𝑷𝑹𝑶𝑱𝑬𝑲𝑻 𝑨.𝑹.𝑻. 𝑵𝒂 𝒓𝒂𝒕𝒖𝒏𝒆𝒌 𝒂𝒓𝒄𝒚𝒅𝒛𝒊𝒆ł𝒐𝒎
Po otrzymaniu zapowiedzi w postaci pocztówki i białych rękawiczek wiedziałyśmy, że zapowiada się naprawdę ciekawa gra.
I przeczucie nas nie myliło.
Od samego początku "Projekt A.R.T." zachwyca. Pudełko niestandardowych rozmiarów przyciągające uwagę swoimi kolorami i tym, że dużo się tam dzieje.
Po podniesieniu wieczka nie wiedziałyśmy od czego chcemy zacząć oglądanie!
🖼️ drewniane komponenty: pionki, znaczniki paliwa, broni, zdrowia, krótkofalówek, pionki agentów Białej Ręki i znaczniki dzieł sztuki
🖼️ przepiękne, bogate, dwustronne mapy, na których będziemy wykonywać nasze misje, sztuk: 3
🖼️ karty misji
🖼️ kości graczy i sprzymierzeńców
🖼️ instrukcja przedstawiona w formie akt z tajnym projektem
🖼️ nie zapominamy również o świetnej planszetce vana
W wielu miejscach na świecie grasuje Gang Białej Ręki. Wcielając się w członków Art Rescue Team (A.R.T.) czyli Zespołu Ratunkowego Sztuki naszym zadaniem jest odszukać skradzione dzieła sztuki i zwrócić je właścicielom.
Działacie wspólnie, bo jest to gra kooperacyjna. Na początku ustalacie, na której mapie chcecie grać i wybieracie poziom trudności. Z nazwy to nam się podoba ten najtrudniejszy - "Udało im się, bo nikt im nie wytłumaczył, że to niemożliwe" - chociaż nie miałyśmy jeszcze odwagi na nim zagrać 😅
Pierwsza nasza rozgrywka odbywała się w Japonii (bo tak też sugerują twórcy gry). Na poziomie średnim poległyśmy, na łatwym nam się udało 🎉
W grze musicie bardzo dobrze ze sobą współpracować. Zagrywanie kart misji, zarządzanie zasobami, pozyskiwanie sprzymierzeńców i walka - od tego zależy czy Wam się powiedzie.
A wiecie, że mimo tego, że jest to gra kooperacyjna możecie zagrać w nią również solo?
W tej grze liczy się spryt i niezły pomyślunek. Dzięki losowemu wybieraniu kart misji, aż 6. mapom i różnym poziomom trudności "Projekt A.R.T." zapewnia naprawdę dużą regrywalność.
Gra jest bardzo wciągająca, między graczami zachodzi mnóstwo interakcji, a wszystko trzeba starannie zaplanować, żeby osiągnąć cel i pokonać grę.
Im więcej graczy, tym łatwiej jest wygrać – o ile potraficie się komunikować, bo inaczej sami sobie utrudniacie. Jeśli jednak grupa jest zgrana, to szanse na wygraną, przynajmniej na początkowych poziomach trudności, są całkiem spore.
🔹Ilość graczy: 1-6
🔹Wiek graczy: 12-99
🔹Czas gry: 40 minut
Świetna gra kooperacyjna dla KAŻDEGO! Wcielamy się w grupę przeciwdziałającą kradzieży arcydzieł przez organizację Białej Ręki. W grze ciągle balansujemy na granicy wygranej i przegranej, a nasze decyzje będą miały brzemienne w skutkach konsekwencje. Gra jest przepięknie wykonana, szybko się ją składa i rozkłada. Posiada syndrom kolejnej partii, zwłaszcza po przegranej. Bardzo polecamy ten tytuł wszystkim graczom, bez względu na ekipę czy też poziom zaawansowania. Nie będziecie się nudzić :)
Projekt A.R.T. Na ratunek arcydziełom to ciekawa gra kooperacyjna. Jest dość wymagająca, ale nie niemożliwa do wygrania. Ma bardzo łatwe zasady i można przy niej sporo pokombinować. Nie obejdzie się też bez szczęścia. Ze względu na różnorodne plansze i zmienne zasady, gra może nie znudzi się za szybko. Jednak ja nie jestem fanką kooperacji, dlatego też, przy całej mojej sympatii do pomysłu i wykonania, muszę stwierdzić, że ta gra nie jest dla mnie i będzie lądować na stole okazjonalnie. ~ Kasia
Projekt A.R.T. to gra planszowa, w całkiem fajny sposób wykorzystująca nieco zasady z Pandemica.
W tej grze wcielamy się w łowców złodziei sztuki, których zrzesza organizacja o nazwie Biała Rękawica.
Będziemy tutaj wykonywać sekwencję 4 rzeczy w każdej rundzie i wspólnie decydować co robimy.
najważniejszy jest wybór karty misji spośród otrzymanych dwóch. Tutaj wchodzi ograniczona komunikacja - musimy wspólnie decydować w jakim kierunku podążamy, ale jednocześnie, nie może mówić wprost co mamy na karcie.
Do tego dochodzi poruszanie po planszy (a mamy ich aż 6) i walka z organizacją.
Gra jest mocno losowa, ale jednocześnie to nadaje temu tytułowi fajnego flow.
Przegrać można jak zawsze w tego typu grach na kilka sposobów (śmierć jednego z graczy, wyłaczenie trzech dzielnic, blokada gracza), a wygrać poprzez odzyskanie dzieł sztuki.
Gra jest przepięknie wydana i zilustrowana przez uwielbianego Vincenta Dutrait.