Wędrowcy znad Południowego Tygrysu

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 28.09.2023
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Garphill Games
Wędrowcy Znad Południowego Tygrysu to gra planszowa, której temat przewodni osadzony jest wokół Kaflifatu Abbasydów, około 820 roku naszej ery. Jak dzielni odkrywcy, kartografowie i astronomowie, gracze wyruszą z bagdadu, by wytyczyć mapy otaczających go krain, rzek, przystani. Gracze muszą ostrożnie zarządzać karawaną swych pracowników i posiadanym sprzętem, wysyłając jednocześnie regul... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 69
25.09.2023 11:32
5.0
ocena
Bardzo dobra gra. Pierwsza rozgrywka trochę mnie przytłoczyła, ale z każdą kolejną było już tylko coraz lepiej. Nie da się nie zauważyć podobieństw do serii Zachodniego Królestwa, ale dla mnie to wielki plus. Rozgrywka wymaga sporo rozkminy i planowania akcji do przodu. Gra głównie opiera się na zbieraniu zestawów symboli w taki sposób, by zapunktować jak najwięcej. Warto też nie zaniedbać toru dziennika, by przeciwnik (przeciwnicy) nie zgarnęli z niego wszystkich najlepszych profitów. Szybkość poruszania się po torze definiuje też długość rozgrywki, co dla jednych może być wadą, a dla drugich zaletą. Niespiesznie się poruszając, możemy rozciągnąć grę na 4+ godzin, a jakby się uprzeć, żeby po nim gnać, to pewnie dałoby radę zamknąć całość w godzinie z hakiem. Jednak na razie standardowa nasza rozgrywka dla dwóch osób to około 2 godziny, co wystarcza na zbudowanie niezłego silniczka i zebranie dużej ilości symboli, bez nadmiernego skracania i wydłużania gry.
Liczba wystawionych
opinii: 2
18.09.2023 04:55
5.0
ocena
Jestem fanem gier tego autora. Gra jest super. Czas rozgrywki na 2 osoby max. 2 godz. Super mechaniki. Polecam. Pozdrawiam
Liczba wystawionych
opinii: 70
05.05.2024 12:18
5.0
ocena
Świetny euras, w tym fajny tryb solo. Ładnie wydana, duża regrywalność, super tytuł do pomóżdżenia. Dla mnie pomysł gry i mechaniki na dodatkowy plus.
Liczba wystawionych
opinii: 25
24.03.2024 19:02
2.0
ocena
gra która wymaga instrukcji do instrukcji, piękne wykonanie, ale ilość ikonek i zależności po prostu zniechęca, szczyt miodności gier tego autora to byli Paladyni/Najeźdzcy/Circadianie, tutaj już jest sucho jak na pustyni...
Liczba wystawionych
opinii: 1
11.03.2024 17:10
5.0
ocena
Opinia po 7 partiach (2 i 3 osobowych), gra z poczty planszówkowej. Dotychczas tego autora grałem tylko w paladynów zachodniego królestwa. Kapitalna gra euro z niesamowicie zazębiającymi się mechanikami. O ile Paladyni Zachodniego Królestwa to sandbox gdzie mamy mnóstwo dróg do zwycięstwa to Wędrowcy są bardziej "wąscy" nakierunkowani na konkretne strategie pod to co dają wyłożone karty. To tylko z pozoru sprawia, że gra się łatwiej, ale tak na prawdę gra jest bardziej wymagająca niż paladyni - wymaga więcej zręczności, mobilności w dopasowywaniu strategii na bieżąco. Bardzo pozytywnie oceniam też, dużą interakcję między graczami i presję związaną z końcem gry, bo jak mamy współgracza sprintera to zakończy grę zanim my się przygotujemy. Czas gry jest zbliżony do tego pudełkowego. W dwie osoby gramy od 60-80 minut. W trzy osoby od 80-100 minut. Co jest świetnym czasem jak na tak złożony tytuł. Często nie graliśmy w paladynów których uwielbiam właśnie z tego powodu, wędrowców wyjmę częściej. Dla mnie gra jest świetna, podoba mi się klimat gry i mechaniki w niej zawarte. Grę ogrywaliśmy z instrumentalną muzyką arabską, folkiem orientalnym, a także ścieżką dźwiękową z gry Age Of Empires - co świetnie nadawało klimat pustynnej tułaczce na planszy.
Liczba wystawionych
opinii: 15
01.03.2024 18:32
4.5
ocena
Jedna z najfajniejszych gier Shema Philipsa. Udany początek nowej serii. Budowa tablo wysyłanie robotników , blokada kart, a wszystko oparte na mechanice kości.
Liczba wystawionych
opinii: 131
08.12.2023 06:06
3.0
ocena
Gra jest moim zdaniem nadmiernie przekombinowania. Wrzucenie do jednego worka zbyt dużej ilości mechanik, okraszonych rozbudowaną ikonografią nie wyszło wg mnie tej grze na dobrze. Ładne ilustracje są na pewno na plus, ale działanie gry nie porywa i nie wywołuje emocji.
Liczba wystawionych
opinii: 365
07.11.2023 22:09
4.5
ocena
Wędrowcy znad Południowego Tygrysu to znakomity początek nowej trylogii od znanych autorów. Trochę bałem się tego połączenia worker placementu z dice placementem, ale tytuł pokazał mi, że da się to zrobić w bardzo przyjemny sposób.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 214
31.10.2023 08:52
4.0
ocena
Wędrowcy znad Południowego Tygrysu to w zasadzie gra typu set-collection na sterydach. W grze głównie za pomocą drugiej wiodącej mechaniki jaką jest worker/dice placement będziemy pozyskiwać karty lub żetony wzmacniające naszych workerów. Jeśli o ten ostatni aspekt chodzi, to moje pierwsze skojarzenia to Wyprawa Darwina, z tym że tutaj jest ciekawiej. Koniec końców chcemy zbierać karty, które dają nam nowe akcje, efekty jednorazowe i pasywne. Karty te możemy wzmacniać kolejnymi "mieszkańcami", czy kartami inspiracji, które podwajają dorobek punktowy z kart nieba. Zatem tworzymy własne tableau i ścigamy się na torze dziennika, który przypomina ten z Zaginionej Wyspy Arnak. Zasady nie są trudne i raczej intuicyjne. Myślę, że łatwo wrócić do tej gry po jakimś czasie bez konieczności ponownej nauki zasad - podobnie jak w Paladynach Zachodniego Królestwa. Trudność tego tytułu polega jednak na wybraniu strategii i podążania nią. Oprócz dziennika nie ma tu nicm, co wskazywało by nam "w co iść". W zasadzie mamy dowolność. Dziennik natomiast to jest to, na co zwracamy uwagę przed grą. Dobrze jest obrać sobie ścieżkę podążania zanim zaczniemy i dążyć do spełnienia jej wymagań, bo można się zablokować. Wędrowcy znad Południowego Tygrysu mogą powodować paraliż decyzyjny, bo jest się tu nad czym zastanowić. Jeśli chodzi o wykonanie to jest dobrze. Gra jest wizualnie przyjemna. Komponenty są dobrej jakości. Wypraska jest ok, choć mogła być lepsza. Gra jest niestety stołożerna. Początkowo tego nie widać ale jak nasze panoramy kart zaczynają się rozwijać to szybko zaczyna brakować miejsca. Bardzo polubiłem tę grę. Szybki setup i brak konieczności odświeżania sobie zasad sprawia, że jest to gra z jednej strony niezobowiązująca, a z drugiej bardzo angażująca. Na pewno będzie wracać na stół.
Liczba wystawionych
opinii: 2
14.10.2023 09:20
brak
Wrażenia z unboxingu i pierwszej partii. Dodatkowo zaznaczam że nie znam serii zachodnich królestw więc nie mam odniesienia. 1. Graficznie gra wygląda super, bardzo ładne grafiki na kartach, planszy ikonografii jest sporo ale znając co każda oznacza nie ma problemów w trakcie gry. Bardzo fajnie można pobawić się kostkami, rozbudowywać je jak się chce. Zaraz skojarzyło mi się z Wyprawa Darwina gdzie ulepszalismy swoich pracowników, tutaj ulepszam kostki które niejako są naszymi workerami. Felling z gry jest, miło że mamy wpływ na to jka długo będziemy grać. Im szybciej będziemy realizować punkty n aanszy głównej tym szybciej będziemy się przesuwać i szybciej skończy się rozgrywka. Insert, kapitalna sprawa,wszystko pięknie ma swoje miejsce i od razu widać że mamy nieco wolnych miejsc więc dodatki będą na 100%. Z rzeczy które nieco mi się nie podobają to grubość kart, są naprawdę cieniutkie i zastanawiam się czy koszulkowanie ma sens pogniewać wsuwamy tu karty jedna pod druga i nie wiem czy koszulki się sprawdza. Co do insert mówiłem że jest kapitalny, ale nie polecam gry stawiać pionowo, wszystko się powysypuje. Jak na jedną rozegrania partie jestem zadowolony z zakupu i jak ktoś lubi gry optymalizacyjne, troszkę kombinowania i zabawę w układanie swojego tablo polecam gorąco.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności