Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
619,95 zł
Dostępna

Tamashii: Kroniki Ascendu

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 180 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: Sierpień 2024
Wydanie polskie: Awaken Realms Lite
Wydanie oryginalne: Awaken Realms Lite
Tamashii to cyberpunkowa przygodowa gra planszowa w postapokaliptycznym klimacie. Gracze będą walczyć o przetrwanie i realizować swoje plany jednocześnie w dwóch światach - fizycznym, pełnym śmiercionośnych maszyn i bezlitosnych ocalałych ludzi, oraz wirtualnym, pełnym oprogramowania śledzącego i złośliwych wirusów. Będziecie starali się osiągnąć swoje cele na modułowej mapie miasta, odn... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Wow, po prostu wow. Dawno nie grałem w coś tak "świeżego" jeżeli chodzi o rynek zasypywany kolejnymi grami copy/paste zasad, mechanik przenoszonych z jednej gry na drugą. Gra nie miała zbyt wielkiego rozgłosu, a szkoda bo jest świetna. Jestem po 3 scenariuszach i nadal chcę w nią grać, co niestety u mnie raczej jest rzadkością jeżeli chodzi o gry kampanijne ( mimo że Tamashi w teorii kampanią nie jest) do których raczej muszę się zmuszać do grania po kilku sesjach.
Rozegrałem jak na razie 3 scenariusze, ale już mogę powiedzieć, że gra podoba mi się i to bardzo. Teraz pokrótce powiem dlaczego. Gra bardzo dobrze łączy temat z mechaniką. a)Sam tytuł gry "Tamashii" nie jest przecież przypadkowy, bo nasza dusza może wędrować między ciałami, dzięki czemu zdobywamy nowe umiejętności. Są one delikatnie asymetryczne, ale czujemy, kiedy wejdziemy w skurę władcy marionetek, hakerki czy skrytobójcy, bo nasze perki gdzieś rzeczywiście oddają charakter postaci. Np, o ile dobrze pamiętam, skrótobójca najpierw rozpatrywał swoje ataki, zanim następowała tura przeciwnika. I to nie jest tak, że jesteśmy uwiązani do jednego ciała, bo można ułozyć inny wzór w bazie i zmienić ciało. Tych kart też jest trochę, wchodza losowo, więc mmay tutaj też podniesioną regrywalność. b)Sama eksploracja równiez dobrze spina się z tematem, bo maszyny cały czas tropią ludzi i wchodząc na dającą nam lepszą akcję lokację, poziom tropienia wynosi nie 2 ale już np 4. mmay więc tez już podczas eksploracji decyzję, czy ryzykujemy podnosząc niebepziecznie poziom wytropienia (czy jak to się nazywało) ale wiemy, że akcja da nam dużo z tej lokacji, czy może lepiej grać ostrożniej. Ba, możemy zostać w tej samej lokacji, ale wtedy maszynom łatwiej nas odnaleźć, więc dla tej samej lokacji poziom wytropienia jest wyższy. Czuje się więc poprzez mechanikę to ukrywanie przed maszynami Ascendu. c) Mamy też samo hakowanie, które mega moim zdaniem dobrze nawiązuje do tematu. Samo programowanie też oczywiście, ale o tym już zostało powiedziane. Natomiast podoba mi się bardzo, że mogę się strzelać z latającą za mną maszyną, ale moge też spróbować zrobić odpowiednią kombinację, by ją shakować i w ten sposób ją osłabić czy wyeliminować. Jeśli chodzi o warstwę fabularną bardzo dobrze pasuje do takiego dystopijnego świata cyberpunku, gdzie niczym w matrixie ludzkość zorganizowała się w małe grupki, próbując chronić się przed oczami Ascendu i maszynami. Scenariusze są tak zbudowane, że mamy tam do podjęcia decyzje, z którymi wiążą się jakieś konsekwencje. Nieraz te decyzje nie będa takie łatwe czy oczywiste, a powiedziałbym wręcz, że będą mniejszym złem. Sama fabuła tez jest ciekawa, nawet bym powiedział wciągająca. Choć czasem mam wrażenie takiego na siłę podkładania kłód pod nogi, żeby scenariusz za szybko się nie skończył. Niemniej odczucia są jak w takim Matrixie, gdzie mamy ruch oporu walki z maszynami, co bardzo fajnie w tej historii wybrzmiewa. Mamy jeszcze rozwój, który też jest ciekawy i nawet całkiem rozbudowany. Aczkolwiek trezba zazncazyć, że co scenariusz to można powiedzieć, że zaczynamy od 0. Niemniej mi to nie przeszkadza, bo mogę przyjąć inny kierunek, klasę itd. Mmay też karty celów, które po kolei realizując dają nam busty, karty frakcji, które możemy pozyskiwac czy naszej klasy, bo przecież mamy 4 odmienne klasy, które jednak wprowadzają ciekawą asymetrię. Jesli chodiz o wykonanie grafiki są świetne i na kaflach i na standach, na kartach też i jedynie, do czego bym się przyczepił to miejsce na kosteczki wydaje się za słabo wyżbione, przez co kosteczka się nie do końca mieści. Nie wiem czy tak jest tylko u mnie, ale słyszałem, że są z tym problemy, więc raczej nie jestem w tym jedyny. Niemniej to bardzo drobny mankament, za to woreczki i zwór na nich sa przekozackie!
Byłem sceptyczny, a teraz to jedna z moich ulubionych gier ;) Scenariusze (posiadam 3 dodatki więc mam ich 20!) można rozgrywać kilka razy, gdyż gra oferuje kilka scieżek, a każda z nich oblokowuje zablokowaną zawartość (fajny temat swoją drogą) dzięki której urozmaicimy decki na przyszłe scenariusze. Każdy ze scenariuszy naprawdę się od siebie różni, wow! Trzon danego scenariusza zawsze będzie taki sam, ale kafelki lokacji, ciała na rynku, wszczepy, learning protocol itd. mogą zawsze być inne więc regrywalność jest tu na duży plus. Gra jest też łatwa w balansowaniu trudności, więc jak ktoś potrzebuje większego wyzwania to je sobie stworzy choć... Mimo że to awaken realm lite to nie powiedziałbym, że to luźna łatwa gra. Pierwsze rozgrywki solo jak i w coopie przegrałem (poziom scenariusza określony był jako łatwy). Z czasem zacząłem być lepszy ;) Sama mechanika gry (zwana programowaniem) jest łatwa, ale z biegiem czasu wymaga od nas rozsądnego planowania. Dzięki niej możemy ulepszać postać, hakować wrogów, odpalać specjalne zdolności ze wszczepów. Trzeba zrozumieć co, kiedy, jak, po co. Granie na "pałę" niekoniecznie przyniesie korzyści. Jest sporo losowości w postaci ataku wrogów, ale nie przeszkadzało mi to, bo tematycznie się spina. Solo rozgrywka trwała trochę ponad 2h, w coopie nieco ponad 3h (część akcji można wykonywać w tym samym czasie). W więcej niż 2 osoby bym raczej nie grał(czy to przypadłość gier awaken realms?) Prócz kampanii istnieje ciekawy tryb pvp gdzie kilka kart określi nam układ mapy, cele, punktowanie, misje, oraz umiejętności dzięki którym będziemy hakować innego gracza. Tryb bardzo relaksujący(1h na 2ch graczy), dobry do wprowadzania nowych graczy do gry. Pudło wypchane jestpo brzegi i wychodzi na to, że to kolejna gra AR która jeśli wam się spodoba przyniesie ponad 100 godzin rozgrywki 🤙
Zamówienie złożone... Czekam... Gra się zapowiada świetnie! I doczekałem się. Nie zawiodłem się! Świetna gra i wskoczyła na moje pierwsze miejsce gier zagranych w 2024 roku. Świetnie wykreowany świat, najlepszy klimat cyberpunka w grach planszowych. Szkoda, że o grze w PL jest tak cicho, bo zasługuje na UWAGĘ, zwłaszcza fanów cyberpunkowego świata...
Świetna gra o wielowymiarowym gameplayu. To co się dzieje podczas tur graczy jest różnorodne. Zbieramy wzory na swoich planszach, korzystamy z asymetrycznych zdolności, nabywamy nowe postacie i korzystamy z miejsc w których przebywamy. Wszystko to skąpane jest w niestety szczątkowej fabule. Wolałbym mieć ją o wiele bardziej rozbudowaną. Sam gameplay jest świetny.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności