Liczba wystawionych
opinii: 43
18.12.2024 15:08
Bardzo fajna gra i piękne grafiki
Liczba wystawionych
opinii: 61
12.10.2024 17:29
Szybka i prosta karciana gra dla każdego.
Liczba wystawionych
opinii: 98
29.09.2024 00:17
Bardzo fajna i szybka karcianka. Zasady idzie wytłumaczyć w 2 minuty.
Liczba wystawionych
opinii: 168
16.09.2024 11:16
Pasuje do serii wcześniejszych gier od NK. Podobne a jednak coś innego, nowego. Jeśli komuś spodobały się Sen, Smoki, Koty etc. to z pewnością znajdzie także w Sowach dobrą zabawę. Prosta, krótka gra z małą negatywną interakcją.
Liczba wystawionych
opinii: 2
16.08.2024 13:59
Dwie gwiazdki odjęte za powtarzalność grafik. Jeżeli dobrze pamiętam to na kartach z 7 numerami mamy tylko 3 grafiki. Tu wydawca mógłby się bardziej postarać. Sama gra jest prosta i przyjemna, kupiona w celu spędzania czasu z dziećmi. Podoba mi się w niej prosty sposób liczenia punktów zwycięstwa, bez potrzeby ich zapisywania.
Liczba wystawionych
opinii: 435
05.07.2024 07:50
Zasady są bardzo proste, a rozgrywka przebiega bardzo sprawnie. Co prawda na dwóch graczy podobała mi się najmniej, mamy mało możliwości podkradania snów i walczymy, kto z 2 wytrwa dłużej. Od 3 graczy rozgrywka wzbudzała znacznie więcej ekscytacji, a na stole następowało znacznie więcej podmian. Gracze obserwowali swoje wartości krain na bieżąco, starając się wyliczyć, kto może zakończyć zaraz grę i czy warto wykładać już bardziej wartościowe karty. Oczywiście gra pozwala na niezłe zwroty akcji, czego nie zabrakło również podczas naszych rozgrywek. Zdawało się, że gracz ma same wysokie karty, zagrał wartość 12 zaraz na jedną z niższych kart, prowokując tym samym pozostałych do wykładania wyższych wartości. Pomaga tu również blefowanie i gra nad stołem. Dlaczego? Po dojściu kolejki z powrotem do wspomnianego gracza zagrał on królika, tworząc tym samym rywalom problem. Teraz role się odwróciły i to oni „walczyli” między sobą o jak najdłuższe utrzymanie się w grze. Sowy bywają przewrotne i świetnie sprawdzają się w gronie minimum 3-osobowym. ~ Edyta
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 22
17.06.2024 10:24
Max trzy karty na ręce, albo dokładasz albo dobierasz. Numer równy lub większy: jest dobrze. Nie masz - przegrywasz.
Ładne i proste. raczej dla młodych graczy bo dla mnie trochę zbyt proste.
Liczba wystawionych
opinii: 207
03.06.2024 11:29
Prosta przyjemna gierka karciana, ładnie wydana tak jak pozostałe gry z serii. Lepsza moim zdaniem niż Koty, natomiast nadal chyba Smoki są górą.
Liczba wystawionych
opinii: 88
22.05.2024 09:38
Miałem już Sen i chciałem kupić Sen jubileuszowy ale sprzedawca zachęcił mnie do Sów. Zaufałem i się nie zawiodłem. Sen jest fajną grą ale Sowy niestety są poziom wyżej. Ktoś mógłby powiedzieć, że wszystkie odsłony to plagiat zapomnianych gier karcianych z ładnymi obrazkami ale takie mamy czasy, że ludzie chcą mieć ładne karty z ładnymi obrazkami. Gra jest prosta, szybka, interakcji jest mało między graczami ale jak już jest to zawsze towarzyszy temu kupa śmiechu;) Gra jest wybitna, ktoś to przemyślał, dostarcza masę zabawy. Dałbym 5 jakby każda karta była unikatowa jak np w Dixicie. A tutaj mamy powtarzane obrazki do innych kart względem ich starszeństwa. Polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 78
05.05.2024 12:36
Pięknie wydana karcianka. Taki przyjemny filerek.
Liczba wystawionych
opinii: 54
01.01.2024 18:52
"Sowy" to kolejna gra z pięknie ilustrowanej serii, w której gracze odwiedzają niesamowite senne krainy. Każda karcianka z tego cyklu ma zupełnie inne zasady i tak też jest w tym przypadku.
W swojej rundzie gracz albo dobiera z talii kartę (na ręce może mieć maksymalnie trzy), albo zagrywa ją z ręki, dorzucając do swojego snu kolejną krainę. Każda kolejna musi mieć wartość wyższą od poprzedniej. Gdy gracz nie może dołożyć do swojej podróży kolejnej karty z ręki, musi zaryzykować: dobrać kartę z talii i natychmiast dołożyć ją do podróży. Jeśli ma ona wartość wyższą niż ostatnio położona kraina, gra toczy się dalej. Jeśli niższą, runda się kończy, a punkty zdobywa drugi gracz - tyle, ile sów znajduje się w jego ostatnio odwiedzonej krainie.
Chociaż rozgrywka jest szybka i dość przyjemna, mam niestety wrażenie, że gra podeszła mi najmniej ze wszystkich z tej serii. Za każdym razem szybko dochodziłam do wysokich wartości na kartach i nie miałam co zrobić, musiałam ryzykować, a przy dużych liczbach ryzyko zwykle kończyło się przegraną. Zabrakło mi przestrzeni na kombinowanie i strategiczne planowanie kolejnych ruchów. Gra byłaby też ciekawsza, gdyby możliwa była jakaś delikatna negatywna interakcja i przeszkadzanie przeciwnikowi :(
Dla kolekcjonerów i miłośników tej serii, a także fanów przepięknych ilustracji Marcina Minora - jak najbardziej polecam. Jeśli natomiast nie znacie Snu, Kruków, Smoków czy Kotów, to uczciwie zaznaczam, że każda z nich jest (moim zdaniem) od Sów znacznie fajniejsza :(
Liczba wystawionych
opinii: 28
26.12.2023 01:13
Piękne grafiki. Łatwa rozgrywka. Kolejna gra z serii, która nada się dla każdego (duży i mały). Choć dla planszówkowych wyjadaczy to pewnie nie będzie spełnienie marzeń, ale dla tych co lubią pograć "na spokojnie" jest to ciekawa propozycja.
Liczba wystawionych
opinii: 201
16.12.2023 14:01
𝑺𝑶𝑾𝒀
I doczekaliśmy się kolejnej gry z serii "Sen"
Tym razem "Sowy" 🦉
Już kilka pytań otrzymałyśmy czy w "Sowy" gra się tak samo, jak w "Sen"?
Definitely not. Nie.
Owszem jest to gra z tej serii, ale o całkowicie odmiennych zasadach.
Na początek możemy Wam powiedzieć, że mamy kart z krainy sów jak również karty specjalne.
Po przetasowaniu wszystkich kart, każdemu rozdajemy po 3 na rękę.
Docelowo zadaniem graczy będzie zdobycie kart, z jak największą ilością sów (nie mylcie z numerem karty!).
Każda runda to odrębna podróż, w której możecie wykonywać jedno z czterech działań:
🔹zagrać kartę krainy sów
🔹zagrać kartę specjalną
🔹wziąć kartę ze stosu dobierania
🔹"Ryzykuję!"
Gracze zagrywają odkryte karty przed siebie. Muszą być one równe lub wyższe od tej zagranej poprzednio. Karty specjalne mogą być zagrywane dowolnie.
Jeśli nie masz możliwości dołożenia karty do swojej podróży, a na ręce już posiadasz limit trzech możesz zaryzykować, wziąć wówczas kartę ze środkowego stosu... a nuż będzie Ci pasować! Jeśli jednak nie, pozostali gracze zdobywają wierzchnią kartę ze swoich podróży.
Gra kończy się w momencie, gdy któryś z graczy będzie miał 5 wygranych kart.
Brzmi nieźle?
W naszym rankingu z tej serii nie zajmie ona pierwszego ani drugiego miejsca... Ale nie uważamy też, że jest najgorsza, jak to gdzieś czytałyśmy.
W dwie osoby rozgrywka była ok, ale już w więcej osób grało nam się zdecydowanie lepiej. Dało się odczuć również negatywną interakcję pomiędzy graczami 😈
Przepiękne ilustracje prosto spod ręki Pana Marcina Komora nas nie zawiodły, są przepiękne (chociaż tym razem jedna ilustracja nierówna się jednemu numerowi karty).
A jeśli jeszcze nie wiecie...
CIEKAWOSTKA ALERT!
𝘕𝘢 𝘬𝘢ż𝘥𝘦𝘫 𝘬𝘢𝘳𝘤𝘪𝘦 𝘻𝘯𝘢𝘫𝘥𝘶𝘫𝘦 𝘴𝘪ę 𝘵𝘺𝘭𝘦 𝘴ó𝘸, 𝘪𝘭𝘦 𝘸𝘴𝘬𝘢𝘻𝘶𝘫𝘦 𝘭𝘪𝘤𝘻𝘣𝘢 𝘴ó𝘸 𝘸 𝘭𝘦𝘸𝘺𝘮 𝘨ó𝘳𝘯𝘺𝘮 𝘳𝘰𝘨𝘶.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 563
15.12.2023 21:27
Kolejna świetna część z tej serii gier, wydawanych przez Muduko.
Przede wszystkim szanuję za przepiękną oprawę, bardzo Dixitowe obrazki (ale mechanicznie ta gra nie ma z tym nic wspólnego), bardzo dobre wykonanie i nieduże pudełko.
Mechanicznie gra banalna - dobieramy kartę, albo zagrywamy kartę. Warunki są takie, że karta zagrywana na nasz stos, musi być o takiej samej, lub wyższej wartości.
I gramy tak aż do momentu "skucia" się jednego z graczy. Wtedy pozostali gracze punktują za ostatnią kartę, która zagrali wcześniej. Gra się tak do zdobycia przez jednego z graczy odpowiedniej ilości kart.
Prosta, ładna, tania i szybka <3
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 66
03.12.2023 14:07
Gracze odwiedzają senne krainy pełne sów. Każdy stara się, aby jego podróż trwała jak najdłużej w zakończyła się w miejscu, gdzie tych nocnych stworzeń jest najwięcej...
Gracze naprzemiennie dobierają i wykładają karty z sowami, symbolizującymi podróż. W ręce można mieć max 3 karty, a wykładać można zawsze kartę z równą lub większą liczbą sów na niej. Tura trwa do momentu, gdy któryś z graczy nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu - wówczas pozostali zgarniają punkty w formie karty na górze swojego stosu podróży. Tury trwają do momentu, gdy ktoś zdobędzie 5 kart - wówczas wygrywa gracz z najwyższą sumą sów na swoich kartach.
Jest to karcianka z prostą mechaniką i łatwymi do nauki zasadami. Bazuje w dużej mierze na losowości i szczęściu, ale i tak zostawia trochę przestrzenii do kombinowania. Szczególnie 3 typy kart specjalnych podkręcają dynamikę rozgrywki przez to, że mogą zarówno być dużym ułatwieniem, jak i utrudnieniem w zależności od danego momentu🤭
Styl graficzny jest hipnotyzujący i piękny. Myślę, że jeśli znalazłabym się w świecie sów, to wyglądałby dokładnie w ten sposób. Senne marzenia wymalowane na kartach przypominających momentami klimatycznie dixita - coś cudownego ❤️ Można poza rozgrywką też poćwiczyć na nich spostrzegawczość i wyszukać wszystkie wizerunki sów na poszczególnych wzorach 🤭
Jak już się trochę pogra, to kolejne rozgrywki przebiegają błyskawicznie, to idealna propozycja na szybką zabawę, gdy nie ma się zbyt wiele czasu. Karcianka w pewien sposób wycisza i relaksuje, a jednocześnie daje rywalizacyjna dreszczyk emocji 😊 W sam raz na granie w gronie rodziny z dziećmi czy ze znajomymi ❤️ Już wiem, że muszę się zaopatrzyć w pozostałe tytuły tego cyklu. Polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 22
28.11.2023 09:41
W grę zagrałem dzięki poczcie planszówkowej.
Prosta gra karciana, gdzie losowość przeważa nad aspektami strategicznymi (nie znaczy to, że gra wyzbyta jest tego aspektu). Jeżeli nie ma się szczęścia, raczej trudno będzie wygrać, choć i szczęściu trzeba pomagać jakimś pomysłem na pokonanie przeciwnika. Karty są piękne, jak zawsze w grach z tej serii.
Liczba wystawionych
opinii: 147
21.11.2023 16:00
Kolejny tytuł z serii gier przenoszących nas do świata ze snu od Naszej Księgarni. W skrócie zagrywamy karty, tworząc swój stos, a dokładamy je tak, aby ich wartość była równa lub wyższa od karty, która leży na samej górze naszego stosu. Jeśli nie mamy żadnej karty z ręki, którą moglibyśmy zagrać, ryzykujemy i dociągamy kartę z talii głównej. Albo nam się uda ją dołożyć do naszego stosu, albo nic nie otrzymamy w tej rundzie, a reszta graczy zachowuje kartę z wierzchu swojego stosu. Po kilku rundach liczymy, ile punktów z zdobytych kart udało nam się uzyskać. Lubię takie gry, gdzie trzeba trochę pokombinować i czasami zaryzykować, więc Sowy zostaną w mojej kolekcji na dłużej.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 44
14.11.2023 16:27
W grze tworzymy swoją podróż, wykładając karty na siebie o tym samym numerze lub wyższym. Gra jest objęta ryzykiem i wszystko zależy od szczęścia w kartach.
Szybko się nudzi, czym więcej graczy tym większy fan. Szybka, mało wysiłkowa, dużo zależy od szczęścia.
Liczba wystawionych
opinii: 492
02.11.2023 10:49
Chyba najłatwiejsza gra z rozespanej serii. W grze zagrywamy karty na stos (rosnąco), dociągamy kartę (jeśli mamy mniej niż 3 na ręce), zagrywamy kartę specjalną (są tylko 3 rodzaje), lub RYZYKUJEMY - jeśli nie chcemy lub nie możemy zrobić żadnej wcześniejszej akcji. Gracz, który zaryzykował i mu się nie udało, nie zdobywa kart za daną rundę. Gra ma syndrom kolejnej partii :)
Partner