Architekci Zachodniego Królestwa

Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 60 - 80 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Dodruk: 27.01.2022
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Garphill Games
Akcja Architektów Zachodniego Królestwa toczy się u schyłku Imperium Karolińskiego, około 850 r. n.e. Jako królewscy architekci, będziecie rywalizować, by zaimponować królowi i zachować swój szlachetny status,budując różne konstrukcje na jego nowych włościach. Gracze muszą zbierać surowce, zatrudniać pomocników i mieć oko na robotników. Nastały zdradzieckie czasy. Rywalizujący architekci... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 94
22.02.2023 02:20
3.5
ocena
Liczba wystawionych
opinii: 25
24.03.2024 19:05
5.0
ocena
dobre wprowadzenie do Zachodnich Królestw, podstawka zamyka się w około godzinę przy 2 graczach, ma też dobry tryb solo
Liczba wystawionych
opinii: 10
10.03.2024 22:59
3.0
ocena
Sama rozgrywka bardzo przyjemna ale moim zdaniem najlepiej działa na 3-4 osoby...
Liczba wystawionych
opinii: 27
13.11.2023 09:21
5.0
ocena
Całą serię zachodniego królestwa polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 69
21.09.2023 11:17
3.5
ocena
Dla mnie najsłabsza z całego Zachodniego Królestwa. Zdecydowanie najprostsza i najmniej wymagająca. Nie jest zła, ale zdecydowanie mnie nie porwała.
Liczba wystawionych
opinii: 143
15.02.2023 22:56
4.0
ocena
Architekci Zachodniego Królestwa są uznawani za najlżejszy i najszybszy tytuł z trylogii Zachodniego Królestwa. Można właśnie w ten sposób do nich podchodzić, jako do rozgrzewki i preludium do Paladynów i Wicehrabiów. Co wcale jednak nie oznacza że są grą łatwą. Tak samo jak i pozostałe tytuły trylogii wymaga rozruszania szarych komórek. To część, w której znajdziemy najwięcej negatywnej interakcji i przeszkadzania sobie wzajemnie graczy. Oprawa graficzna jak o w pozostałych częściach to dzieło The Mico.
Liczba wystawionych
opinii: 330
07.01.2023 13:34
4.0
ocena
Cała saga królestwa to gry w których jedni się zakochają a drudzy znienawidzą, nie mam jej w swojej kolekcji ale grałem w każda i jestem pozytywnie zaskoczony, interakcja z innymi graczami poprzez radość z ich porażek daje niesamowita frajdę. Niski próg wejścia też ułatwia zaproszenie graczy mniej doświadczonych do stołu , . Jakość wykonania zarówno fafli terenu jak innych przedmiotów stoi na bardzo wysokim poziomie. Możliwość dołączenia dodatków sprawia ze gra jest. regrywalna , polecam
Liczba wystawionych
opinii: 36
21.12.2022 07:19
3.0
ocena
Solidne euro spakowane w małym pudełku. Architekci to w mojej opinii najłatwiejsza część z trylogii Zachodniego Królestwa jednak jest to również najsłabsza gra z tej serii. Moim zdaniem instrukcja mogłaby być trochę czytelniejsza i bardziej przystępna, ale ta uwaga akurat odnosi się do wszystkich części. Jeśli chodzi o samą rozgrywkę odrobinę przeszkadza mi fakt, że jedna droga do zwycięstwa jest łatwiejsza do osiągnięcia i można skupić się tylko na tym jednym aspekcie zdobywania punktów.
Liczba wystawionych
opinii: 120
14.10.2022 10:31
3.5
ocena
Worker placement, gdzie nie ma fazy zbierania postaci - jeśli musisz wykorzystać ruch na zdjęcie pionka i by położyć go w następnej turze to znaczy, że coś źle zaplanowałeś. Swoich pracowników odzyskuje się poprzez zbieranie grupek z planszy, lub odbieranie ich z więzienia po tym jak ktoś wziął za dostarczenie ich pieniądze. Im więcej ludzi na polach do pozyskiwania tym więcej produkujesz, ale także stajesz się potencjalnym celem złapania w celach zarobkowych, czy czystej złośliwości. Gra toczy się aż nie wykona się akcji budowania budynków lub wznoszenia się na torze budowy katedry poprzez opłacanie kolejnych poziomów. Są to dwa główne sposoby na zdobywanie punktów, bo poza tym mamy kilka za szczytowanie cnotą i hordowanie dużych ilości pieniędzy czy droższych surowców. Tor cnót jest ma nagradzać na koniec gry, ale też powstrzymywać przed nadużywaniem czarnego rynku, który jest tańszą opcją na pozyskiwanie surowców i pracowników. Dla mojej grupy za mało jest źródeł punktowania na ilość tych tur jaką zajmuje zbieranie surowców na budowę każdego elementu, co może być esencją euro zbierania surowców i wymieniania ich na jakąś formę punktów zwycięstwa, ale negatywna interakcji w więzieniu sobie pracowników za bardzo przeszkadza w rozpędzeniu sobie jakiegokolwiek silniczka, a więc to czy mamy już ludzika do budowy nie zmienia dużo w trudności budowy, a wspinaczka do katedry staje się tylko trudniejsza wraz z wyższymi wymaganiami. Następnym razem jak będę grać to spróbuje metodę na bota z solo gry, czyli będę tylko więzić ludzi i zbierać marmur czy złoto na punkty, bez budowania by sprawdzić czy jest to też efektywna metoda.
Liczba wystawionych
opinii: 131
05.09.2022 14:44
4.0
ocena
Niby małe pudełko, a mieści mnóstwo komponentów. W tej grze świetnie działa mechanika worker placement. Uważam, że im więcej graczy przy tym tytule, tym ciekawsza jest rozgrywka. Charakterystyczna kreska na kartach również przypadła mi do gustu. Od czasu do czasu lubię wracać do Architektów, ale gdy jest 4-5 graczy.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 35
10.08.2022 08:35
4.0
ocena
Grałem tylko na 2 osoby. Bardzo fajna gra, zasady nie są trudne. Jest kilka dróg do uzbierania punktów. Można iść w strone budowania dobrze punktujacych budynków lub skupić się na ukonczeniu katedry. Można wybrać drogę uczciwą albo próbować iść przez czarny rynek. Podoba mi się opcja pojmania robotników naszych przeciwników.
Liczba wystawionych
opinii: 332
10.06.2022 20:39
4.0
ocena
Nie ma to jak być na szczycie feudalnej drabiny, a wszyscy muszą robić na ciebie, całkiem jak w korpo. W Architektach mam do dyspozycji brygadę dwudziestu pracowitych mepli, których pracoholizm mogę eksploatować do woli, bo nie wynaleziono jeszcze kodeksu pracy. Robotnik będzie zajmował wyznaczone pole, aż go jakaś siła z niego przemocą nie wydrze. Im więcej moich pracowników na danym obszarze, tym wydajniej sobie poczynają. Sęk w tym, że konkurencja czycha na okazję, żeby moje zasoby ludzkie zaaresztować. Mogę odpłacić im pięknym za nadobne także ogołacając intratną miejscówkę z siły roboczej. Mechanika podbierania z pola mepli własnych i cudzych kapitalnie reguluje rytm gry. Wcześniej czy później każdy wystrzela się z mepli albo kasy i będzie musiał szukać sposobu na reset stanu swojego HR. Ten myk dodaje sporo pieprzu do planszowego mepel managementu.
Liczba wystawionych
opinii: 3
05.04.2022 21:11
3.5
ocena
Póki co jest to jedyny przedstawiciel Zachodniego Królestwa na mojej półce, i wg wielu źródeł "najprostszy" z całego tryptyku, niemniej jednak bardzo lubię ten tytuł. Podczas pierwszej rozgrywki ilość zasad może przytłoczyć ale dość szybko można je przyswoić. Na dowód mogę dodać, że kilka razy grałem z 8-letnim synem, któremu tylko na początku podpowiadałem ruchy. W następnych rozgrywkach świetnie sobie radził bez moich rad i uwag :-) A sama gra jest typową grą z mechaniką umieszczania pracowników, zbieramy zasoby aby nabyć inne zasoby aby budować katedrę oraz budynki - w końcu wchodzimy w buty architekta. W grze można obrać drogę prawego inżyniera, który postępuje wg zasad moralnych albo takiego, który woli iść w kierunku szemranych interesów jako środek to osiągnięcia celu. Obie strategie mają swoje dobre i złe strony, także wybór stoi po stronie gracza. Gra bardzo ładnie wydana, szczególnie spodoba się osobom, którym nie przeszkadza dość charakterystyczna kreska autora rysunków czyli Mihajlo Dimitrevskiego. Zdecydowanie polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 26
08.11.2021 21:32
3.5
ocena
Gra w porządku, ileś pierwszych partii sprawia przyjemność, gdy odkrywamy mechanikę i szukamy najlepszego sposobu na zwycięstwo. Natomiast po większej ilości gier, tytuł ten wpada w schemat i wiele kolejek wygląda podobnie: "idę do X pobieram Y". Niby są fajne zasady na interakcję z innymi graczami jak porywanie ich pracowników, ale w trakcie moich gier i wśród mojej ekipy ten manewr wydawał się stratą ruchu, a czas goni. Nie przypadł nam do gustu również tryb ze specjalnymi zdolnościami poszczególnych postaci (planszetka gracza), zdolności te burzą balans, można czasem spróbować dla urozmaicenia, ale jeśli chce się grać na równych zasadach to raczej odpada.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 10:13
4.5
ocena
Zdecydowanie najlżejsza część trylogii, ale bardzo przyjemnie się w nią gra. Gdy nie mam ochoty na palenie zwojów - często lądują właśnie Architekci na stole. Przyjemne familijne euro w klimacie średniowiecza :)
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności