4.5
ocena
graczy
Cena od:
139,00 zł
Dostępna

Zamki Burgundii

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 - 90 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Stefan Feld
Wydawca: Rebel
Gra niezależna językowo
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.   Podczas rozgrywki uczestnicy wciel... czytaj dalej
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.   Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.   Na czym to polega?   W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:   Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości.  Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.  Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.  Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.   W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.   Co wyróżnia edycję specjalną?   Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy zestaw rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę:    4 dodatkowe żetony włości (Most, Robotnicy, Żuraw oraz Gęsi), które mieszamy z żetonami włości w stosach w odpowiednich kolorach. Posterunki graniczne, czyli nowe plansze graczy wyposażone w elementy, które należy ze sobą łączyć żetonami włości. Białe zamki, które mieszamy z żetonami włości. Pozwalają na wykonywanie dodatkowych akcji.  Karczmy, które kupujemy tak, jak żetony z czarnego magazynu i które służą do zapełniania regionów bez dodatkowych efektów. Szlaki handlowe, które modyfikują system sprzedaży towarów. Gra drużynowa, umożliwiająca rozgrywkę dwóm dwuosobowym zespołom. Wariant solo. Tarcze, czyli bardzo cenne elementy, które dodajemy do żetonów zamków na naszej planszy, modyfikujące zasady punktowania, pojemność magazynów, liczbę akcji itp.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności