Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy

Era innowacji

Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 40 - 200 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Helge Ostertag
Premiera: 08.02.2024
Dodruk: 19.11.2024
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Capstone Games
Era Innowacji to nowe podejście autorów do klasycznej Terra Mystica. Czerpie z pierwowzoru to co najlepsze, a jednocześnie dodaje nowe warstwy strategiczne i zwiększa jego regrywalność. Wkrocz jedną z 12 unikatowych frakcji na mapę, wznoś budynki, łącz je w miasta, rozwijaj naukę i zdolności swojego ludu w rozbudowanej, strategicznej grze euro, która stawia na rozwój, planowanie i mądrą... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 37
10.12.2024 21:36
4.5
ocena
Zdjęcie profilowe gandalf.com.pl Zdjęcie profilowe planszowansko planszowansko i gandalf.com.pl Oryginalny dźwięk Lubią to agata.husarska i 271 innych użytkowników Zdjęcie profilowe planszowansko Era Innowacji, to gra z uniwersum Terra Mystica, którą poznaliśmy na Portalconie i która od razu podbiła serce Tomka. ❤️ Dlatego tym bardziej dziękujemy @gandalf.com.pl za taki #prezent! 🎁 Pudełko z grą jest wielkie i DOSŁOWNIE wypchane po brzegi mepelkami, drewnianymi komponentami, żetonami i nie tylko. Wszystko jest wysokiej jakości. Gra rozgrywa się na przestrzeni sześciu rund. Oferuje siedem różnych akcji do wyboru, co sprawia, że strategia i planowanie mają kluczowe znaczenie. Zagrać można od 1 do 5 graczy, ale najlepiej grać we 3-4 osoby, bo czas gry to ok 40 min na osobę. Na początku gry losujemy zestaw planszetek i umiejętności, co sprawia, że każda rozgrywka jest inna, mam nadzieję, że nie boicie się wyzwań! Interakcja między graczami jest duża i niesie wiele emocji. Rywalizujemy o każdy skrawek mapy, a do tego zyskujemy budując się blisko przeciwnika! Era Innowacji to świetna gra, wyróżniającą się głębią rozgrywki i ogromem możliwości. Budowanie naszej strategii i rozwoju sprawia ogromną przyjemność. To gra, która mimo długiej rozgrywki sprawia, że od stołu odchodzimy usatysfakcjonowani.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 264
30.11.2024 09:00
5.0
ocena
Nie grałem nigdy w Projekt Gaja ani oryginalną Terra Mysticę. Zatem porownan na tle nie będzie. AoI to jedyny przedstawiciel tej rodzinki jaki przetestowałem. Ale jaki? Gra jest... zarąbista. Może przytłacza po otwarciu: ilością komponentów, instrukcją, setupem, ale to mija. Zresztą od razu kupiłem insert Re Drewno, który jest magiczny i bardzo porządkuje samą grę jak i jej rozkladanie/składanie. Zasady są do ogarnięcia, zresztą robotę robi superikonografia i planszetki pomocy. Więc tu trudno nie jest. Trudność sprawia za to.. strategiczna złożoność tej gry. Grałem z gośćmi z doświadczeniem w TM i nie miałem podjazdu. Żeby ugrać tu coś, trzeba spoglądać trzy ruchy do przodu, wydaję mi się, że znaczenie ma już sam dobór frakcji: w tym przypomina mi to Res Arcanę, którą zaczynasz rozgrywać jeszcze przed grą (draftujac karty). Zresztą miałem też inne skojarzenia: trochę ze Smallworldem w zakresie sklejania frakcji, trochę z Klanami Kaledonii w zakresie zwalniania elementów z planszetek i zależności w grze sąsiedzkiej. Ale znajcie proporcje, to wyłącznie flash backi, AoI to potężna, skomplikowana strategicznie, eurosucharowata kobyla na godziny, ale absolutnie genialna. Czas, który na nią poświęcasz umyka niepostrzeżenie, a po jej zakończeniu jesteś zmęczony jak po przerzuceniu tony węgla. Króciutka kołderka nie pozwala na wiele, chociaż wprawieni gracze nie narzekają - widzą ścieżki rozwoju i nimi kroczą. Taka świadomość dopiero przede mną, błądzę po mapie miotając się dość rozpaczliwie. I co zabawne, chcę więcej. Oj mega zabawka, przebija wszystkie ostatnio testowane euraski.. wbija na listę ulubionych, choć przyznaję bez bicia: nie umiem w nią grac..😉
Liczba wystawionych
opinii: 163
10.11.2024 09:11
3.5
ocena
Ogólnie niezła gra, ale przegrywa pojedynek z dużą ilością gier na mojej półce. Z gier o podobnej ciężkości wyciągnę szybciej Paxa lub Feudum. Nie mniej gra na prawdę pali zwoje mózgowe. Problem w tym, że nie wiesz sam co zrobiłeś dobrze a co źle.
Liczba wystawionych
opinii: 435
04.07.2024 07:56
4.0
ocena
Era Innowacji to fantastyczna gra, która jest godnym następcą Terra Mystica. Gra jest złożona, ale z mojego doświadczenia, nawet średniozaawansowany gracz powinien dać sobie radę i będzie mógł cieszyć się rozgrywką. Z każdą kolejną partią Era Innowacji tylko zyskuje. Gry trzeba się nauczyć, ale każda partia będzie sprawiać czystą przyjemność. Budowanie combosików tura po turze jest bardzo satysfakcjonujące. Gra jest do tego ładnie wykonana, a rozgrywka idzie dość płynnie, chyba że traficie na myśliciela przy planszy. ~ Kasia
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 25
16.06.2024 21:10
3.5
ocena
Grało się fajnie ale jakoś nas nie porwała. Jej trudność polega na ilości wyboru akcji niż jakichś trudnych do opanowania zasad więc dla nas jest średnio trudna. Dużo lepiej grało nam się w "zaginioną wyspę Arnak" czy lepiej "Revive". Może jeszcze kiedyś zasiądziemy do tej gry. Ograna dzięki Poczcie Planszówkowej :)
Liczba wystawionych
opinii: 153
12.06.2024 00:01
4.0
ocena
Wcześniej grałem w Projekt Gaja. Choć gry są podobne to nie mam wrażenia, że gram w to samo. Duży plus to 5 gracz. Jest ciasno na planszy i zwiększa się interakcja. Podoba mi się steampunkowy klimat, choć dziwi mnie, że niektóre frakcje to raczej fantasy. Gra jest absorbująca i na początku jest duży paraliż decyzyjny. Ale można dość szybko ogarnąć jak mielić zasoby i obrać jakąś drogę do zwycięstwa. Choć nie wybacza błędów i ma „krótką kołderkę”, to jest satysfakcja w znajdowaniu sposobów na to, by jeszcze coś przerobić i mieć więcej akcji wraz z punktami w turze.
Liczba wystawionych
opinii: 14
01.06.2024 13:43
5.0
ocena
Rewelacyjna gra, obecnie moje top 1. Podoba mi się przede wszystkim poczucie rozbudowy, rozwoju jakie daje rozgrywka. Asymetryczność, mądre planowanie akcji i to jak się ze sobą zazębiają, kombosiki, które też czasem uda się wykręcić to dla mnie największe plusy tej gry. Mój egzemplarz zakupiłam z insertem i bardzo polecam to rozwiązanie, przy tej grze jest tak dużo komponentów, że rozkładanie jej i składanie mogłoby być koszmarem, Insert załatwia sprawę i choć nie jest tani to uważam, że jest niezbędny przy tym tytule. Gra jest też bardzo ładnie wykonana i ma świetny stosunek ceny do jakości. Bardzo polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 717
17.05.2024 13:45
4.0
ocena
Jest to właściwie Terra Mystica na sterydach. Co prawda mało razy grałam w pierwowzór i też kilka lat minęło, ale jednak cały trzon gry jest dokładnie taki sam. Mam wrażenia jakby plansza innowacji była pewnego rodzaju dodatkiem. Przy pierwszej grze było dużo informacji na raz. Dużo też miałam pytań i wertowań instrukcji. Super jest spis każdego kafelka, aby móc w prosty sposób znaleźć wyjaśnienie. Sama gra jest trochę podatna na paraliż decyzyjny, bo jest dużo możliwych akcji do wykonania, a im więcej graczy, tym trudniej coś zaplanować. Choć po większej liczbie partii planowanie idzie już sprawniej. W dwie osoby jest bardzo dużo luzu, a nawet nudy. Przy kolejnych partiach tłumaczenie i znaczenie kafelków idzie już gładko, ikonografia robi się bardzo przejrzysta. W Erze Innowacji jest baaardzo dużo kombinowania. Nasza jedna akcja jest podstawą do wykonania kolejnej w przyszłej rundzie, a ta jest podstawą następnej i tak dalej. Wg mnie to też mamy tu takie "combosy", tylko bardziej rozciągnięte w czasie. Na planszy głównej można się blokować, można też zajmować innym pola akcji, więc interakcja miedzy graczami jest jak najbardziej, choć nie jest ona zażarta. Gra jest fajna, bardzo wymagająca, trochę przydługa, choć nie czuje się downtime-u, gra idzie całkiem płynnie, tylko można w niej dużo zrobić, a to niestety trwa. Zajmuje też dużo czasu przy setup-ie. Najlepiej działa na 3 i 4 osoby. Dopiero po trzeciej partii odkryłam piękno tej gry, więc dajcie jej szansę! Ocena po 8 partiach we wszystkich wariantach osobowych. Czas gry = 2:40 h.
Liczba wystawionych
opinii: 16
05.03.2024 19:55
4.0
ocena
Ocena 4.2 na bgg może spędzać sen z powiek wielu nieświadomych graczy zainteresowanych rozgrywką w ten tytuł. Sam zasiadając do stołu, ze świadomością wysokiej oceny trudności miałem takie „ufff, to jeszcze godzina tłumaczenia i zagramy”. Na szczęście okazało się, że trudność gry nie jest wyśrubowana a wysoki próg wejścia (co skojarzyło mi się bardzo z Ucztą dla Odyna) polega na mnogości możliwych do wykonania akcji. Nie taki wilk straszny jak go malują. Tytuł przyjemny i satysfakcjonujący. Liczenie punktów w większości odbywa się na bierząco a pod koniec rozgrywki zostaje nam formalność z podliczeniem „przewag”. Chociaż ze względu na preferencje domowych współgraczy u mnie na półce nie zagości - serdecznie polecam 👍🏼
Liczba wystawionych
opinii: 58
24.02.2024 17:51
5.0
ocena
Na początku nadmienię, że nigdy nie grałam ani w Terra Mistica ani Project Gaia, więc nie pokuszę się o porównania, dla mnie to zupełnie nowa gra i spoiler alert - bardzo dobra gra. Nie jest to jednak gra prosta, przeciwnie jak dla mnie kogoś kto lubi średnie euraski pierwsza rozgrywka wymagała powrotów do instrukcji, do tego dochodzi całe mnóstwo akcji jakie możemy podjąć, bywa onieśmielające. Niemniej to co onieśmielające na początek, potem sprawia, że gra daje ogrom możliwości kombinowania, wymagając planownia często kilku kroków do przodu. I ta wielość dróg prowadząca do zdobywania punktów, dla mnie stanowi największy atut gry, zwłaszcza w połączeniu z różnorodnością terenu (każdy teren daje coś specjalnego graczowi) a także wielością frakcji do wyboru. Gra jest więc niesamowicie regrywalna. Ogromny plus to również wykonanie, dwuwartstwowe planszetki, drewniane mipelki i porządne karty. Era innowacji posiada również sprytny i dający sporo frajdy tryb solo z trzema poziomami trudności, który mogę z czystym sercem polecić. Co do klimatu to go nie ma - jak to w większości eurasków, niemniej jest kolorowo, przyjemnie się na to patrzy i pasuje do mechanik więc jest dobrze. Z rzeczy które trzeba mieć szczególnie na uwadze przed zakupem to czas rozgrywki oscylujący przynajmniej na początku w okolicy 2h, trwający swoje set up i wspomnianey próg wejścia, który może odrzucać. Jeśli to dla kogoś nie problem to gorąco polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 1
19.02.2024 10:16
5.0
ocena
Wrażenia po pierwszej rozgrywce bardzo pozytywne. Ciężkie euro z ciekawa mechaniką. Milion dróg do sukcesu/zwycięstwa. Podatna na paraliż decyzyjny więc trzeba się uzbroić w czas i cierpliwość. Niesamowita regrywalność. No i duży stół bo milion komponentów.
Liczba wystawionych
opinii: 7
17.02.2024 16:42
4.0
ocena
Miła i przyjemna gra która wymaga dość dużo myślenia
Liczba wystawionych
opinii: 5
23.01.2024 14:23
brak
Wersja angielska
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności