Sowy

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 20 minut
Wiek od: 6 lat
Autorzy: Sophia Wagner
Premiera: 25.10.2023
Wydanie polskie: Nasza Księgarnia
Udaj się w podróż po baśniowych krainach! Gracze odwiedzają krainy pełne sów. Każdy chce, aby jego podróż trwała jak najdłużej i aby zakończyła się w krainie z dużą liczbą sów. Po drodze gracze spotkają koty, kruki i króliki. Zwierzęta te mogą im pomóc w podróży… lub bardzo ją utrudnić! Piękne ilustracje na kartach przedstawiają niezwykłe sowie krainy. Niektóre sowy przybierają zaskakują... czytaj dalej

Oceny recenzentów

𝑺𝑶𝑾𝒀 I doczekaliśmy się kolejnej gry z serii "Sen" Tym razem "Sowy" 🦉 Już kilka pytań otrzymałyśmy czy w "Sowy" gra się tak samo, jak w "Sen"? Definitely not. Nie. Owszem jest to gra z tej serii, ale o całkowicie odmiennych zasadach. Na początek możemy Wam powiedzieć, że mamy kart z krainy sów jak również karty specjalne. Po przetasowaniu wszystkich kart, każdemu rozdajemy po 3 na rękę. Docelowo zadaniem graczy będzie zdobycie kart, z jak największą ilością sów (nie mylcie z numerem karty!). Każda runda to odrębna podróż, w której możecie wykonywać jedno z czterech działań: 🔹zagrać kartę krainy sów 🔹zagrać kartę specjalną 🔹wziąć kartę ze stosu dobierania 🔹"Ryzykuję!" Gracze zagrywają odkryte karty przed siebie. Muszą być one równe lub wyższe od tej zagranej poprzednio. Karty specjalne mogą być zagrywane dowolnie. Jeśli nie masz możliwości dołożenia karty do swojej podróży, a na ręce już posiadasz limit trzech możesz zaryzykować, wziąć wówczas kartę ze środkowego stosu... a nuż będzie Ci pasować! Jeśli jednak nie, pozostali gracze zdobywają wierzchnią kartę ze swoich podróży. Gra kończy się w momencie, gdy któryś z graczy będzie miał 5 wygranych kart. Brzmi nieźle? W naszym rankingu z tej serii nie zajmie ona pierwszego ani drugiego miejsca... Ale nie uważamy też, że jest najgorsza, jak to gdzieś czytałyśmy. W dwie osoby rozgrywka była ok, ale już w więcej osób grało nam się zdecydowanie lepiej. Dało się odczuć również negatywną interakcję pomiędzy graczami 😈 Przepiękne ilustracje prosto spod ręki Pana Marcina Komora nas nie zawiodły, są przepiękne (chociaż tym razem jedna ilustracja nierówna się jednemu numerowi karty). A jeśli jeszcze nie wiecie... CIEKAWOSTKA ALERT! 𝘕𝘢 𝘬𝘢ż𝘥𝘦𝘫 𝘬𝘢𝘳𝘤𝘪𝘦 𝘻𝘯𝘢𝘫𝘥𝘶𝘫𝘦 𝘴𝘪ę 𝘵𝘺𝘭𝘦 𝘴ó𝘸, 𝘪𝘭𝘦 𝘸𝘴𝘬𝘢𝘻𝘶𝘫𝘦 𝘭𝘪𝘤𝘻𝘣𝘢 𝘴ó𝘸 𝘸 𝘭𝘦𝘸𝘺𝘮 𝘨ó𝘳𝘯𝘺𝘮 𝘳𝘰𝘨𝘶.
Kolejna świetna część z tej serii gier, wydawanych przez Muduko. Przede wszystkim szanuję za przepiękną oprawę, bardzo Dixitowe obrazki (ale mechanicznie ta gra nie ma z tym nic wspólnego), bardzo dobre wykonanie i nieduże pudełko. Mechanicznie gra banalna - dobieramy kartę, albo zagrywamy kartę. Warunki są takie, że karta zagrywana na nasz stos, musi być o takiej samej, lub wyższej wartości. I gramy tak aż do momentu "skucia" się jednego z graczy. Wtedy pozostali gracze punktują za ostatnią kartę, która zagrali wcześniej. Gra się tak do zdobycia przez jednego z graczy odpowiedniej ilości kart. Prosta, ładna, tania i szybka <3
Zasady są bardzo proste, a rozgrywka przebiega bardzo sprawnie. Co prawda na dwóch graczy podobała mi się najmniej, mamy mało możliwości podkradania snów i walczymy, kto z 2 wytrwa dłużej. Od 3 graczy rozgrywka wzbudzała znacznie więcej ekscytacji, a na stole następowało znacznie więcej podmian. Gracze obserwowali swoje wartości krain na bieżąco, starając się wyliczyć, kto może zakończyć zaraz grę i czy warto wykładać już bardziej wartościowe karty. Oczywiście gra pozwala na niezłe zwroty akcji, czego nie zabrakło również podczas naszych rozgrywek. Zdawało się, że gracz ma same wysokie karty, zagrał wartość 12 zaraz na jedną z niższych kart, prowokując tym samym pozostałych do wykładania wyższych wartości. Pomaga tu również blefowanie i gra nad stołem. Dlaczego? Po dojściu kolejki z powrotem do wspomnianego gracza zagrał on królika, tworząc tym samym rywalom problem. Teraz role się odwróciły i to oni „walczyli” między sobą o jak najdłuższe utrzymanie się w grze. Sowy bywają przewrotne i świetnie sprawdzają się w gronie minimum 3-osobowym.
Chyba najłatwiejsza gra z rozespanej serii. W grze zagrywamy karty na stos (rosnąco), dociągamy kartę (jeśli mamy mniej niż 3 na ręce), zagrywamy kartę specjalną (są tylko 3 rodzaje), lub RYZYKUJEMY - jeśli nie chcemy lub nie możemy zrobić żadnej wcześniejszej akcji. Gracz, który zaryzykował i mu się nie udało, nie zdobywa kart za daną rundę. Gra ma syndrom kolejnej partii :)
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności