Wielu było takich, którzy poszukując ostatecznej prawdy, popełnili straszliwe błędy. Nieudane rytuały odmieniły i zdeformowały ich ciała. Stali się niewolnikami czegoś znacznie potężniejszego od nich, istoty, dla której żadna wiedza nie jest zakazana. Czyhający w Progu nieustannie szuka sposobów, aby spoza czasu i przestrzeni manipulować światem. Tylko grupka badaczy może powstrzymać niebezpieczne machinacje Yog-Sothotha, bo jeśli tego nie zrobią, istnieje ryzyko, że sami staną się bezmyślnymi sługami i dołączą do wroga. Koszmary i tajemnice ukryte w drugiej edycji Posiadłości Szaleństwa budzą się w podświadomości i uderzają ze zdwojoną siłą.
Rozszerzenie "Za progiem" wprowadza 2 nowych badaczy, scenariusze i niespotkane dotąd kreatury. Nowe miejsca czekają na odkrycie, podejrzani wiedzą więcej, niż mówią, a karty przynoszą nieoczekiwane doświadczenia. Za progiem czeka wiele niewyjaśnionych sekretów. Do puli badaczy Posiadłości Szaleństwa dołącza dwoje nowych poszukiwaczy. Wilson Richard na co dzień jest złotą rączką, jednak jego powołanie do rozwiązywania problemów większych niż cieknący kran zawiodło go na niezwykłą drogę. Ciężka, codzienna praca rozwinęła w nim praktyczne zdolności oraz siłę fizyczną, co pomaga mu podczas starć, a przez drobiazgowe naprawy wykształcił niebywałe skupienie. On wie, że wielowiekowe, opuszczone posesje kryją więcej problemów niż dziurawy dach. Akachi Onyele była samotnym dzieckiem, odsuniętym od rówieśników przez swoja zdolność komunikacji ze światem duchów, stała się po latach nauki potężną szamanką. Jej wyjątkowa wiedza sprawia, że służy teraz mądrością i poradą strapionym i szukającym swojej drogi.
Poza nowymi badaczami dodatek "Za progiem" wprowadza również wiele nowych zaklęć, przedmiotów, stanów oraz urazów. Można przejąć kontrolę nad sytuacją za pomocą nowego, potężnego zaklęcia lub zostać zahipnotyzowanym przez chaos. Może odnajdziesz się z łatwością pośród znanej mapy i potworów, ale dziesiątki nowych elementów potrafią wprawić w oszołomienie Szczególnie, kiedy kafelki mapy przesuwają się niespodziewanie, a zwyczajne z pozoru przedmioty posiadają ukryte zdolności.