Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Ziemia

Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 45 - 90 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Maxime Tardif
Premiera: 22.04.2023
Wydanie polskie: Lucky Duck Games
Wydanie oryginalne: Inside Up Games
Miliony lat ewolucji i adaptacji flory i fauny doprowadziły do stworzenia fantastycznych form, bogatych ekosystemów i zróżnicowanych środowisk. Teraz czas, byś stworzył własną wyspę – siatkę 4 × 4 kart, gdzie znajdzie się miejsce dla samowystarczalnego wzrostu, ekspansji i obiegu zasobów i gdzie nawet nieużyte karty staną się przydatnym kompostem. Ziemia to gra karciana o tworzeniu syne... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 12
06.09.2023 17:48
5.0
ocena
Gra kupiona pod upodobania żony, ale skradła Nam serca. Zdjęcia na kartach są cudowne, do tego tytułu często wracamy. Mechanika prosta do opanowania, jedyny minus - brak insertu. Ale to nie jest jakiś wielki problem.
Liczba wystawionych
opinii: 72
22.11.2024 00:24
4.0
ocena
Jak się okazuje Ziemia to Sałata, a dokładniej sałatka punktowa. Układamy swoje tablo z kart z których odpalamy później akcję. Właściwie co nie zrobimy, to zgarniemy jakieś punkty. Dość przyjemny tytuł, choć na początku przeszkadzała mi ilość aktywnych celów w trakcie gry oraz możliwości zdobywania punktów. Gra wydawała mi się chaotyczna, rozmyta i losowa, jednak po kilku partiach i oswojeniu się z tym tytułem, wrażenia mam o wiele lepsze.
Liczba wystawionych
opinii: 65
16.11.2024 21:30
4.0
ocena
Zaskoczyła mnie pozytywnie, opinie są o niej różne, sam słyszałem wiele negatywnych. Pierwsze co zwróciło moją uwagę to wygląd, gra ładnie wygląda, grafiki na kartach, wykonanie komponentów szczególnie pnie i korony. Na planszy wspólnej dla wszystkich graczy wystawiamy karty ekosystemów i fauny, będą one określać za jakie rzeczy będziemy dodatkowo punktować w tej rozgrywce. Na początku każdy z graczy dostaje po karcie ekosystemu, klimatu i wyspy. Na początku rozgrywki dobieramy tyle kart oraz żetonów gleby ile widnieje na karcie wyspy Dodatkowo każdy gracz dostaje po 5 żetonów liści. W grze będziemy układać sobie siatkę 4/4 z naszym ekosystemem. Każdy gracz wybiera jedną z 4 akcji. Zasadzanie(zielona)-umożliwia zagrywanie kart do siatki (opłacamy je żetonami gleby) i dobranie kart, kompostowanie(czerwony)- pozwala zdobyć glebę i kompostować karty ze stosu, nawadnianie(niebieska)- pozwala umieścić kiełki na kartach oraz otrzymać żetony gleby, przyrost(żółty)- dobieramy karty na rękę i znaczniki przyrostu pień lub koronę w zależności od sytuacji na kartach. Gracz który wybrał daną akcje wykonuje silniejszą jej wersję, pozostali gracze wykonują jej słabszy wariant. Dodatkowo po wykonaniu akcji w danym kolorze wszyscy grający aktywują swoje pasywne zdolności z siatki zagranych kart od lewej do prawej, od góry do dołu w kolorze akcji. Karty z brązowymi pasywkami zapewniają dodatkowe punkty na koniec gry, czarne rozpatrujemy w momencie zagrania karty. Gra kończy się w momencie kiedy jeden z graczy ułoży całą siatkę 4x4, reszta graczy gra swoje tury do końca. Najbardziej mi się podobało tempo gry, brak oczekiwania na swój ruch, bo akcje gramy jednocześnie. Budowa silniczka sprawiała mi dużo frajdy, chociaż nie ma tutaj negatywnej interakcji to jej brak nie przeszkadzał mi to w tej grze. Atutem gry jest duża ilość kart, zapewni dużą regrywalność. Dla mnie ziemia to przyjemny lekki tytuł nie pozbawiony wad, ikonografia na początku sprawia trudności, a legendy miejskie mówią, że kto pierwszy ułoży siatkę z byle jakich kart wygra grę. W naszym przypadku legenda się nie sprawdziła. Licznie punktów w grze to masakra, bo wszystko tutaj punktuje gra to typowa sałatka punktowa wyniki na koniec gry były ponad 200 punktowe. 7/10
Liczba wystawionych
opinii: 52
27.10.2024 07:38
0.5
ocena
Nie nie nie. Jeszcze nigdy się tak nie wynudziłem przy grze planszowej. Mielenie kart, kombosy dają satysfakcję 2 razy a pozostałe 20 już męczą. Trudna do załapania ikonografia. Zdrowa interakcja.
Liczba wystawionych
opinii: 166
12.10.2024 03:15
3.5
ocena
Grę miałem na celowniku od dłuższego już czasu. Po szumnych zapowiedziach wiedziałem, że chcę ją mieć w swojej kolekcji. Nie zawiodłem się, z jednym "ale". Wykonanie świetne, estetyka/grafika i czytelność planszy i kart bardzo dobre. Regrywalność olbrzymia, proste zasady, brak downtime'u. Rozgrywka płynie. Trzeba ogarniać na raz dużo różnych celów punktujących i pilnować ułożenia kart. Gra zdecydowanie dla ludzi lubiących podzielność uwagi 😉. Na "nie" mam jedynie lub aż strategię wygrywającą - kto pierwszy ułoży siatkę kart ten lepszy i wygrywa. Niestety często może się to sprawdzać.
Liczba wystawionych
opinii: 17
28.09.2024 22:36
4.0
ocena
Jeśli kochasz Terraformację Marsa, ale nie znosisz tego jak czasochłonna jest to gra to Ziemia jest dla Ciebie. Mimo, że jest to tytuł szybszy to fun z budowania silniczka udało się tutaj autorowi zachować. Polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 2
22.08.2024 16:16
2.5
ocena
Więcej w niej kart grzybów niż roślin niepolecam.
Liczba wystawionych
opinii: 559
17.08.2024 13:04
3.5
ocena
Gra ma nieco ponad rok i jak na ten moment mam wrażenie, że troszkę średnio się starzeje. Po pierwszych zachwytach przyszły te negatywne opinie. Gra na pewno ma problem pierwszej rozgrywki, ze względu na niezbyt łatwą do przyswojenia ikonografię. Druga rozgrywka jest już znacznie lepsza. Mimo pierwszego zachwytu, bardzo lubię budowanie silniczka i zależności w kartach, a także combosy, to jednak po ograniu stwierdzam, że jest po prostu ok. Gra nie robi jakiegoś turbowrażenia graficznie, ale jest schludna i w miarę czytelna. Regrywalność raczej spora ze względu na ilość kart (ponad 300), ale jakoś po paru rozgrywkach ja nie mam zamiaru za często do niej wracać.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 684
15.07.2024 09:47
3.0
ocena
Wszyscy mówią, że Ziemia jest prostą rodzinną gierką. Dla mnie ogarnięcie tych zasad nie było aż tak proste. Jest kilka typów kart i jakoś ciężko szło mi ich spamiętanie. Sama rozgrywka może nie jest turbo skomplikowana, ale trzeba zwracać uwagę na wiele rzeczy: akcje - najlepiej wykonać je z korzyścią dla siebie, ale też nie można za bardzo pomóc innym, karty w naszej siatce - co i kiedy się odpali, jak tam można zapunktować i karty celów, na które non stop trzeba zerkać, by nie przegapić spełnienia warunków. Nie bawiłam się przy Ziemi zbyt dobrze, bo działa tam na mnie za dużo bodźców, o wielu rzeczach trzeba pamiętać i zwracać uwagę. Ja zostanę przy Everdell, który wydaje mi się łatwiejszy w opanowaniu i o niebo ładniejszy graficznie.
Liczba wystawionych
opinii: 431
04.07.2024 08:11
3.0
ocena
Ziemia ma proste zasady, a partia w nią sprawia wrażenie przyjemnej łamigłówki, w której staramy się stworzyć jak najlepiej działający układ. Gracze wykonują swoje akcje równocześnie, dzięki czemu rozgrywka jest dynamiczna. Kart w grze jest ponad 300, przez co druga taka sama partia się nie powtórzy. Nie jestem zwolenniczką tłumaczenia zasad Ziemi, choć te są całkiem intuicyjne, to przez kilka pierwszych tur nowi gracze mogą mieć problem ze zrozumieniem ikonografii. Ta mi również sprawia niekiedy problemy. Na początku rozgrywki należy się zapoznać ze wszystkimi kartami celów, co również nie jest najprostszą rzeczą do ogarnięcia podczas pierwszych partii. Podczas rozgrywek nie zabraknie Wam również frustracji, gdy wymarzony rodzaj kart nie będzie chciał trafić na Waszą rękę, jednak można pogodzić się z występująca w Ziemi losowości. Plusem lub minusem, zależy jak, kto woli, może być znikoma interakcja między graczami. Jeśli jesteście zwolennikami pięknych przyrodniczych ilustracji to Ziemia może Was zainteresować. ~ Kasia
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 25
25.06.2024 21:12
3.5
ocena
Gra łatwa, ale tłumaczenie zasad nowym graczom to jakiś koszmar.
Liczba wystawionych
opinii: 151
22.06.2024 15:59
4.0
ocena
W 2023 roku Ziemia oblegała top listy wyborów graczy. Gdzie się człowiek nie obejrzał tam wyżej lub niżej, była Ziemia. Czy zasłużenie? W naszej opinii tak. Ale dlaczego? Przecież to klon Terraformacji. I tutaj odpowiemy memem: well yes, but actualy no. Gdyż budujemy siatkę z określoną ilością kart (druga sprawa, że mamy kompost czyli swoisty discard). Dodatkowo na kartach roślin - pięknie ilustrowanych - stawiamy znaczniki wzrostu/rozwoju. Kolejna sprawa, wypełniamy zadania. Zarówno te wspólne jak i te które wylądują w naszym tableu. Gra kończy się kiedy, któryś z graczy wypełni całą swoją siatkę kartami. I tak może to być denerwujące, że nagle musimy przerwać, jednak sprint do mety nie zawsze będzie najlepszą drogą do zwycięstwa. Ziemia jest grą czysto karcianą, a przy tej ilości kart będzie się pojawiała losowość. Można się tym denerwować, ale można również dopasować swoje działania do tego co przynosi nam los, pardon talia. Ziemia ma dodatkowo drobny aspekt edukacyjny, gdyż na kartach roślin znajdziemy krótkie notki z ciekawostkami. Gra jest przeznaczona dla osób, które lubią budować silniczki, optymalizować swoje ruchy, a jednocześnie nie przepadają za negatywną interakcją i wolą dziabać we własnym ogródku.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 31
17.06.2024 18:28
4.5
ocena
Owa planszówka to typowe zarządzanie kartami oraz komponentami na planszy. Tematyka gry bardzo przypadła mi do gustu, jednak nie spodziewałam się jak wiele można poświęcić tej grze, by zdobycz pokaźną ilość punktów. Od razu uprzedzam, że gra lekką nie jest i trzeba się w niej trochę wysilić by wszystko ładnie dopasować na tak zwanej "siatce", którą układamy. Komponenty, karty i plansze są zrobione w solidny i estetyczny sposób i sama rozgrywka bardzo mi się podoba.
Liczba wystawionych
opinii: 78
05.05.2024 12:39
4.5
ocena
Jest to rodzinna gra, z całkiem fajnym trybem solo. Tematyka przyrodnicza - dla mnie, jak znalazł. Budowanie wieżyczek z przyrostów - dla mnie super
Liczba wystawionych
opinii: 23
03.05.2024 00:08
3.0
ocena
jezeli ktos szuka glebszego euro to sie rozczaruje
Liczba wystawionych
opinii: 60
04.04.2024 05:39
0.5
ocena
największy planszówky kasztan 2023. Kompletny brak mechaniki. Wulgarne zbieractwo wszystkiego i wszędzie. . Komponenty turbo kolorowe ale jakość ich słaba
Liczba wystawionych
opinii: 25
19.02.2024 12:21
3.0
ocena
Prosta gra. Dobierasz karty z pokaźnego stosu, zagrywasz. Starasz się zagrać tak, żeby karty ze sobą oddziaływały, a przy okazji spełniły cele aktualnej rozgrywki. Gramy sami, każdy sobie, a w pewnym momencie, nawet nie wiemy co robi przeciwnik. Jak masz Terraformację to nie kupuj tej gry.
Liczba wystawionych
opinii: 492
16.01.2024 15:46
4.0
ocena
Dużo kart, dużo zależności, dużo możliwości zdobywania punktów. Na pierwszy rzut oka i zasad może trochę przestraszyć, ale po tłumaczeniu nie jest taka przytłaczająca. Gra z pewnością do zagrania parę razy, żeby poznać wszystko co ma w sobie do zaoferowania.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 160
04.12.2023 11:20
4.5
ocena
Ta gra jest genialnie przemyślana. To jest ta gra która wraz z ark nova doprowadziły do sprzedania terraformacji marsa. Ta gra to taka easy engine builder. Fajnie się tę siatkę układa, ale mam takie odczucie, że są pewne buildy dużo lepsze od innych.
Liczba wystawionych
opinii: 20
24.11.2023 13:51
3.5
ocena
Całkiem spoko gra, zbieranie punktów z różnych źródeł, praktycznie zerowa interakcja między graczami. Nic specjalnego.
Liczba wystawionych
opinii: 332
08.11.2023 05:22
4.0
ocena
„Mars jest już tak suchy, że nic z niego nie wyciśniemy. Pora terraformować Ziemię!” Elrond Mózg - geniusz, wizjoner, kosmita. Lubię grać w gry, w które już grałem, zwłaszcza kiedy mi się podobało. Rewolucje są spoko, ale portfel dostaje ataku histerii, kiedy słyszy: zaryzykujmy! Ewolucja najlepsza jest wtedy, kiedy robi wersję 1.0.2.1 z obiecaną dużą łatką po premierze. W przypadku Ziemi, jej ewolucyjne drzewko genealogiczne wygląda tak: Terraformacja Marsa - Ark Nova - Ziemia. Perfekcja, jak kaczka, która radzi sobie na lądzie, w wodzie i w powietrzu. Korona wszelkiego stworzenia. Na początku była gra o Czerwonej Planecie. Brzydka, toporna i tak nerdowska jak podryw na Tolkiena. Terraformacja jest za długa, bywa przytłaczająco męcząca i ma upierdliwe mikrozarządzanie kartami. Dlatego nigdy nie odmówię partyjki. Ziemia bierze z marsjańskiej przodkini najlepszą rzecz, jaką jest klejenie kart w sekwencje łańcuchowo odpalanych akcji, które zasypują cię zasobami, bonusami, profitami. Praktycznie tylko tym jest Ziemia. Jednym, wielkim, olśniewającym karcianym silnikiem, z którego wyciśniesz tysiąc procent mocy karmiąc go wysokooktanowym kompostem. Z Marsem łączy Ziemię również zamiłowanie do stockowych grafik na kartach. Ale tutaj są one ładne. Bardzo ładne. Taka paproć. No wypisz wymaluj Miss Universe. Ark Nova miała całe zoo i przerwę na kawę. Na pewno coś ją z Ziemią łączy. Na przykład ikonki na kartach. Dużo ikonek na kartach. Żeby nie było na mnie. W Ziemi nie ma żadnych przełomowych, nowatorskich rozwiązań. Ta gra już była. I dobrze mi z tym. „Dobra, dam ci odpisać. Tylko pozmieniaj coś, żeby pani się nie połapała.” N. N. - przyszły były minister finansów (personalia w aktach sądu), IVB na dużej przerwie. Ziemia ma taką wizję siebie samej, że nikt się nie będzie nudził przy stole i trzeba jej oddać honor, że konsekwentnie się tego trzyma. Kiedy gracz wykonuje akcję, wszyscy podążają za liderem wykonując jej mniej korzystną kopię, ale tutaj gra idzie jeszcze o krok dalej. Teraz każdy może odpalić pieczołowicie dziergany łańcuszek kart w kolorze tej akcji i rzeczy dzieją się aż miło. Nie raz pewnie wkurzaliście się, kiedy człowiek-liczydło najpierw godzinę wymóżdża ruch, a potem ze łzami w oczach prosi, czy może go cofnąć, kiedy wam już zdążyła broda zaowocować. W Ziemi każdy ma szansę się zawiesić przy decydowaniu czy daną kartę odpalić, czy skipnąć już podczas waszego ruchu. Tyle dobrego, że wszyscy razem zamulacie. Odpowiedzialność zbiorowa najprostszą drogą ku płynnej rozgrywce. Ponieważ najskuteczniejsze gatunki się specjalizują, tak gracz planszowy czyni swoje tableau asymetrycznym. Jeden pójdzie w niebieskie, drugi w żółte, inny w czerwone, a każdy dwa razy zastanowi się, czy naprawdę musi odpalić akurat akcję tego koloru, która da więcej korzyści rywalowi niż jemu samemu. Altruizm piękna rzecz, lecz miłość bliźniego kończy się na punktach zwycięstwa. Moc mechaniki rodem z karcianej galaktyki jest w Ziemi silna. Prawdziwe Race for Earth. „Ty dostaniesz punkta! I ty masz punkty! I tobie dam punkty! I wam punkty! Wszyscy mają punkty!” Ofra Wingspray - holistyczna celebrytka. Ziemia to sałatka punktowa z sałatek punktowych. Tutaj można punktować za wszystko, łącznie z nawozem. Jak uzbierasz taczkę kostek kiełków, to tyle będziesz miał punktów. Jak wyhodujesz na kartach takie ekstremalnie chybotliwe, kruche jak ego ameritrasza skrzypo-choinki z segmentów wzrostu, to one też są warte sporo, a nawet jeszcze więcej punktów. Każda karta w twoim układzie to punkty. Każda karta trashowana w kompostowniku jest warta punkt. Punktujesz i to grubo za spełnienie warunków kart fauny. Karty terenu, karty ekosystemu też dają określone warunki punktowania, więc możesz zabłysnąć punktując za coś, za co normalnie byś nie zapunktował. Nawet karty wydarzeń punktują i to w dodatku często gęsto ujemnie! Punkty w punktach z punktów! „I co ja robię tu? U-u!” Hydraulik na słupie wysokiego napięcia. Na samym początku Ziemia delikatnie onieśmiela i czule przytłacza. Każda karta bombarduje cię symbolami, ikonkami, które wchodzą ze sobą w niezrozumiałe, skomplikowane relacje. W dodatku wszystko jest pstrokate i wielokolorowe. Ale nic to, że nie wiesz, co robisz, bo i tak za coś wreszcie dostaniesz punkty. Połapiesz się w trakcie. Ponieważ kolejność odpalania akcji z kart w układzie ma ekstremalne znaczenie szybko uczysz się nie zagrywać kart na pałę, lecz układać je w jako taki logiczny ciąg przyczynowo skutkowy. Większość akcji polega na konwersji jednego zasobu w inny lub wymianie go na nowe karty. Osobliwym rezerwuarem zasobów jest kompostownik, ponieważ można karty z niego odrzucać dla zasobów. Jakie tu się tworzą punktorodne ekosystemy! Pamiętajmy o tym, że wszystko się wprost przelicza na punkty. W efekcie tracisz punkt, żeby przykładowo zdobyć dwa, lub poprawić swoje szanse na inne punktowanie. Matematyka prosta i skuteczna jak draft strzelił. Takie karty fauny, co dyktują sposoby punktowania dla wszystkich, występują w liczbie czterech i wprost mówią, że kto pierwszy spełni moje warunki, ten dostanie piętnaście punktów i ćwierć zwycięstwa za rękę. Spóźnialscy dostają coraz mniejsze nagrody. I nie ma bata, żebyś ogarnął wszystkie cztery na raz. Fokusujesz się, albo dostajesz ochłapy. I proszę, Ziemia potrafi motywować. „Tableau to greckie słowo i oznacza samouwielbienie” Mój terapeuta. Były. Ziemia łączy w sobie ogień i wodę, żeni paradoksy, splata oksymorony w harmonijną anomalię. Okazuje się, że można jednocześnie być ślepo zapatrzonym we własnego pasjansa i obsesyjnie zerkać za miedzę, co rośnie u sąsiada, bo co tam każdy sobie skrobie na swoim poletku wpływa istotnie na wszystkich dookoła. Każda akcja wywołuje reakcję. Jak kamień rzucony w sad Newtona.
Liczba wystawionych
opinii: 17
14.10.2023 07:30
2.0
ocena
Niby wiele można zrobić, ale jakoś nie daje to poczucia, że stworzyło się dobrze działający mechanizm.
Liczba wystawionych
opinii: 15
14.08.2023 18:46
5.0
ocena
Świetna gra o budowaniu swego tablo, swojej Ziemi. Cokolwiek byśmy nie zrobili za wszystko mamy jakieś punkty. Fajne akcje odpalania zdolności kart i ładnie wyglądające przyrosty (chodź nie zawsze są dobrze wykonane). Polecam dla odprężenia po cięższym tytule.
Liczba wystawionych
opinii: 9
16.06.2023 13:02
4.0
ocena
Gra bardzo przyjemna, łatwa w zrozumieniu. Jednak potrafi się trochę dłużyć. Nie mniej, jest to gra idealna na długi wieczór, przyjemnie wyglądająca, z ciekawymi mechanikami. Będzie idealna na długie jesienne wieczory.
Liczba wystawionych
opinii: 6
13.06.2023 22:42
4.0
ocena
Na początku miałem straszny mętlik w głowie przez tą dużą ilość ikon. Jednak po pierwszy turach już poczułem zamysł gry oraz jak budować swój silniczek. Gra na pewno dla osób które lubią główkować i szukać możliwości jak ulepszyć swoją "maszynę". Przez co widzę jedną ważną rzecz - bardzo duży przemiał kart. Co wiąże się z tym że bardzo łatwo ominąć coś co by polepszyło działanie naszego silniczka. Sam nie umiem dostosować się do przemielenia tylu informacji na raz. A tu co rundę praktycznie pojawiają się nowe karty. Nie mniej, podoba mi się! Temat bardzo drugo-planowy, wręcz nieistotny.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 73
13.06.2023 12:30
3.0
ocena
Gra okej. Przeszkadza mi: -ogrom kart, -niemożność kontrolowania poczynań innych ludzi i totalny brak wpływu na ich akcje - dopiero na koniec rozgrywki ocenia sie kto ile ma punktów -nie jestem w stanie ocenić w czasie gry "jak dobrze mi idzie"
Liczba wystawionych
opinii: 31
11.06.2023 01:06
5.0
ocena
Fantastyczna gra! Wciągająca i bardzo regrywalna! Uzależnia i to bardzo! Ogromny plus za to, że gracze cały czas są w grze - bez względu na to czy jest ich tura czy nie - rozwiązanie z akcją dla gracza aktywnego oraz w tym samym czasie dla graczy pasywnych - jest strzałem w dziesiątkę! Gorąco polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 37
07.06.2023 13:36
4.0
ocena
W przyjemny sposób łączy zalety 3 gier za którymi nie przepadam - wingspan, ekspedycja ares i everdell robiąc z tego ciekawy engine builder który dzięki ograniczeniom siatki nie rozwija się w nieskończoność. Praktycznie zerowy downtime dzięki akcjom drugiego rzędu i duże zaangażowanie.
Liczba wystawionych
opinii: 6
06.06.2023 13:51
4.5
ocena
Setki kart do odkrycia to +1. Gra jest śliczna, a tworzenie silniczka satysfakcjonuje. Nie nudzisz się, cały czas coś się dzieje. A dla fanów przyrody OBOWIĄZKOWE.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 195
24.05.2023 00:17
4.0
ocena
Sążny deckbuilding z dużym pakietem zależności i przemiałem kart. Gra się przyjemnie i punktuje niemal na wszystkim, a tematyka jest bardzo swojska. Z wad to oczywiście jak zwykle w takich przypadkach współczynnik losowości w dociąganych kartach i mała kontrola nad działaniami przeciwnika. Gra jest stosunkowo szybka, co też stanowi jej zaletę;)
Liczba wystawionych
opinii: 134
17.05.2023 15:03
5.0
ocena
Ziemia to kolejna gra, w której się zakochałam :) i nie jestem tym kompletnie zdziwiona, gdyż jest ona świetna, bardzo ładnie wydana i totalnie w moim guście. Tematyka również bardzo mi przypasowała - rośliny, zwierzęta, natura, aspekt edukacyjny, dzięki któremu poznajemy rośliny, które być może nie były nam znane. Bardzo łatwo tłumaczy się zasady nowym graczom, a równocześnie jest dużo kombinowania, myślenia, ale takiego przyjemnego myślenia i kombinowania, a nie takiego męczącego jak w niektórych innych grach. Rozgrywka się absolutnie nie dłuży. Ilustracje są ładne, a jak dla mnie nawet i klimatyczne. Podobają mi się drewniane elementy, które układamy na kartach. Właściwie to oprócz znaczników liści nie mam się do czego przyczepić. Uwielbiam takie gry, zawsze chcę grać w takie gry i polecam ją każdemu, żeby kupić i zagrać. Moim zdaniem będziesz zawiedziony. Absolutnie wskakuje do mojego top 5 :)
Liczba wystawionych
opinii: 21
17.05.2023 08:11
4.0
ocena
Gra jest dobra i ma dużą ilość opcji, ale temat gry jest niewidoczny i nie ma powiązania między decyzjami a tematem gry. Ziemia to świetna gra z mechaniką budowania silniczka i zbierania kombosów. Zasady są przystępne i opierają się o cztery podstawowe akcje. Temat jest przyjemny i można się odrobinkę doedukować się w ciekawostkach.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 151
09.05.2023 12:37
5.0
ocena
Fajna
Liczba wystawionych
opinii: 14
05.05.2023 14:32
3.0
ocena
Całkiem ładnie zilustrowana gra, która cierpi na brak czytelności. Dużo malutkich ikon, kolory ktore często są podobne i łatwo się pomylić. Interakcja w grze jest minimalna, a sama rozgrywka jest nudna, mechanika polegajaca na tym, że pierwszy gracz wywołuje akcję główną i pozostali gracze podążają za nim, nie daje ciekawych wyborów, bonus dla pozostałych graczy jest marginalny i zwykle nie zwraca się na to uwagi. Układanie siatki kart (4x4) jest dość przyjemne ale nie ma w tym nic odkrywczego. Uważam że przyrównywanie tej gry do Terraformacji Marsa albo Na Skrzydłach jest mocno nietrafione.
Liczba wystawionych
opinii: 58
03.05.2023 22:24
5.0
ocena
Świetna gra z mechaniką budowania silniczka i zbierania tryliarda kombosów, jak ktoś lubi w zasadzie może brać w ciemno! Same zasady są przystępne, gra opiera się o cztery podstawowe akcje, które pozwalają odpalać kolejne akcje już z naszych kart - proste a jakże przyjemne rozwiązanie. Temat przyjemny, można się odrobinkę doedukować w ciekawostkach jak ktoś lubi. Plus za prosty i szybki w obsłudze tryb solo. Jak na karciankę uważam, że zasługuje na ocenę 5 na 5 w tej cenie przynosi fun, co raz większy z każdą rozgrywką. U mnie na półce ląduje obok Ark Novy, nie zastępując jej choć temat zbliżony różnią się wystarczająco by mieć je obie. Nie jest to jednak dobra gra na wprowadzenie, na początek ilość dróg zdobywania punktów świeżaki i dzieci może przyprawić o zawrót głowy, stąd poziomraczej średni :)
Liczba wystawionych
opinii: 75
24.04.2023 17:45
4.0
ocena
Fajna gra, taka układanka z dużą ilością opcji. Jednak gra i temat gry zupełnie był dla mnie niewidoczny, kolory i symbole, numerki, a na kartach mogło by być co kolwiek. Po za tym, nie ma powiązania między decyzjami a trmatem gry, czyli klimatu ze buduje się środowisko, wyspę nie czułem wogóle. Może to wina, ze to jedna rozgrywka i słabo obeznany byłem z kartami, jest takie ryzyko.
Liczba wystawionych
opinii: 16
22.03.2023 20:19
5.0
ocena
Zapowiada się ciekawie
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności