Liczba wystawionych
opinii: 214
04.09.2023 11:29
W Tuarega zagraliśmy przypadkiem z okazji jakiegoś konwentu i o ranyyy... weszło jak w masło. Dla mnie to jedna z najlepszych gier dwuosobowych dostępnych na rynku. Sprytna mechanika rozstawiana mepelków i wyboru kart i prosty set-collection. Wykonanie jest ok. Nie jest to przepiękna gra ale oczy też nie krwawią. Bardzo polecam na 2 osoby. U nas przebiło 7 Cudów Świata: Pojedynek!
Liczba wystawionych
opinii: 17
15.08.2024 21:33
Gra dość przyjemna by wprowadzić nowych graczy. Proste zasady - można grać z dziećmi.
Liczba wystawionych
opinii: 24
09.06.2024 00:54
Chyba najlepsza dwuosobówka, jaką posiadam.
Liczba wystawionych
opinii: 684
21.05.2024 10:44
Spoko gra dwuosobowa, jednak taka bez polotu, jak dla mnie. Można trochę pokombinować poprzeszkadzać przeciwnikowi, ale jakoś tak monotonnie to się odbywa. Fajny mechanizm z tym krzyżowaniem pionków.
Ocena po 1 partii. Czas gry = 45 min.
Liczba wystawionych
opinii: 78
05.05.2024 12:33
Fajna gra z ciekawym pomysłem zbierania kart. Na bgg jest propozycja trybu solo, który wymaga kombinowania.
Liczba wystawionych
opinii: 3
26.04.2024 06:44
Absolutny Top gier na dwie osoby.
Liczba wystawionych
opinii: 227
20.03.2024 21:35
Świetna mała gra euro na dwie osoby, której jest sporo nietypowych rzeczy. Bardzo fajne i przejrzyste zasady sprawiaja, że zawsze chetnie zagram, czy wytłumaczę ten tyutuł. Kocham zasoby, które mozna nazywać po swojemu. No i największą zaletą jest mózgożerność na dla mnie idealnym poziomie w stosunku do oczekiwań. Warto zagrać. Warto mieć!
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 134
18.02.2024 22:29
Tematyka wzbudziła u mnie mieszane uczucia, ale sama gra jest totalnie wciągająca. Obowiązkowa gra dla 2 osób w kolekcji. Małe pudełko, sól, migdały pustynia, brzmi lekko i przyjemnie. Nic bardziej mylnego, w grze tzreba się nieźle nakombinować, zeby dobrze ustawiać swoje pionki, drugi przeciwnik będzie nas blokował, a złodziej dodatkowo utrudniał zwycięstwo. Super! Niedługo wychodzi dodatek do Tuareg
Liczba wystawionych
opinii: 131
09.02.2024 21:24
Jest to gra dwuosobowa, każdy gracz posiada 3 pionki Tuaregów i 2 znaczniki plemion, którymi rozgrywa grę. W grze mamy dodatkowo karty i można je podzielić na 3 rodzaje: karty towarów, karty brzegowe i karty plemienia, które są istotne dla końcowej punktacji.
Celem gry jest zdobywanie punktów zwycięstwa znajdujących się na kartach plemienia i znacznikach, a także określone układy zdobytych kart.
W danej rundzie gracze na zmianę umieszczają swoje 3 pionki Tuaregów na wybranych kartach brzegowych. Na koniec rundy odsłania się nowe karty na polu gry i przekazuje znacznik gracza rozpoczynającego. gra ma elementy losowe, ale nie przeszkadza to za mocno.
Ogólnie gra może się podobać, ale u mnie rzadko ląduje na stole. Wygląd samej gry i grafik nie jest zachwycający, ale mechanicznie gra się sprawdza jako pojedynek umysłów i przepychanka, kto pierwszy zajmie korzystniejsze pole.
Polecam tę grę.
Liczba wystawionych
opinii: 39
06.06.2023 10:14
Bardzo przyjemna dwuosobowa gra. Proste zasady, ale trzeba nieco pogłówkować, żeby zebrać więcej punktów od przeciwnika. Jedyny mały zarzut, to brakuje większej ilości kart stałych akcji, które urozmaicałyby bardziej rozgrywkę. Chociaż i tak regrywalność jest spora.
Liczba wystawionych
opinii: 32
27.01.2023 09:53
Jedna z lepszych gier dwuosobowych z bardzo ciekawą mechaniką rezerwacji kart na przecinających się polach. Gra łatwa, ale można przy niej troszkę pokombinować. Szybka i przyjemna rozgrywka. Jest też dodatek, który urozmaica rozgrywkę, ale sama podstawka też jest wystarczająca. Małe pudełko, które można zabrać na wyjazd. Polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 209
10.12.2022 15:29
Świetna dwuosobówka z nietuzinkowym twistem mechanicznym, czyli aktywowaniem akcji nie tylko z kart, na które wystawiamy nasze meeple, ale też z kart leżących na ich przecięciu. Ten element wyróżnia Tuarega i sprawia, że jest interakcyjnie (czyt. przyjemnie można blokować przeciwnika :)). Reszta gry to budowanie swojego tableau zarządzając zasobami i wykorzystując stałe i punktujące zdolności kart.
Liczba wystawionych
opinii: 6
22.06.2022 00:04
Jedna z nielicznych gier które zawsze chętnie polecam gdy ktoś zapyta mnie o dobrą grę dla dwóch osób. Proste zasady, nieduże pudełko ale sporo przyjemności podczas rozgrywki.
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:29
Oaza za skrzyżowaniu szlaków jest zasobna w wodę, bogata w towary, stanowi łakomy kąsek dla pustynnych plemion.
Granicę enklawy wyznaczają karty brzegowe, których układ jest niezmienny w trakcie całej gry. Stanowią też tor ruchu dla szarej eminencji, pionka złodzieja, który swoją obecnością blokuje dla graczy kartę, na której stoi. Nikt nie chce się z nim zadawać.
Ustawienie pionka Tuarega na obwodowej karcie daje dostęp do towaru lub akcji specjalnej. Ale to nie wszystko. Prawdziwa okazja do wzbogacenia się i powiększenia plemienia leży wewnątrz obszaru zbudowanego z dziewięciu kart.
Każdy pionek oddziałuje na rząd lub kolumnę kart, przy której jest ustawiony. Na przecięciu linii wyznaczonych naszymi pionkami kładziemy znaczniki plemienia i zgarniamy towary, bądź kupujemy lub rezerwujemy kartę plemienia.
Prawdziwa walka rozgrywa się zanim postawimy mepla na karcie. Przeciwnik widzi, co mamy na celowniku, więc może nam przyblokować kartę, biorąc ją w krzyżowy ogień. Dzieje się tak dlatego, że wrogich pionów nie wolno ustawiać na przeciwko siebie. Pustynna rywalizacja jest tak zawzięta, że Tuaregowie wprost nie mogą na siebie patrzeć.
Cały czas analizujemy, planujemy, knujemy jak zgarnąć najlepsze karty plemienia, żeby korzystać z ich zdolności, budować siłę plemienia i zgarniać punkty.
Układamy swoje plemienne tableau, mając na uwadze, że odpowiednio skomponowany rząd czterech kart da nam dodatkowe punkty.
Nie jest łatwo być wodzem plemienia.
Pomimo tego, że mamy tylko trzy pionki, w obszarze gry jest bardzo ciasno. Każdy ruch to szacowanie szans, liczenie potencjalnych zysków i możliwości. Jednocześnie trzeba być o krok przed przeciwnikiem.
On wie, że ja wiem, że on potrzebuje złota, więc zablokuję mu kolumnę z tym towarem, ale wtedy nie wezmę karty plemienia, z której mogę zapunktować, a on już knuje, jak pokrzyżować mi plany kolejnym ruchem.
Dodatkowym smaczkiem jest to, że w miejsce zabranych kart towarów dokładamy kartę plemienia i vice versa. Krajobraz pola bitwy jest zmienny jak smagane wichrem wydmy.
Sytuację komplikuje też to, iż wizyta złodzieja na narożnej karcie oznacza dla nas, że dostaniemy po kieszeni. Pustynia domaga się ofiar i zawsze je dostaje.
Koniec gry wyznacza dołożenie dwunastej karty do naszego plemienia albo kres wędrówki złodzieja po obwodzie obszaru gry.
Podliczamy punkty.
Knujemy zemstę straszną jak ukąszenie skorpiona.
Cykl wendetty się powtarza. Jedna z lepszych dwuosobówek
Liczba wystawionych
opinii: 10
22.03.2022 09:59
Super gra dwuosobowa.
Liczba wystawionych
opinii: 6
04.11.2021 11:13
Świetna gra dwuosobowa! Gry w małych pudełkach to często fillerki.Tuareg to pełnowymiarowa gra euro, z masą decyzji do podjęcia, w pudełku które zmieści się do każdego plecaka. Proste zasady, oryginalna mechanika "umieszczania pracowników" to jej ogromne zalety! Można się przyczepić do klimatu, którego zasadniczo brak, ale zabierając grę w góry czy nad morze, możemy stworzyć go sami ;-)
Liczba wystawionych
opinii: 276
07.08.2021 19:28
Kolejna prosta gra z ciekawą mechaniką zmuszającą do myślenia. Idealna dla początkujących graczy, aczkolwiek doświadczeni weterani również będą odczuwali satysfakcję z lekkiej "negatywnej gry" blokowania sobie ruchów pionkami. Szkoda, że obecnie niedostępna, trzeba raczej szukać egzemplarzy z drugiej ręki.