4.3
ocena
graczy
Cena od:
119,00 zł
Dostępna

Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Shem Phillips, S J Macdonald
Wydawca: Portal Games
Dodruk: 27.01.2022
Wicehrabiowie zachodniego królestwa to nowa samodzielna gra strategiczna z serii Zachodnie Królestwa autorstwa Shema Phillipsa i S.J. Macdonalda. Gra ma modułową planszę, wykorzystuje mechanikę "rondla akcji" i daje możliwość punktowania na wiele sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki.    Wicehrabiowie zachodniego królestwa to kolejny tytuł od Shema Philipsa z podbijającej serca graczy serii Zac... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 85
05.09.2022 00:00
4.5
ocena
Ostatnia z trylogii gier zachodniego królestwa. Śledząc opinie recenzentów i szeregowych graczy uznawana za najsłabszą. Trudno mi się z tym zgodzić, wręcz przeciwnie uważamy ją na równie dobrą,na może i lepszą od Paladynów. Najlepszy z calejt trójki. Kilka różnych mechanik (w tym za rzadko wg mnie wykorzystywana w grach mechanika rondla) połączonych w zaskakująco sprawny sposób i okraszonych klimatycznymi i trzymającymi poziom poprzednich dwóch części grafikami tworzy świetnie działającą i miłą dla oka grę.
Liczba wystawionych
opinii: 25
29.07.2022 21:34
5.0
ocena
Gra jak za swoją cenę oferuje bardzo dużo. Dużo dróg zwycięstwa, dużo kombinowania, ciekawa rozgrywka. Gra zdecydowanie się nie nudzi. Polecam serdecznie
mepel
Paf
Liczba wystawionych
opinii: 34
29.07.2022 20:55
5.0
ocena
Najlepsza gra deck building w mojej kolekcji, mnóstwo dróg do zwycięstwa , w naszych rozgrywkach zawsze każdy knuje coś swojego przez co rozgrywki nigdy się nie nudzą, a zawsze ekscytują 5/5
Liczba wystawionych
opinii: 4
29.03.2022 18:57
5.0
ocena
Liczba wystawionych
opinii: 2
06.02.2022 01:54
3.5
ocena
Masa ciekawych pomysłów a przyjemności z gry tak niewiele. Wyraźny przesyt zasad (podobnie jak w Palladynach) może zmęczyć nawet zagorzałego eurosucharzystę. Gra z wieloma drogami do zwycięstwa tylko dlaczego ta droga wokół zamku jest taka zawiła w przenośni i dosłownie? Dosłownie bo nasz tytułowy wicehrabia musi poruszać się zarowno po dużym jak i po małym okręgu (innego typu akcje zależne od położenia). Punkty są wszędzie, na obu rondlach co ogranicza interakcję. Nie da się zrobić wszystkiego (wykończymy biednego wicehrabię i jego konia). Ciężko zbudowanej talii również nie da się szybko przebranżowić więc raz ukierunkowana specjalizacja na 1-2 źródła punktowania + handel do zdobywania zasobów pozostaje już z nami do końca gry. Nawet przy grze na 3 osoby może się zdarzyć że nie wchodzimy sobie w paradę tylko ciułamy punkty nie zważając na przeciwnika (w mojej pierwszej rozgrywce tak było). W Wicehrabiach podobało mi się: + regulowanie czasu rozgrywki talią kart długów bądź lenna (jak Cię rozgrywka zmęczy to dążysz do kolizji cnut i korupcji) + zarządzanie 3 kartami mieszczan na swojej planszetce + niepewność do samego końca co do czasu i wyniku rozgrywki (brak toru punktacji) Wadziło: - ruch Wicehrabiego po planszy (ilość ruchów zdefiniowana na wybranej karcie) - podwójny rondel - brak możliwości reagowania na poczynania współgraczy ze względu na wcześniej dobrane karty pod daną specjalizację Nie jest to zła gra ale najwidoczniej Shem Phillips nie jest moim ulubionym twórcą planszówek. Każda kolejna jego gra jest godna sprawdzenia ale niekoniecznie musi mi dawać radość z rozgrywki.
Liczba wystawionych
opinii: 278
08.08.2021 13:42
5.0
ocena
Hrabia Vice "Board life" 2021 Drewno Records Życie wicehrabiego to je bajka, stary!/ W górę wznosimy drewniane sztandary!/ Wszelkich dóbr drewnianych mam bez liku./ Robię fiku miku na drewnianym koniku./ Kiedy najdzie mnie ochota,/ wydać drewnianego złota,/ to do zamku ślę ziomali,/ żeby tam zaiwaniali./ Moje rymy trzęsą całym królewskim miastem,/ spisane przez mnicha drewnianym inkaustem./ Zawijaj na kwartał przez złotą bramę!/ Podziwiaj moje chaty całe drewniane!/ W zamku czeka mnie królewna,/ cała wykonana z drewna./ Bo jako kronikarz rzecze,/ z drewna całe średniowiecze.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 10:04
5.0
ocena
Moja ulubiona część Zachodniego Królestwa :) super zbalansowana rozgrywka, sprawdza się idealnie nawet na 2 graczy. Za taką cenę to grzech nie kupić - bierzcie póki jeszcze jest dostępne !
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności