Watergate

Liczba graczy: 2
Czas gry: 30 - 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Matthias Cramer
Wydanie polskie: Lucky Duck Games
Wydanie oryginalne: Frosted Games
Kto okażę się zwycięzcą w tym nieubłaganym wyścigu z czasem?... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 232
12.02.2024 14:47
4.5
ocena
Ależ to jest dobre. Dwuosobowe, asymetryczne, przeciąganie liny w klimacie dziennikarskiego śledztwa i politycznego matactwa. Proste mechanicznie, ale do wymasterowania hoho.. a może i lepiej. Zabawne jest to, że grając daną frakcja, za każdym razem odnoszę wrażenie, że ta druga frakcja ma łatwiej. Niezależnie czy gram jako dziennikarze, czy administracja Nixona. A to chyba świadczy o fajnym balansie. Gra ma super klimat, jako fan Spotlighta albo Good Lack and Good Night, doświadczam podobnej emocji. Pomaga w tym solidna wkładka historyczna, i super zdjęcia ilisturjace gra. Moja ulubiona dwuosobówka.. Top!
Liczba wystawionych
opinii: 38
03.09.2023 10:55
4.0
ocena
Bardzo dobra gra dwuosobowa,jedna z naszych ulubionych.
Liczba wystawionych
opinii: 73
22.02.2023 13:30
3.5
ocena
Taka łatwiejsza "Zmina Wojna". Jeżeli nie masz czasu, na długa rozgrywke, do tego irytuja Cie rzuty kościa to polecam. Teatyka jednak troche mało dla mnie interesująca, chociaz doceniam powiązanie z mechaniką.
Liczba wystawionych
opinii: 30
15.02.2023 00:23
4.5
ocena
genialny tytuł na 2 osoby, super asymetria i knucie.
Liczba wystawionych
opinii: 77
20.12.2022 14:37
3.5
ocena
Kolejna gra na dwie osoby z mojej kolekcji, która ma miejsce dożywotnio. Świetne tło historyczne. Bardzo polecam zarówno do pogrania jako w abstrakt, jak i dla tych, którzy mają ochotę się zagłębić w historię. Instrukcja wyczerpująca a dodatkowym smaczkiem jest to, że są w niej opisane osoby biorące udział w tej słynnej aferze.
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:29
5.0
ocena
Dobra lekcja historii to taka, dzięki której można popełniać nowe, pouczające błędy, a że Watergate potknięć nie wybacza, nauka nigdy nie idzie w las, w przeciwieństwie do świadków przekrętów administracji Nixona. Prezydenccy krętacze muszą przetrwać do czasu, aż medialną burza uda się uciszyć, zaś dzielni redaktorzy The Washington Post w imię prawdy i wolności słowa starają się przyszpilić Nixona na korkowej tablicy, wiążąc go żelaznym łańcuchem dowodów z dwoma informatorami. Losy zimnowojennego mocarstwa ważą się na prostym torze przewag, gdzie za pomocą zagrywanych z ręki kart każdy z adwersarzy przeciąga na swoją stronę kilka znaczników, bądź poświęca kartę dla odpalenia istotnego wydarzenia, które może wstrząsnąć fundamentami rozgrywki. Trzeba decydować, czy zagrać kartę w celu poruszenia znacznika inicjatywy, impetu lub dowodu, co ma mniejszy efekt, lecz użyta w ten sposób karta powróci na rękę po przetasowaniu odrzuconych, czy też poświęcić ją na wydarzenie i liczyć się z jej utratą. Dziennikarze muszą przywołać informatorów na planszę dowodów i ułożyć siatkę powiązań ze zdobytych znaczników. Administracja prezydencka ucisza whistleblowerów i odcina łańcuchy powiązań. Każda strona ma wykluczające się cele do zrealizowania i musi walczyć o pozyskanie środków do ich urzeczywistnienia. Poza przeciąganiem liny trzeba też kontrolować sytuację na planszy dowodów. Wydarzenia dlatego są tak mocarne, gdyż potrafią zmienić położenie kilku znaczników jednocześnie, a w realiach Watergate oznacza to stan przedzawałowy, nagłą siwiznę i gwałtowną potrzebę uzupełnienia poziomu kofeiny w organiźmie. Albo reagujesz szybko i zdecydowanie, albo to ty jesteś reagowany. Karty w grze mają swoją osobowość, tło historyczne i bywają sprofilowane pod konkretną sytuację lub nawet kartę z obozu przeciwnika. To dodaje starciu pikanterii, a także zachęca do zapoznania się z backgroundem, który z resztą jest w instrukcji bardzo ciekawie przedstawiony. Watergate to gra oko za oko, wet za wet. Strata inicjatywy boli, bo rozgrywający ma więcej kart. Pozyskanie impetu to bonusy dla dziennikarzy i sposób na wygraną Nixona. Zdobywanie oraz manipulowanie dowodami znakomicie żeni mechanikę z klimatem rozgrywki i sprawia, że małe kartoniki nabierają przełomowego znaczenia. Watergate jest dynamiczną i nieubłaganie rywalizacyjną planszówką, pod z pozoru nieatrakcyjną powierzchownością ukrywa żywy ogień.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności