Trickerion: Legends of Illusion

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 - 120 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Mindclash Games
Wydanie oryginalne: Mindclash Games

Oceny użytkowników

W Trickerionie wcielamy się w iluzjonistów, którzy uczą się sztuczek, kupują przedmioty potrzebne do ich wykonana, a następnie prezentują je na scenie teatru. Możemy również zatrudnić pomocników lub odwiedzić czarną alejkę, aby wzmocnić akcje. Temat w tej grze świetnie spina się z mechanikami. W Trickerionie występuje również moja ulubiona mechanika, czyli programowanie akcji. Magiczne sztuczki, które może opanować nasz iluzjonista, są bardzo zróżnicowane. Trickerion to świetny tytuł, jednak z racji swego wysokiego progu wejścia oraz czterogodzinnego posiedzenia nad planszą, rzadko znajduję na niego czas. Reguły gry nie są ekstremalnie trudne, największy problem stanowi planowanie akcji, jednak to mechanika dla mnie czyni tę grę wyjątkową.
Ocena po 3 partiach w 3 i 4 osoby. Średni czas gry = 3:24 h. Trickerion był dla mnie owiany tajemnicą. Widziałam o nim jedynie, że gra jest trudna, bardzo klimatyczna i gameplayowo to świetne euro. Po 3 partiach mam wrażenie, że nic z tych zasłyszanych tekstów nie było prawdą. Bardzo podoba mi się temat: jesteśmy iluzjonistami i przedstawiamy nasze sztuczki na deskach teatru. Przed tym musimy się przygotować, nauczyć sztuczki i zaopatrzyć w niezbędne przedmioty. Jednak klimatu tu nie czuję, choć widać, że ilustratorzy bardzo starali się go nadać. Czy gra jest trudna? No lekkie, rodzinne euro to, to nie jest, ale zasady też nie są bardzo skomplikowane. Wszystkie akcje fajnie łączą się z tematem, więc bardzo łatwo zapamiętać, co możemy robić. Największa trudność tkwi pewnie w mechanice programowania akcji, kiedy to na etapie planowania musimy zdecydować, które akcje będziemy chcieli wykonać. Czy to tak dobra gra, jak słyszałam? Dla mnie jest to poprawne, dobrze działające euro z bardzo ciekawym tematem. Jednak grając w Trickeriona mam wrażenie powtarzalności ruchów. Każda runda (a jest ich aż 7) to tak naprawdę zdobycie przedmiotów lub zasobów i przygotowanie sztuczek i tak w kółko, oczywiście z różnych skutkiem, niekiedy będziemy musieli zrezygnować, z którejś akcji na rzecz innej, bardziej korzystnej, ale schemat jest dość podobny. Partii w Trickeriona nie odmówię, ale moje oczekiwania odbiły się od rzeczywistości.
Gra o bardzo ciekawej tematyce i bardzo "ciasnej" mechanice, która nie wybacza błędów. Chyba nie do końca jest to coś czego ja osobiście poszukuję w grach planszowych. Nie urzeka mnie przede wszystkim mechanika wystawiania i budowania czarów. To chyba po prostu nie jest gra dla mnie, chociaż pewnie jeszcze kiedyś sprawdzę, czy na pewno. Oceny innych graczy bardzo za nią przemawiają :).
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności