świetna gra kooperacyjna dla KAŻDEGO! Wcielamy się w grupę przeciwdziałającą kradzieży arcydzieł przez organizację Białej Ręki. W grze ciągle balansujemy na granicy wygranej i przegranej, a nasze decyzje będą miały brzemienne w skutkach konsekwencje. Gra jest przepięknie wykonana, szybko się ją składa i rozkłada. Posiada syndrom kolejnej partii, zwłaszcza po przegranej. Bardzo polecamy ten tytuł wszystkim graczom, bez względu na ekipę czy też poziom zaawansowania. Nie będziecie się nudzić :)
Jako członkowie Projektu Art Rescue Team walczymy z Białą Ręką - nikczemnego korporacją, kradnącą dzieła sztuki. Tylko pełna współpraca i dobra strategia pozwolą ocalić skrajne dobra kultury! W grze poruszamy się kolejnych planszach-krajach, tropiąc skradzione dzieła. Za pomoc zagrywanych kart wskazówek decydujemy o zaopatrzeniu, układamy strategie i określamy, gdzie znajdują się złodzieje i rabunek. Następnie decydujemy o potyczkach, zdobywamy sprzymierzeńców i staramy się zdążyć odszukać wszystko, co skradzione, zanim Biała Ręka opanuje mapę. Bardzo przypadła nam do gustu już od pierwszego rozłożenia wizualna strona gry, która od razu przykuwa wzrok. Karty, plansze i komponenty są wykonane z bogactwem szczegółów i kolorów, uwielbiamy te mini znaczniki, np rękawicy czy skrzyń z dziełami. Z kolei każda plansza do gry, reprezentująca inny kraj, zachwyca odnośnikami do charakterystycznych elementów danej kultury i terenów. Coś wspaniałego! To gra kooperacyjna, wymagająca szczególnie dużej współpracy między graczami. Częściej stawiamy na rywalizację, więc to był świetny trening komunikacji i łączonej myśli strategicznej, bowiem tu kroki trzeba planować naprzód i czasem co nieco pokombinować, aby ostatecznie zwyciężyć. Doskonały sposób na wyćwiczenie współdziałania zwłaszcza w większej grupie! Sama rozgrywka nie jest może trudna do ogarnięcia, jeśli chodzi o zasady (zwłaszcza, jeśli graliście w tytuły typu "Pandemic" czy "Eldritch Horror" na podobnej mechanice), ale na pewno nie należy do najprostszych, jeśli chodzi o osiągniecie sukcesu - a my lubimy wyzwania😁Każda mapa to coś nowego jeśli chodzi też o zasady, jest zróżnicowanie i poziom frajdy pozostaje taki sam. Jedyne, co by mogło jeszcze ubarwić zabawę, to cechy specjalne postaci, tylko tego ciutke zabraklo🤭Ciekawa jest za to opcja dostosowania poziomu trudności rozgrywki, a więc i poczatkujacy i zaawansowani gracze znajdą tu opcje dla siebie. Jest i tryb solo, to nawet nie mając "pod ręką" innych, możemy się świetnie bawić! Wciągająca i emocjonująca gra z pięknym insertem! Gorąco polecam🥰
Projekt A.R.T. Na ratunek arcydziełom to ciekawa gra kooperacyjna. Jest dość wymagająca, ale nie niemożliwa do wygrania. Ma bardzo łatwe zasady i można przy niej sporo pokombinować. Nie obejdzie się też bez szczęścia. Ze względu na różnorodne plansze i zmienne zasady, gra może nie znudzi się za szybko. Jednak ja nie jestem fanką kooperacji, dlatego też, przy całej mojej sympatii do pomysłu i wykonania, muszę stwierdzić, że ta gra nie jest dla mnie i będzie lądować na stole okazjonalnie. ~ Kasia
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności