Liczba wystawionych
opinii: 1
12.12.2024 15:49
Bardzo przyjemna gra euro o spójnej mechanice do tematu. Ładne meeple i oprawa graficzna, ale... Karty w koszulkach za nic w świecie się nie zmieszczą do insertu, a że są dosyć cienkie polecam je zakoszulkować Największy ból tej gry. Cena do zawartości - dość wysoka.
Liczba wystawionych
opinii: 201
02.12.2024 19:36
𝑯𝑬𝑹𝑩𝑨𝑪𝑰𝑨𝑵𝒀 𝑶𝑮𝑹Ó𝑫
Że ta gra jest dobra to wiedziałyśmy z samego opisu od wydawcy. Gra dobra dla nas, ale wiemy i wierzymy, że dla dużej ilości osób tutaj również.
"Herbaciany ogród" to gra, która bardzo dużo nam daje:
✅ przyjemności
✅ główkowania, jak zdobyć punkty
✅ ładnych wizualnych aspektów.
W "Herbacianym ogrodzie" mamy dużo do wykonania, by zdobyć punkty, które prowadzą nas do wygranej:
🔸wykonujemy akcje: główne, poboczne i dodatkowe
🔸tworzymy swoją talię, z której później zagrywamy karty
🔸zarządzamy zasobami
Na planszy głównej, jak i na planszetkach graczy dużo się dzieje.
Mamy możliwość zakładania naszych herbacianych ogrodów w 6 prowincjach występujących w Cesarstwie. Dzięki temu otrzymujemy możliwość zbierania liści herbaty. Owych liści możemy używać w różnoraki sposób. Możemy poddać je fermentacji, wymienić lub sprzedać karawanie.
Gra trwa 5 rund i uwierzcie, że nie zdążycie z niej wyciągnąć wszystkiego. Tak naprawdę prawdziwa rywalizacja zaczyna się od... 3 rundy? I mówimy tu o grze w dwie osoby! Bo w więcej jeszcze nam się nie udało zagrać.
Świetnie się przy niej bawimy, na tyle, że zdarzyło nam się zagrać w nią dwa razy pod rząd, nawet nie zmieniając kolorów 😅 Według pudełka gra trwa 90-120 minut, my nie zauważamy upływu czasu tak jesteśmy wciągnięte w świat herbaty.
Być może gra nie przyciąga przepięknymi ilustracjami, ale ta feria intensywnych barw i kolorowe drewniane elementy naprawdę zachwycają 😍
Spotkałyśmy się z opinią, że gra ma dosyć wysoką cenę. Teraz kiedy już mamy za sobą więcej rozgrywek niż jedną, mówimy, że jest warta swojej ceny. I namawiamy, żebyście spróbowali zagrać w nią na jakimś planszówkowym wydarzeniu. Być może po pierwszej rozgrywce to jeszcze nie będzie TO, ale kto wie, może po dwóch, trzech 😀
Albo wpadajcie do nas! Potrzebujemy jeszcze dwóch graczy, żeby wycisnąć z niej jeszcze więcej.
🔹Ilość graczy: 2-4
🔹Wiek graczy: 12+
🔹Czas gry: 90-120 minut
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 9
26.11.2024 15:55
Zaskakujace, że w portfolio ALBI znajdujemy takie ciekawe euro.
Średnio zaawansowana gra da sporo satysfakcji planszówkowiczom.
Kilka akcji głównych, do tego dodatkowe i jeszcze poboczne, odpowiednio zaplanowane mnożą punkty, zasoby, czyli mamy klasyczne kombosy.
Może nie ma tu nic odkrywczego, ale znane z innych gier mechaniki naprawdę zgrabnie się zazębiają.
Grafika w mojej ocenie jest udana. Gra nie straszy estetycznie, nie jest to "beżowe euro". Zasady nie budzą wątpliwości, ikonografia jest czytelna. "Klimat" - jak to w euro polega na mnożeniu, dodawaniu i szacowaniu... Negatywna interakcja zwiazana jest z zabieraniem kart, zajmowaniem wyżej punktowanych pól akcj. Bardzo przyjemna szybką rozgrywka- daje satysfakcję...
Liczba wystawionych
opinii: 9
25.11.2024 23:19
Bardzo dobre średniej ciężkości euro. Jeśli ma znaczenie dla Ciebie wygląd gry, lubisz pomóżdżyć (ale bez palenia zwojów), cenisz określoną liczbę rund oraz kochasz kombosy to z pewnością Ci się spodoba. Moim zdaniem gra jest odpowienia dla początkujących, ale też niebanalna dla zaawansowanych, którzy chcą odpocząć od cięższych eurasów. Wykonanie i niezły insert zdecydowanie na plus. Polecam
Liczba wystawionych
opinii: 52
25.10.2024 13:01
Gra jest przyjemna, ciekawie łączy kilka znanych mechanik. Interakcja znikoma, jedynie typowe podbieranie kart i miejsc na planszy, ale przy 3 graczach nie było to jakoś mega przeszkadzające.
Udało się zagrać na Planszówkach pod Szyndzielnią. I dobrze, wcześniej byłem bardzo nakręcony na grę a po rozgrywce ze mnie zeszło. Może to też przez wysoką cenę.
Liczba wystawionych
opinii: 37
18.10.2024 10:47
Przyjemna, piękna gra euro, raczej bez interakcji (jedynie podbieranie sobie kart).
Grałem na 2 osoby - działa bardzo dobrze, chociaż mechanizm stawiania ogrodów może być ciekawszy na większą liczbę graczy bo wtedy się będzie blokować niektóre pola. Podbieranie sobie kart też może być ciekawsze na większą liczbę osób. Z drugiej strony przy większej ilości graczy będzie downtime = ja raczej będę grać tylko w 2.
Budowanie talii gdzie każda zdobyta karta idzie od razu na rękę robi przyjemnie na sercu. Na ogromny plus łatwość czyszczenia tali z kart słabych.
Siła akcji - w każdej turze mamy 5 głównych akcji do wyboru, ale ich siła zależy od sumy wartości kart jakie zagramy - bardzo fajny pomysł.
Waluta w postaci liści herbaty która traci na wartości z rury na turę lub zyskuje o ile zostanie sfermentowana - fajny pomysł.
Trzy tory akcji pobocznych - rzeka (wyścig), nauka (rondel) i czajniczki? (Puzzle) - fajne, dobrze nagradzające.
Czy ma w sobie coś totalnie innowacyjnego? Raczej nie. Jest to taki mix znanych mechanik, ale bardzo dobrze połączonych i wyważonych. Zasady są stworzone tak, żeby czuć przyjemność z rozgrywki, a nie jakieś kary czy zakazy. Raczej rozpieszcza bo dostajesz karty na rękę, co chwilę jakieś bonusy, łatwość z czyszczeniem ręki.
Czy zagram ponownie? Na pewno tak!
Jeżeli szukasz gry która cieszy oko, dla nowych graczy będzie dość trudna, dla ogranych będzie taka w sam raz, dla wyjadaczy raczej łatwa ale nie nudna, w której grasz głównie pod siebie nie zważając zbytnio na to co robią inni, gdzie zazwyczaj masz zasobów na tyle by zrobić fajny ruch ale nie na tyle żeby czuć się jak bóg, gdzie musisz troche pomyśleć nad optymalizacją swojej tury (w jakiej kolejności zagrać karty, jaką akcje odpalić) to jest to gra dla ciebie. Ode mnie 8/10, gdzie 10 dostają gry innowacyjne, wyjątkowe.