Liczba wystawionych
opinii: 32
04.11.2024 00:28
Świetna gra, bardzo przyjemny deck building, spora interakcja pomiędzy graczami, proste i intuicyjne zasady, tylko te czerwie... w moich oczach podwajanie benefitów z konfliktu to trochę zbyt mocny efekt nawet jak na całkiem wysoką cenę przyzwania. Tak to byłoby 5/5.
Liczba wystawionych
opinii: 6
19.10.2024 09:54
Klimat absolutnie mój :)
Liczba wystawionych
opinii: 152
13.10.2024 18:22
Ja nie lubie worker placementów aż tak bardzo. Nie jestem dobry w deckbuilderach a w tej grze obie mechaniki bardzo mi siadają. Do tego przyjemny klimat i siedzenie na krańcu fotela przy rozpatrywaniu konfliktów. Polecam bardzo
Liczba wystawionych
opinii: 99
21.09.2024 10:41
Diuna Imperium Powstanie (2x 2 osoby) Pierwsza partia była bardziej na zapoznanie się z grą, ale przyznam, że w tej grze jakby człowiek deku nie budował, to wiecznie nie ma jakichś symboli jakich akurat potrzebujexd Jak w pierwszej rozgrywce cierpiałem na brak niebieskich, żeby wrzucać jednostki od razu na pole bitwy albo sprzedawać po dobrej cenie przyprawy, tak w drugiej partii praktycznie nie miałem sojuszy. Sztamę miałem jedynie z imperium, ale przyznam, że robotę mi też zrobiła karta, która pozwalała mi te jednostki pozyskane z akcji sojuszu imperium czy rady (zielone symbole) wrzucać od razu na pole walki (normalnie zostawałyby w garnizonie). Dzięki temu byłem w stanie dość łatwo wrzucić więcej wojska i wygrać większość kart konfliktu.
Na pewno też te czerwie robią tu robotę, bo ich siła (3) to jedno, ale ważniejsze jest to, że zawsze podwajają nagrodę z karty konfliktu. I choć może się to wydawać bardzo mocne, to samo to zdecydowanie do zwycięstwa nie wystarczy.
Jeśli idzie o obsługę automy, nie uważam, by było to jakieś ciężkie, aczkolwiek zdarzało mi się, że na torze sojuszu przesuwałem nie tę kostkę co trzeba. No i automa potrafiła mi całkowicie zrujnować pomysł na rundę, bo w pierwszych ruchu wchodziła tam, gdzie ja akurat chciałem. No ale tak to bywa z automą sterowaną przez losowy dociąg karty. Niczego nie urywa, ale działa. Za to sama rozgrywka naprawdę bardzo dobra. Karty też mają większy potencjał do kombienia się niż w podstawowej odsłonie, ale mam wrażenie, że też nie jest o to łatwo, bo czasem trzeba mieć obie zagrane, a to znaczy, że musiałyby wejść obie w tym samym momencie na rękę.
Liczba wystawionych
opinii: 684
10.09.2024 08:07
Diuna: Imperium - Powstanie to jest lepsza, poprawiona wersja. Nie da się tego nie zauważyć. Pola na planszy są bardziej zbalansowane i oferują więcej opcji. Senat przestał być jednorazową akcją. Nie ma mentata, a chęć skorzystania z dodatkowej akcji, będzie wiązała się ze zwolnieniem pola. Dodatkowo szpiedzy, którzy umożliwiają zajęcie okupowanego pola akcji. Są to zdecydowanie zmiany na lepsze. W kartach też zauważyłam więcej zawiązujących się ze sobą frakcji. Jednak nie wszystko jest takie kolorowe. Nie jestem kart pojedynków, które mogą przynieś nawet pięć punktów. Pięć punktów?! To jest przecież połowa potrzebna do zwycięstwa. Co prawda muszą wystąpić odpowiednie warunki, gracz musi mieć czerwia, potrzebne zasoby oraz pasujący symbol, ale nie jest to niemożliwe. Ja chętnie wywaliłabym te karty lub dała im jakieś ograniczenie. Poza tym, to stara, dobra Diuna: Imperium. Fajne połączenie deck buildingu i worker placementu.
Ocena po 2 partiach w 4 osoby. Średni czas gry = 121 min.
Liczba wystawionych
opinii: 3
03.09.2024 10:21
Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji gry są bardzo korzystne i dają znacznie więcej możliwości kombinacji na planszy. Generalnie świetny tytuł.
Liczba wystawionych
opinii: 14
30.08.2024 19:17
W grze mamy do czynienia z mechaniką budowania talii 🃏, worker placement ♟️ oraz rozmieszczania sił na planszy - czyli niby wszytko to co już znamy, ale gra wprowadza także nowe mechaniki i udoskonala te już istniejące.
I tak oto system walki 🤺 został odświeżony oraz wprowadzono nowe, silne jednostki - Czerwie Pustyni, które jeśli biorą udział w konflikcie, powodują podwojenie nagrody zdobytej podczas jego rozstrzygnięcia 🏆. Może się wydawać, że jest to zbyt silna umiejętność, ale moim zdaniem dzięki temu gracze nie skupiają się tylko na torze wpływów i chętniej wysyłają swoje wojsko na pole bitwy.
Nowością są także Szpiedzy🕵🏼 , dzięki którym trochę łatwiej rozstawiać naszych pracowników na różne pola akcji - nawet te zajęte przez innych graczy, co w rozgrywce 4-osobowej jest zbawienne.
Ponadto nowe karty na rynku, nowe pola akcji, nowi liderzy, którzy mają bardzo fajne umiejętności, ale podczas tych pierwszych rozgrywek miałam wrażenie, że niektóre są dużo silniejsze, co powoduje dysproporcje…; nowe karty konfliktów z fajniejszymi nagrodami, karty celów i zaskakujące karty intrygi, które potrafią nieźle namieszać.
To wszytko powoduje, że rozgrywki w Diunę Imperium Powstanie były dla mnie dużo ciekawsze. Więcej się działo, każdy ruch miał znaczenie, a chwila nieuwagi mogła nas sporo kosztować. Na ogromny plus zasługuje także możliwość łączenia tej gry z poprzednimi dodatkami.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 50
16.08.2024 21:59
Nie grałem w Diuna: Imperium. A grając z doświadczonymi graczami w Diuna: Imperium Powstanie czułem się zagubiony. Na planszy roi się od możliwości gdzie mogę wysłać pracowników, ale to nie wszystko wysyłamy też szpiegów więc walka o miejsca na planszy jest podwójna. Organizujemy wojsko, zdobywamy surowce, solarisy i wygrywamy konflikty. Z plusów to na pewno sama gra ładnie prezentuje się na stole, można kupić ciekawe karty z rynku i dobrać karty intryg( jak dobrze siądą mogą wprowadzić dużo zamieszania i dostarczyć punktów).
Z minusów to przepotężne czerwie, które wygrywają większość konfliktów i zbierają podwójne nagrody z kart walki. Wydaje się, więc, że to jedyna słuszna strategia. Dodatkowo za mało jest możliwości lub kart które umożliwiają usunięcie z talii kart które zapychają nam rękę. 6,5/10
Liczba wystawionych
opinii: 103
14.08.2024 08:00
Gra jest dobra, ale to DB. Więc wszystkie problemy DB tu występują. Losowe karty, karty nie podejdą to nie można iść zająć pola, możesz zostać zablokowany, albo wymuszona potrzeba wykonywania mało optymalnych ruchów. Do tego dochodzi jeszcze WP, czyli jak już masz kartę i możesz iść w dane miejsce to ono może zostać zablokowane przez inną osobę przed tobą, a ty przez kilka kolejnych tur możesz nie mieć znowu karty która pozwoli wejść Ci na konkretną lokalizację. Czyli możesz zostać podwójnie zablokowany, przez karty i przez gracza. Mimo, że gra sprawia wrażenie że zawsze mogę gdzieś iść, to jednak w grach gdzie układam jakaś strategię, jest jakaś taktyka to chciałbym mieć więcej swobody i mniej wymuszonych decyzji do podjęcia. Za dużo tego losowego blokowania, mimo że gra jest dość przyjemna.
Punktowanie w tej grze też jest trochę dziwne, nieraz punkty zdobywasz kompletnie "nieświadomie" po prostu robiąc to co musisz robić, innym razem masz duży problem żeby znaleźć miejsce gdzie możesz pozyskać punkty.
Jak Diuna: Imperium - Powstanie ma się do Diuna: Imperium. Obie gry są na tyle podobne, że nie warto mieć dwóch. Czy nowe zmiany tylko na +, nie koniecznie zmieniają lekko odczucia z gry, dochodzą nowe elementy, nazwałbym je rozpraszaczami, zawsze można zrobić coś innego, twochę więcej, dochodzi nowa warstwa abstracji. Jednak nadal to ta sama gra i to co wcześniej robiliśmy w jeden sposób, teraz mozna zrobić trochę inaczej. Na pewno dodatkowe rzeczy komplikują grę, niby fajnie mozna pokombinować jeszcze w inny sposob, ale w sumie kosztem prostoty rozwiązania z piwewszej części. Decyzja czy Diuna: Imperium, czy Powstanie nie jest do końca jednoznaczna, bo Diuna: Imperium - Powstanie nie jest jednoznacznie lepsze w moim odczuciu. Nie ma sensu mieć obu, ale jak ma się tylko Diuna: Imperium - Powstanie, to nie znaczy żę nie zagram chętnie w Diuna: Imperium. Jednak minimalnie Diuna: Imperium - Powstanie, bo jednak te dodatkowe "rozpraszacze" kuszą dodatkowymi decyzjami.
Liczba wystawionych
opinii: 165
12.08.2024 16:19
Świetne rozwinięcie Diuny Imperium. O wiele więcej dróg i możliwych scenariuszy zwycięstwa. Nie ma już takich ograniczeń na planszy jak w Diunie Imperium. Jest oczywiście dzięki temu więcej kombinowania i móżdżenia w trakcie rozgrywki. Warstwa estetyczna nadal pozostaje nierówna. Na szczęście fanowskie dodatki w postaci mat, naklejek i znaczników dostępne na fanowskich stronach Facebooka dodają te brakujące pół gwiazdki do pełnych pięciu.