Liczba wystawionych
opinii: 42
01.10.2024 18:47
Bardzo dobra gra dwuosobowa,jedna z naszych ulubionych.
Liczba wystawionych
opinii: 158
16.09.2024 01:53
Niewielkie pudełko w którym znajdziemy porywającą dwuosobową grę w przeciąganie liny. Instrukcja zwięzła, nie za długa, dobrze tłumaczy zasady. Zamieszczono w niej także wszystkie historyczne wydarzenia opisane na kartach - taki aspekt edukacyjny, który przypadł mi do gustu. Gra dobrze zbilansowana, raz szala zwycięstwa przechyla się w stronę reporterów, a raz w stronę Regana.
Liczba wystawionych
opinii: 262
12.02.2024 14:47
Ależ to jest dobre. Dwuosobowe, asymetryczne, przeciąganie liny w klimacie dziennikarskiego śledztwa i politycznego matactwa. Proste mechanicznie, ale do wymasterowania hoho.. a może i lepiej. Zabawne jest to, że grając daną frakcja, za każdym razem odnoszę wrażenie, że ta druga frakcja ma łatwiej. Niezależnie czy gram jako dziennikarze, czy administracja Nixona. A to chyba świadczy o fajnym balansie. Gra ma super klimat, jako fan Spotlighta albo Good Lack and Good Night, doświadczam podobnej emocji. Pomaga w tym solidna wkładka historyczna, i super zdjęcia ilisturjace gra. Moja ulubiona dwuosobówka.. Top!
Liczba wystawionych
opinii: 73
22.02.2023 13:30
Taka łatwiejsza "Zmina Wojna". Jeżeli nie masz czasu, na długa rozgrywke, do tego irytuja Cie rzuty kościa to polecam. Teatyka jednak troche mało dla mnie interesująca, chociaz doceniam powiązanie z mechaniką.
Liczba wystawionych
opinii: 30
15.02.2023 00:23
genialny tytuł na 2 osoby, super asymetria i knucie.
Liczba wystawionych
opinii: 77
20.12.2022 14:37
Kolejna gra na dwie osoby z mojej kolekcji, która ma miejsce dożywotnio. Świetne tło historyczne. Bardzo polecam zarówno do pogrania jako w abstrakt, jak i dla tych, którzy mają ochotę się zagłębić w historię. Instrukcja wyczerpująca a dodatkowym smaczkiem jest to, że są w niej opisane osoby biorące udział w tej słynnej aferze.
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:29
Dobra lekcja historii to taka, dzięki której można popełniać nowe, pouczające błędy, a że Watergate potknięć nie wybacza, nauka nigdy nie idzie w las, w przeciwieństwie do świadków przekrętów administracji Nixona. Prezydenccy krętacze muszą przetrwać do czasu, aż medialną burza uda się uciszyć, zaś dzielni redaktorzy The Washington Post w imię prawdy i wolności słowa starają się przyszpilić Nixona na korkowej tablicy, wiążąc go żelaznym łańcuchem dowodów z dwoma informatorami.
Losy zimnowojennego mocarstwa ważą się na prostym torze przewag, gdzie
za pomocą zagrywanych z ręki kart każdy z adwersarzy przeciąga na swoją stronę kilka znaczników, bądź poświęca kartę dla odpalenia istotnego wydarzenia, które może wstrząsnąć fundamentami rozgrywki.
Trzeba decydować, czy zagrać kartę w celu poruszenia znacznika inicjatywy, impetu lub dowodu, co ma mniejszy efekt, lecz użyta w ten sposób karta powróci na rękę po przetasowaniu odrzuconych, czy też poświęcić ją na wydarzenie i liczyć się z jej utratą.
Dziennikarze muszą przywołać informatorów na planszę dowodów i ułożyć siatkę powiązań ze zdobytych znaczników. Administracja prezydencka ucisza whistleblowerów i odcina łańcuchy powiązań. Każda strona ma wykluczające się cele do zrealizowania i musi walczyć o pozyskanie środków do ich urzeczywistnienia. Poza przeciąganiem liny trzeba też kontrolować sytuację na planszy dowodów. Wydarzenia dlatego są tak mocarne, gdyż potrafią zmienić położenie kilku znaczników jednocześnie, a w realiach Watergate oznacza to stan przedzawałowy, nagłą siwiznę i gwałtowną potrzebę uzupełnienia poziomu kofeiny w organiźmie. Albo reagujesz szybko i zdecydowanie, albo to ty jesteś reagowany.
Karty w grze mają swoją osobowość, tło historyczne i bywają sprofilowane pod konkretną sytuację lub nawet kartę z obozu przeciwnika. To dodaje starciu pikanterii, a także zachęca do zapoznania się z backgroundem, który z resztą jest w instrukcji bardzo ciekawie przedstawiony.
Watergate to gra oko za oko, wet za wet. Strata inicjatywy boli, bo rozgrywający ma więcej kart. Pozyskanie impetu to bonusy dla dziennikarzy i sposób na wygraną Nixona. Zdobywanie oraz manipulowanie dowodami znakomicie żeni mechanikę z klimatem rozgrywki i sprawia, że małe kartoniki nabierają przełomowego znaczenia.
Watergate jest dynamiczną i nieubłaganie rywalizacyjną planszówką, pod z pozoru nieatrakcyjną powierzchownością ukrywa żywy ogień.