Warszawa płonie strachem. Podstępny podpalacz podkłada ogień w kolejnych dzielnicach, pozostawiając za sobą popiół i zgliszcza. W odpowiedzi na zbrodnię, komisarz Jakub Mortka rusza w pościg. Każda dzielnica to pole bitwy, gdzie Policja i Podpalacz rozgrywają śmiertelną grę w kotka i myszkę. Kto wygra tę walkę? Czy miasto pogrąży się w ogniu, czy też sprawiedliwość zatriumfuje?
Wcielcie się w postać komisarza lub tajemniczego podpalacza w tej emocjonującej grze planszowej inspirowanej książką Wojciecha Chmielarza.
W Podpalaczu gracze wcielają się w antagonistyczne role - Podpalacza, dążącego do wzniecania ognia i siania chaosu w Warszawie, oraz komisarza Policji Jakuba Mortkę, który chce powstrzymać pożary i schwytać przestępcę. Rozgrywka opiera się na planowaniu, dedukcji i strategii: w każdej turze gracze nie tylko podejmują akcje, ale próbują zrozumieć i przewidzieć ruchy przeciwnika. Napięcie wisi w powietrzu – każda decyzja może zaważyć na losach mieszkańców Warszawy i zwycięstwie jednej ze stron.
Dlaczego warto:
- Gra planszowa, która dzieje się w uniwersum znanego autora kryminałów – Wojciecha Chmielarza.
- Asymetryczna gra dwuosobowa.
- Prezentowe pudełko z magnetycznym zamknięciem.
- Gra rozwija zdolność dedukcji, uczy strategicznego myślenia, uważność.
Co rozwija:
- zdolność dedukcji,
- uczy strategicznego myślenia i uważności.
Ekspresowa wersja zasad:
1. Zaczynając od Podpalacza, gracze naprzemiennie wykonują swoje tury. Tura gracza składa się z wykonania jednej z dwóch dostępnych akcji na kartach danej roli.
2. Gracze śledzą nawzajem swoje ruchy – Podpalacz ucieka przed służbami i próbuje użyć jak najwięcej żetonów spalenia. Z kolei komisarz Mortka używa swoich zasobów, by go złapać czy zablokować.
3. Gracze używają notesu: Podpalacz, by zapisać, gdzie znajduje się na planszy, a komisarz Mortka wypisuje możliwe miejsca przebywania Podpalacza.
4. Celem Podpalacza jest spalenie 10 dzielnic Warszawy lub zebranie 12 punktów zwycięstwa,
5. Celem komisarza Mortki jest złapanie Podpalacza dwa razy.