Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
185,00 zł
Dostępna

Tianxia

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 - 120 minut
Wiek od: 14 lat
Autorzy: Daniele Tascini
Wydanie oryginalne: Board&Dice
Okres Walczących Królestw to kluczowa era w historii Chin, charakteryzująca się nieustannymi wojnami, znaczącymi reformami biurokratycznymi i wojskowymi oraz walką o dominację między rywalizującymi państwami. Historia gry osadzona jest około 260 r. p.n.e., w czasach, gdy siedem Walczących Królestw toczyło zacięte boje - zarówno między sobą, jak i z koczowniczymi grupami z północy, takimi... czytaj dalej
Okres Walczących Królestw to kluczowa era w historii Chin, charakteryzująca się nieustannymi wojnami, znaczącymi reformami biurokratycznymi i wojskowymi oraz walką o dominację między rywalizującymi państwami. Historia gry osadzona jest około 260 r. p.n.e., w czasach, gdy siedem Walczących Królestw toczyło zacięte boje - zarówno między sobą, jak i z koczowniczymi grupami z północy, takimi jak Xiongnu.

Choć fragmenty Wielkiego Muru Chińskiego zaczęto budować już w VIII wieku p.n.e., to właśnie w późniejszych latach Okresu Walczących Królestw nastąpił gwałtowny wzrost liczby obronnych projektów budowlanych. Zanim Qin ostatecznie zjednoczył królestwa, powstawały liczne fortyfikacje, wieże strażnicze i nowe odcinki murów, które miały wzmocnić obronność.

W grze Tianxia gracze wcielają się w przywódców wpływowych rodów szlacheckich, którzy starają się zdobyć prestiż oraz przychylność potężnych władców siedmiu Walczących Królestw.

Rozgrywka trwa cztery rundy, podczas których ustawiasz gubernatorów w regionach, wzmacniasz wpływy rywalizujących domów i starasz się zdobyć ich przychylność. Sprzedajesz również towary statkom handlowym kursującym po chińskich wybrzeżach, aby zyskać bogactwo i inne korzyści. Nie możesz jednak zapomnieć o zagrożeniu ze strony koczowniczych wojowników, którzy nieustannie atakują północne granice królestw. Aby chronić swoje interesy i zdobyć dodatkowy prestiż, musisz szkolić żołnierzy oraz budować mury i wieże, by powstrzymać najeźdźców.

W każdej rundzie Nomadzi zbliżają się do granic, gromadząc coraz większe siły. Gdy dotrą do granicy, dochodzi do bitwy, w której uczestniczą wszyscy gracze.

Na koniec gry zwycięzcą zostaje ten gracz, który okaże się najlepszym gubernatorem, politykiem, kupcem i obrońcą!
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności