Z pustki między wymiarami przybyła starożytna kosmiczna istota, by korumpować i pożerać. W wyniku kataklizmu znanego jako Voidfall, admirałowie upadłego Imperium Novarchon opracowali desperacki plan awaryjny. Aby zachować zgromadzoną wiedzę, która mogłaby pewnego dnia stanowić odpowiedź na zagrożenie ze strony Voidborn, dawny imperialny okręt flagowy, Revenant, został zmodernizowany, by pomieścić banki danych Imperium. Przewożąc ostatnią nadzieję ludzkości i w towarzystwie statków dostarczonych przez domy wasalne Imperium, musisz teraz eskortować flotę do bezpiecznego miejsca, zarządzając jednocześnie swoimi wpływami w Wielkich Domach i zabezpieczając swoją polityczną przyszłość.
Revenant to samodzielna, rywalizacyjna gra typu worker placement (zajmowanie pól akcji), osadzona w uniwersum Voidfall. Gracze wcielają się w rywalizujących admirałów koordynujących obronę uciekającej floty gwiezdnej i walczących o wpływy w frakcjach, które mogą przetrwać podróż.
W trakcie czterech rund gracze przypisują załogę do statków w całej flocie, by walczyć z Voidborn, eksplorować planety w poszukiwaniu zasobów, ulepszać swoje statki i załogę, rozmieszczać nowe jednostki i nie tylko. Każdy statek jest powiązany z jednym z Wielkich Domów, a za każdym razem, gdy przypisujesz do niego załogę, zyskujesz wpływy w tym Domu.
Podróż nie będzie łatwa. Skażone siły Voidborn będą nieustannie atakować flotę, zadając obrażenia różnym statkom pod koniec każdej rundy. Możesz wziąć udział w ochronie floty, niszcząc wrogie statki, naprawiając przyjazne jednostki lub manewrując nimi do bezpiecznych obszarów, lub, ostatecznie, aktywując hipernapęd Revenanta, by przeskoczyć do bezpieczniejszego sektora. Niezależnie od twoich wysiłków, będą ofiary – musisz upewnić się, że Domy, na które masz wpływ, są chronione bardziej niż inne.
Revenant łączy zarządzanie zasobami i budowanie silników średniej wagi euro z dynamicznymi wyzwaniami taktycznymi, stałą interakcją między graczami.