Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
71,58 zł
Dostępna

Zamek Kombo

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 10 - 20 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 20.08.2025
Wydanie polskie: Lucky Duck Games
Wydanie oryginalne: Catch Up Games
 Słuchajcie, słuchajcie, biedacy i baroneci, jastrzębie i zające! Najmiłościwszy nakazuje oznajmić otwarcie wrót jedynego i wspaniałego… ZAMKU KOMBO! Proste zasady: W swojej turze rekrutujesz jedną postać z wioski albo miasta i umieszczasz ją w swojej siatce kart o rozmiarze 3 × 3. Szybka i dynamiczna rozgrywka: Gra trwa 9 rund. W każdej rundzie zatrudnisz jedną postać. Czy uda ci się st... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 27
27.10.2025 13:21
4.5
ocena
Szybkie, sprytne i losowe. Po zagraniu już doskonale rozumiem czemu ta gra jest tak popularna. W to się świetnie gra. Rozgrywka trwa 30 minut, można sobie podkładac świnie manipulując ustawieniem posłańca i podbierając karty. Jest bardzo wiele możliwości punktowania, można stawiac na zbieranie monet, na konkretne symbole lub ich brak. Wszystko tu punktuje, ale nie wszystko tak wysoko. Oczywiście ostatecznie można miec szczęście lub pecha i akurat ta karta lub inna zdecyduje. Ale też im lepiej ktoś kombinuje z całą siatką tym ta losowośc ma mniejszy wpływ. Bardzo też fajne na różne ilościowo składy. Grafiki i klimat przedobre.
Liczba wystawionych
opinii: 263
13.10.2025 00:09
3.0
ocena
Gra niby nie jest zła. Od proste układanie siatki z 9 kart, ale dla mnie to jeden z największych zawodów 2025r. Spodziewałem się czegoś pokroju Hen Daleko, gdzie co prawda czasami nam zupełnie nie pójdzie, ale gra jest sprytna o na swój sposób innowacyjna. W zamku dobieramy te karty, ale nawet jak karta daje nam punkty za symbole w rzędzie, bądź kolumnie to więcej punktów nastukamy na innych kartach. Od czasu do czasu zagram, ale absolutnie nie mam potrzeby posiadania.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 221
23.09.2025 12:22
3.0
ocena
Szybka karcianka, gdzie trzeba kupować karty i wykładać je na siatce 3x3. Graficznie bardzo przyjemna. wszystko w niej trybi poprawnie. Trzeba troszkę pomyśleć nad strategią trochę losowa. Wszystko o niej brzmi i wygląda fajnie ale mi nie podeszła, nudziłem się przy niej i nie mogłem doczekać się końca nie wiem dlaczego. Dam jej kiedyś szansę jeszcze raz może zmienię ocenę.
Liczba wystawionych
opinii: 276
14.09.2025 23:24
4.0
ocena
Kolejny fajny i szczwany karciany fillerek. Nie do końca urzeka mnie graficznie ale ikonografia jest czytelna a gra działa naprawdę fajnie.
Liczba wystawionych
opinii: 173
14.09.2025 13:57
4.5
ocena
Obarczona sporą losowością, jak to w krótkich karciankach. Niemniej daje dużo frajdy zarówno dla wprawionych, jak i nowicjuszy. Siatka kart 3x3 jest dotąd najmniejszą ze znanych, a jednak można machnąć nawet prawie trzycyfrowy wynik. I to wiele ratuje, ponieważ gdyby wszyscy kończyli z wynikami rzędu 35-40 punktów, zdecydowanie niżej oceniłoby się tytuł. Już w planach jest jeden dodatek, więc tym chętniej będzie się wracać do gry przy okazji jego zakupu.
Liczba wystawionych
opinii: 10
02.09.2025 08:43
4.5
ocena
Bardzo przyjemna abstrakcyjna układanka. Nie lubię tego gatunku gier, jednak ta jest na tyle szybka, że gra się w nią przyjemnie.
Liczba wystawionych
opinii: 140
29.08.2025 23:32
4.5
ocena
Mega hypowana gra, ja zazwyczaj nie gram na BGA, ale przed zakupem fizycznej wersji Zamku Kombo wciągnęła mnie na BGA, dla mnie to jest najlepszy fillerek, któremu niczego nie brakuje, ja od małej gry nie potrzebuje więcej. Na początku gry dostajemy 15 złota i dwa klucze i będziemy układać siatkę kart 3x3. W swojej turze będziemy rekrutować z wioski lub z miasta postacie do swojego zamku. Karty możemy kupić z rzędu przy którym będzie posłaniec. W każdym rzędzie zawsze są odkryte 3 karty. Na początku swojej tury przed kupnem karty możemy, wydać jeden klucz, żeby odświeżyć rząd kart lub przesunąć posłańca do drugiego rzędu. Po zakupie karty umieszczamy ją na naszej siatce tak, aby stykała się bokami z inną kartą, następnie stosujemy efekt z zagranej karty, na koniec gry dostaniemy jeszcze punkty za spełnienie wymagań z danej karty. Niby gra ogranicza się do zbierania zestawów symboli z herbów kart w naszych rzędach, kolumnach, zbierania pieniędzy i kluczy. Jednak jest w niej sporo strategii i nutka losowości nad którą mamy jakąś tam kontrole. Kurde Zamek Combo to hit najbardziej podoba mi się, że każda karta jest unikalna, ma inny efekt natychmiastowy, inne wymagania co do punktowania i inne kolory herbów. Tak jak napisałem na wstępie nie brakuje jej niczego, chociaż potencjał na dodatkowe karty jak najbardziej bym widział i brałbym w ciemno. Dla mnie to gra z syndromem kolejnej partii, ma wszystko to za co lubi się ten typ gry, szybka, dynamiczna, a dodatkowo można sporo pokombinować. Na koniec jest satysfakcja lub niedosyt zależy od wyniku punktowego na koniec. W pierwszej partii w fizyczną wersję przegrałem, kumpel wykręcił mega wynik 93 punkty, a ja 81 mógł to być mój najwyższy wynik punktowy, który zakończył się porażką. Ale to taka szybka gra, że na pewno się zrewanżuje. Podsumowując to powinien być hit na naszym rynku, o ile już nie jest hitem! 9/10
Liczba wystawionych
opinii: 308
22.08.2025 14:53
4.0
ocena
Szybka karciana gra abstrakcyjna, w której układamy tableau 3x3. Zasady dosyć proste. Kupujemy 1 kartę z rzędu, na który wskazuje znacznik (rzędy są dwa). Opłacamy jej koszt (a jeśli nas nie stać, bierzemy ją zakrytą i otrzymujemy 2 klucze oraz 6 monet). Raz w turze możemy zmienić rząd lub wymienić wszystkie karty w rzędzie (opłacając tę akcję kluczem). Wskazywany rząd może się też zmienić w wyniku efektu na dobranej karcie. Dokładamy kartę do tableau (tak by stykała się krawędzią z jedną z już ułożonych). Zyskujemy bonus z karty, a na koniec gry - zapunktuje nam ona (za spełnienie określonych warunków). Jeszcze do tego dochodzi jedna drobna mechanika, związana z sakiewkami (na niektórych kartach). Które można uzupełniać akcją (lub na koniec gry monetami, które nam pozostaną). Ale to już naprawdę wszystko. Oczywiście troszkę trzeba się przyzwyczaić do symboli na kartach, ale są one dosyć czytelne i jeśli zrozumie się konwencję dosyć jasne. Rozgrywka naprawdę przebiega szybko, wszak jest raptem 9 rund, kart wiele do wyboru nie ma. A wzajemne oddziaływanie kart w tableau choć istnieje i jest dosyć istotnym elementem punktowania, to nie tworzy jakiś wielowymiarowych, złożonych i skomplikowanych zależności. Warto spróbować. Dobry tytuł na familijną rozgrywkę lub jako krótki przerywnik.
Liczba wystawionych
opinii: 742
10.06.2025 10:44
4.0
ocena
Gra poznana na NewsConie 2025 podczas prezentacji gier LDG na ten rok. Świetna, mała i jak to się już utarło (polecę klasykiem) sprytna karcianka :) Prosta rzecz - w swojej turze możemy zakupić karty z jednego z dwóch rzędów: dolnego i górnego miasta. Karta zakupiona trafia do naszego tableau, gdzie tworzymy siatkę 3x3 karty. Każda karta to po pierwsze nieco inna akcja, odpalana przy zakupie/dołożeniu (często są to jakieś pasywki, ale też dobieramy klucze, złoto, etc.), a poza tym, każda karta zawiera informację jak zapunktuje na koniec gry. A tych mamy sporo - punktujemy za sety kart w naszym układzie. W kolumnach, w rzędach, po prostu za obecność, za kolory, za karty niebieskie, lub różowe. Dużo warunków i naprawdę wciągający system. Do tego mam wrażenie, że gra ma szansę na dodatki, mimo ogromnej regrywalności. Jeden z fajniejszych ostatnio fillerków :)
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 213
06.06.2025 16:07
4.5
ocena
Zamek Kombo należy do grona tych małych sprytnych karcianek z syndromem jeszcze jednej partii. W czasie gry układamy z zakupionych kart nasze tableu 3x3. Karty pobieramy z dwóch dostępnych rzędów mieszkańców zamku i wioski (a dokładniej tego, który aktualnie jest wskazany przez postać rycerzyka?). W tej grze jest masa kombinowania jak ugrać jak największą ilość punktów za te jedynie 9 kart, co nie jest proste zwłaszcza dla osób, które jeszcze dobrze nie zapoznały się z kartami i ich zależnościami, które wpływają na punktacje lub inne korzyści np. klucze. Regrywalność tej gry jest  moim zdaniem spora. Instrukcja jest dobrze napisana, ale dla osób cierpiących na paraliż decyzyjny, gdy opcji w grze jest za wiele... może być lekko przytłaczająca. Grę mogę polecić nie tylko osobom które np. zagrywają się w Ekosystem Lutecje, czy Najlepszą grę o kotach, oraz Santa Monica, ale też do wykorzystania w bibliotekach i świetlicach szkolnych. Sprawdzi się też na wakacjach, ale uwaga na drobne elementy: klucze i monety. 
Liczba wystawionych
opinii: 39
07.02.2025 20:21
4.5
ocena
Damy i wieśniaczki, gentlemani i wieśniacy… wszystko to znajdziecie tutaj i to naraz! 👸👩‍🌾 🏰 Ale jak to?! Otóż posłaniec PATATAJA z wioski do zamku i z powrotem, determinując, z którego rzędu gracz może kupić kartę. Jeśli jest w zamku, a my akurat chcemy kartę z wioski, możemy zapłacić kluczami, żeby go przenieść. 👸 Jak tu zostać damą?! W Castle Combo każdą kupioną kartę układamy w siatce 3x3 – gdy każdy ułoży ostatnią kartę, przechodzimy do podsumowania. Pozycja każdej karty ma ogromne znaczenie, ponieważ każda z nich punktuje za różne rzeczy – za pozycję w siatce, liczbę symboli, tarcze itp. Trzeba na bieżąco dostosowywać strategię do kart, które są dostępne. Opcji jest sporo, a kombinowanie daje sporo satysfakcji. No miodzio! 🍯 🐴 PATATAJ! Karty, które mamy do wyboru, mają różny koszt. Te najdroższe zazwyczaj pozwalają zdobyć najwięcej punktów na koniec gry. Jednak nie zawsze warto je brać – czasem lepsze COMBO (zamkowe, hehe) może przynieść karta o wartości zero! Wszystko zależy od taktyki w danej rozgrywce. Jeśli nie stać nas na kartę, zawsze możemy wziąć nową za darmo i położyć ją rewersem do góry. Daje nam to natychmiast monety i klucze, ale haczyk polega na tym, że karta nie punktuje na koniec gry… no chyba, że mamy kartę, która to umożliwia! 😆 Jak widzicie, opcji jest naprawdę sporo, a próba wyciśnięcia jak największej liczby punktów jest bardzo satysfakcjonująca. Im dalej w las, tym bardziej świadome i taktyczne stają się nasze wybory kart. 👩‍🌾 Castle Combo to świetna, dynamiczna i szybka gra, którą można wcisnąć przed lub po dużym tytule. Tłumaczenie zasad zajmuje chwilę, ale frajdy jest mnóstwo. Można próbować podebrać komuś kartę z rynku, ale lepiej skupić się na własnej punktacji, bo 9 kart to wcale nie dużo! Chociaż... można tak zamieszać pionkiem posłańca, że ktoś weźmie kartę, której nie chciał, nie będzie go stać na nową, albo co najmniej wyda klucze, żeby powrócić do zamku lub wioski.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 829
23.10.2024 21:37
3.5
ocena
Castle Combo to szybka gra karciana, w której układamy siatkę z dziewięciu kart. Karty te na siebie oddziaływują i dają punkty za przeróżne rzeczy. Cały szkopuł polega na tym, żeby wybierać te karty, na których zyskamy najwięcej. Fajna, szybka gierka. Ocena po 1 partii w 2 osoby. Czas gry = 11 minut na bga.
Liczba wystawionych
opinii: 198
21.10.2024 11:49
5.0
ocena
Hit Essen 2024. Gra z syndromem kolejnej parti, od której trudno mi się oderwać. Dla wszystkich, początkujących i zaawansowanych. Bardzo satysfakcjonujące układanie kart w siatce 3x3, zbieranie setów, monet i kluczy potrzebnych do różnych celów w trakcie rozgrywki. Gdyby wziąć grę „Ziemia”, usunąć z niej wszystkie przekombinowane elementy, skrócić czas rozgrywki, zdynamizować, dodać trochę negatywnej interakcji, skroić bardziej eleganckie i przystępniejsze zasady i na koniec oprawić to wszystko świetnymi ilustracjami i czytelną informacją wizualną z minimum słów i klarownymi znakami graficznymi, to z tego dania wyszłoby właśnie Castle Combo. Na 100% ktoś to niedługo wyda w Polsce, bo to hit murowany. Bardzo przystępna cena, bez komponentów - wodotrysków zawyżających wartość gry. Po ponad 250 rozgrywkach na ten moment, nadal nie mam dość i gra znalazła się na liście moich ulubionych. Polecam.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności