Liczba wystawionych
opinii: 6
24.10.2024 22:19
gra całkiem fajna ale niczym specjalnym się nie wyróżnia, gra typowo dla dwóch graczy bo na trzech już trochę za długo mi się czekało na ruch. Brakuje jakiegoś dodatku z żetonami zamiast figurek jednostek bo inaczej przy tylu dodatkach czeka Cię ciągłe otwieranie pudełek żeby kolejne figurki wyciągać a na końcu trzeba jeszcze pochować.. więc ok się grało ale w kolekcji nie muszę mięc :)
Liczba wystawionych
opinii: 58
06.10.2024 20:20
Przyjemna chociaż potrafi się dłużyć. Mechanicznie nic odkrywczego, ale trzeba oddać że świetnie oddaje klimat gry komputerowej. A pomalowane figurki to sztos dla oka, bo w grze bez dodatków są zbędne :)
Liczba wystawionych
opinii: 81
03.10.2024 14:02
Na pewno z dodatkami powoduje powrót do wspomnień z dzieciństwa i jednej z najlepszych gier komputerowych w jakie się grało.
Co do wykonania i jakość elementów, jest na prawdę ładna i elegancko zrobiona.
Sama rozgrywka się ciągnie, jest mocno skomplikowana i ma kilka niezrozumiałych elementów, które trzeba samemu dopracować. Mechanika walki jest ciekawa, ale mm wrażenie, że osobna niż sama gra, przez co można się pogubić.
Jest nad czym popracować, ale ma swój niezapomniany klimat przez co warto w nią zagrać.
Liczba wystawionych
opinii: 5
19.09.2024 14:12
Macie cały dzień? To na 4 osoby musicie uzbroić się w ten czas... :/
Liczba wystawionych
opinii: 1
18.09.2024 21:38
Wolę grać w bierki rozgotowaym makaronem niż w to. 1/5, szkoda że nie można mniej.
Liczba wystawionych
opinii: 6
05.09.2024 14:08
Gra tylko dla fanów Herosów 3 którzy nie grali w dobre gry planszowe. Nie polecam chyba że do grania SOLO
Liczba wystawionych
opinii: 1
24.08.2024 11:07
Grając ma się podobne wrażenie do gry, w którą zagrywałem się na komputerze, co jest na duży plus. Rozgrywka daje dużo frajdy, a losowość nie pozwala na powtarzalność rozgrywki, ale też nie jest frustrująca podczas samej gry co jest fajne. Podobnie jak w wersji komputerowej rozgrywka trwa raczej bliżej 3 godzin a czasem nawet więcej, a nie 90-120 min więc trzeba być gotowym, że posiedzenie przy heroskach to nie szybka gierka międzyczasie, czyli coś jak w swoim komputerowym odpowiedniku. Wadą na pewno jest instrukcja, która nie zawiera wielu informacji, ale po obejrzeniu filmu na YT z zasadami wszystko robi się proste i przejrzyste. Więc jeśli ktoś jest fanem lub lubi gry strategiczne oraz nie jest nastawiony na szybką rozgrywkę to polecam. Czekam na pojawienie się rozszerzeń.
Liczba wystawionych
opinii: 3
22.08.2024 15:04
Jestem świeżo po dwóch rozgrywkach ze znajomymi i niestety na początku bardzo trudno jest połapać się we wszystkich zasadach i trzeba naprawdę często sięgać do instrukcji. Instrukcja moim zdaniem nie jest najbardziej przejrzysta, a trochę różnych gier ograłem, ale z pomocą filmików z zasad i rozgrywki udało się zrozumieć i rozegrać dwie gry. Sam zamysł gry bardzo mi odpowiada i rozgrywka jest ciekawa, pomimo początkowych niejasności w niektórych sytuacjach jestem bardzo zadowolony z gry i zamierzam zaopatrzyć się w dodatki przy najbliższej okazji, aby pograć więcej niż trzema zamkami :)
Liczba wystawionych
opinii: 137
14.08.2024 02:07
Moja ocena jest wypaczona, bo wynika z sentymentu.
Kilkanaście (a może już nawet więcej) lat temu zagrywałem się w komputerową turową grę strategiczną pod tytułem Heroes of Might and Magic III. Nie mogłem więc sobie darować, aby nie zagrać w wariant planszowy.
Mówi się o ekranizacjach książek, że jest z nimi jak z kobietami - albo piękne, albo wierne.
Przenoszenie gier komputerowych do wariantu planszowego towarzyszy podobny problem i trzeba mieć to na uwadze.
Zatem każdy, kto będzie przez pryzmat wspomnień oceniał tę grę, w pierwszej chwili zwróci na subiektywne 'wrażenia' - w szczególności czy został uchwycony "klimat". Moja ocena w tym zakresie jest bardzo pozytywna. Gra wciągnęła mnie podobnie jak dawne rozgrywki na komputerze.
Sama gra może nie jest łatwa, ale gdy się opanuje zasady to raczej mamy do czynienia z średnim poziomem trudności. Może ciut powyżej. Natomiast zasady (instrukcja) są napisane tak, by chyba jak najmniej można było zrozumieć. A reguł troszkę jest do zapamiętania.
Zatem dla wszystkich fanów komputerowej HoMM3 - zdecydowanie tak.
A dla tych, którzy będą mieli po raz pierwszy styczność z tym motywem? Zdecydowanie też (pod warunkiem, że nie straszne im skomplikowane instrukcje). Bo jest to - w mojej ocenie - gra inna niż wszystkie. Dodatkowo rozmaitość trybów (kampanijny solo, kooperacyjny, kompetytywny) sprawia, że każdy może w tej grze znaleźć coś dla siebie.
Liczba wystawionych
opinii: 99
04.08.2024 12:17
Heroes III (2x na dwie osoby sparing i jeden coop) – Powiem tak, nie będę się pastwił nad wykonaniem (bolączki w postaci problemów z instrukcją, planszetką gracza z ciężkimi do wyjęcia kafelkami, brakiem jakichkolwiek ściągawek itd), ale nieczytelność planszy, to coś więcej niż wygoda czy estetyka. Po dwóch rundach dopiero, przy okazji patrzenia na coś innego, zorientowałem się, że dwie rundy temu powinna się już odbyć walka, bo nie zauważyłem słabo widocznych cyfr rzymskich o tym informujących... Na szczęście to był coop, więc fakt, że drugi gracz pozyskał szybciej kryształy i mógł zacząć rekrutować srebrne jednostki nie denerwował, ale gdyby był to sparing, to niesmak byłby wielki.
Scenariusz kopalni – miałem tutaj silne wrażenie, że to czy będziesz mieć na dodatkowym kafelku kopalnię czy nie, jest kluczowe w wygraniu tego scenariusza. Ja nie miałem, cały czas przez to byłem straty o tę kopalnię i ciężko było mi się dostać na peryferia przeciwnika, żeby móc kopalnię zdobyć, bo poruszamy się w tej grze jak przysłowiowa mucha w smole. Miałem też pecha w kwestii dociągu przeciwników neutralnych. Aby zrozumieć, jak duże to ma znaczenie trzeba przyswoić koncept, że jednostki z Heroes III od 1-3 wszystkie są zakwalifikowane jako brązowa, podstawowa jednostka neutralna. I możecie mi wierzyć, robi sporą różnicę, jeśli jeden gracz zmierzy się z jednostkami typu troll i gargulec, a nam przypadnie w udziale walczyć z jaszczurzym łucznikiem i gryfem, albo cerberem. Takie jednostki są zauważalnie silniejsze i ciężej jest je zabić, choć niby wszystkie są podstawowymi zaledwie jednostkami neutralnymi. Jeszcze boli też, jeśli jeden gracz zaczyna z 4 surowcami, a ty z 3 monetami, bo tak wyszło na kości. A więc kość zadecydowała, że on sobie Cytadelę postawi, ale Ty już nie.
Sparing - tutaj było zaskakująco przyjemnie. Los też nie kopał tak w dupę, ale największym plusem tego scenariusza jest fakt, że mamy już początkowe budynki zbudowane. I to robi dużą różnicę, bo oboje graczy startuje z Cytadelą pozwalającą ulepszać jednostki i do tego od razu mamy więcej zaklęć na ręce, bo mamy wybudowaną też gildię magów. To sprawia, że gra jest dużo bardziej dynamiczna, a fakt, że zwycięstwo zależy tylko od pokonania przeciwnika, sprawia, że też losowość w rozstawienie kopalń nie robi nam większej różnicy. Poczuliśmy jakiś feeling tych heroesów i nawet zdecydowaliśmy się przeprowadzić finalną walkę na zasadach rozszerzenia z tą dużą planszą. I było nawet fajnie. Wiele to zasad nie utrudnia, choć na pewno wydłuża potyczkę, ale to był finał, to mógł być w przytupem. Nie mogę jednak przemilczeć, że jak potem wspomniał sam gracz Inferno, z którym się pojedynkowałem, grę zrobiło mu trochę to, że z gildii magów uzyskał czar „Implozja” zadająca bardzo duże obrażenia. Dość powiedzieć, że moja meduza pożegnała się z życiem, zanim zdążyła w ogóle napiąć cięciwę swego łuku. Ja nie dysponowałem tak silnym czarem ofensywnym. No i ten Czart, który wskrzesił Demona ech... Ale miałem szalenie dziką satysfakcję, gdy mój Gorgon wyrzucił 2x -1 i tym samy tak o, pozbawił życia wrogiego Cerbera. Mimo wszystko grało się nieźle i dzięki początkowemu setupowi tak około 2 godzinki i odbyła się finalna walka, co uważam za mega dobry wynik.
Coop – Lekiem na całe zło związanym z losowością u przeciwnika przejawiającą się w różnych aspektach rozgrywki jest to, kiedy nam jest to na rękę, a zatem - kiedy gramy coopa. No muszę przyznać, że dzięki temu te wszystkie irytujące normalnie aspekty losowości mnie nie drażniły, bo działały na naszą korzyść. Oczywiście odrębną kwestią pozostaje to, kiedy to nam coś źle wypadnie, ale miałem nawet potencjalnie przydatne umiejętności (przynamniej jedną) i oprócz pecha do mocnych neutralnych jednostek, było w porządku. No, poza tym ślamazarnym ruchem po planszy. Wprawdzie graliśmy na hardzie, więc bywało, że trzeba było walkę przedłużyć, poświęcając jeden ruch, ale fakt, że można się ruszyć raptem 3 hexy w trakcie tury, w porywach do 4, gdzie jest tyle „cofania się”, no boli niemiłosiernie. Aż prosi się o coś, co wraz z przebiegiem rozgrywki, pozwalałoby na zwiększanie punktów ruchów.
Z takich małych rzeczy, które robią różnicę to wspomnę jeszcze o sytuacji, kiedy rozegrałem krwawą walkę, taką „satysfakcjonującą”, a potem się okazało, że w sumie do tej walki nie powinno dojść, bo mam jeden poziom więcej niż poziom przeciwnika i ten ucieka w popłochu... „Ucieka w popłochu” gdy jak się okazało, w tej walce straciłem nawet jednostkę. No to było po prostu rozczarowujące. Rozumiem, że może być pogrom, ale nie jak mam raptem jeden poziom więcej, bo to nie stanowi tak znaczącej przewagi.
Nie twierdzę, że to zła gra i trzeba się od niej trzymać z daleka, ale losowość jest tu bardzo duża i to ta drażniąca. Czułem też osobiście po prostu, że gram w produkt maksymalnie uproszczony, niestety kosztem mojego wpływu na grę i braku decyzji. Także też pod względem wykonania niedopracowany. Mimo to, nostalgia potrafi wziąć górę i jeśli przymknąć oko na wiele rzeczy i jeszcze więcej grze wybaczyć, bo daje nam możliwość obcowania z Heroesami na planszy, to można nawet czerpać z tej gry przyjemność.
Liczba wystawionych
opinii: 26
07.07.2024 18:58
Jestem zauroczony rozgrywką, każdy kto kocha komputerowy odpowiednik powinnien zagrać. Zasady dość przejrzyste choć parę razy musiałem wracać do instrukcji przy pierwszej rozgrywce ale warto było bo mega klimatyczna gra :-) Polecam każdemu zwłaszcza w trybie solo gdzie Archon powoli dodaje na YouTube dubbing ich kampanii solo ;-)
Liczba wystawionych
opinii: 21
03.07.2024 23:45
Gra jest mocno klimatyczna, fajne odwzorowanie gry komputerowej.
Mechanika walki w podstawce jest mocno uproszczona, ale wg mnie wciąż satysfakcjonująca i przy 3 graczach jest dzięki temu nieco szybciej, a gra jest dłuuuuga. W dwie osoby jeszcze tak się tego nie odczuwa, ale przy trzech, czas oczekiwania na swoją turę potrafi być męczący, tym bardziej jak po drodze pozostali gracze maja walki. Mimo tego czasu ja bawię się świetnie. Sama gra ma proste zasady, jednak jest ich na tyle dużo, że na początku ciężko wszystko zapamiętać, szczególnie lokacje na kafelkach.
Liczba wystawionych
opinii: 92
26.06.2024 10:08
Ta gra weszła jak żadna inna, jeszcze w żadną z ponad kilkuset gier nie męczyłem tak często i z tak wielką przyjemnością. Łącznie grę ograłem w 2-3 osoby (łącznie 6 różnych osób), niektóre są wielkimi fanami HoMM3, a niektóre na oczy gry nie widziały. Levelowanie postaci jest satysfakcjonujące, artefakty/zaklęcia/zdolności odgrywają ważną rolę (jak w cyfrówce), a bitwa mimo, że plansza nie jest ogromna, to daje do myślenia, zarówno w walce z mocniejszymi neutralnymi jednostkami jak i przeciwnikiem. Co można odczuć niestety to granie w demo gry, jeśli posiadamy samą podstawkę. Zdecydowanie warto dokupić fortecę, bastion, cytadelę oraz inferno, ze względu na nowe zamki, nowych bohaterów oraz dużo nowych neutralnych jednostek (najwięcej w dodatku forteca) Pole bitwy odpuściłem sobie przez brak chodzenia po planszy, którą zastępuje talia przygody. Gameplay nie zachęcił szczególnie, poza tym trzeba dokupić stretch goals- figurki z podstawki, drugą paczkę figurki neutralne no i 3 paczkę pole bitwy
I zarówno osoby, które wersję cyfrową grały jak i te. które nie miały z nią styczności, po rozgrywce poruszają temat kolejnego spotkania na kolejny scenariusz. Gra weszła z buta na moje top 1 i raczej szybko go nie zwolni. No i regrywalność zapewnia nam nie tylko ilość zamków oraz bohaterów, ale także scenariusze (z góry narzucone budowy map), które mają swoje poszczególne zasady, warunki zwycięstwa etc., a nawet, gdy ogramy wszystkie scenariusze, mamy przepis na budowę losowych map. Zdecydowanie polecam
Liczba wystawionych
opinii: 4
25.06.2024 09:19
Gra głównie dla fanów gry cyfrowej, Ale gameplay broni się w swojej kategorii.
Liczba wystawionych
opinii: 559
21.06.2023 07:12
Musze poczekac na finalna wersje tej gry.
Gralem przez 1,5h w Spodku. Gra dala mi sie poznac jako duza, droga gra (ale nie ciezka) dla dwoch osob. Co troche ja dyskredytowalo w moich oczach.
Wizualnie super. Figurki kompletnie zbedne. Jedynie te bohaterow do poruszania sie po planszy. Ogolnie mechaniki dosc dobrze przeniesione z wersji komputerowej. Dluga rozgrywka jednak i troche nuda nie pozwalaly mi sie cieszyc z niej wystarczajaco mocno
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 3
07.12.2022 10:46
Grałem na spodku w wersje prototypowa świetna zabawa, lżejszy mage knight z większą ilością taktyki. Ciesze się, że Archon uwzględnił opinie graczy - ładne plansze miast, duży battleboard (prawdziwa walka jak w homm3), miniatury neutralnych przeciwników i oczywiście neutralne smoki jako najlepsze jednostki z gry możliwe do rekrutacji. Jedyny minus tej gry to tak jak w mage knight gra na 4 osoby zajmie na bank cały dzień 🙃 jednak na dwóch graczy działa zdecydowanie lepiej niż pierwowzór.
Liczba wystawionych
opinii: 9
15.10.2022 18:11
Grałem przeciwko oGRYwamy na Planszówkach w Spodku w 2022r. Udane odwzorowanie gry komputerowej, szczegółowe figurki i duch gry. Dużo kombinowania, ciekawe przeniesienie mechanik z komputera, ale miodność i grywalność porównywalna z pierwowzorem.