Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
264,00 zł
Dostępna

Władca Pierścieni: Los Drużyny Pierścienia

Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 60 - 150 minut
Wiek od: 14 lat
Autorzy: Matt Leacock
Premiera: 26.09.2025
Dodruk: 25.11.2025
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: Z-Man Games
Drużyna Pierścienia i jej sojusznicy wyruszają w niebezpieczną podróż, która zaważy na losach Śródziemia. Będą przemierzać krainy spowite mrokiem, a każdy wybór, którego dokonają, otworzy nową ścieżkę historii. Waleczność, determinacja i moc przyjaźni będą ich sprzymierzeńcami w walce o uratowanie wolnych plemion. Ale dokąd poprowadzi ich nić przeznaczenia? Czy Jedyny Pierścień zostanie ... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 3
30.11.2025 10:31
4.5
ocena
Nazywanie tej gry nowym Pandemic moim zdaniem wprowadza mocno w błąd. Owszem, gra jest oparta bazowo na systemie znanym z Pandemica, jednak tak rozwiniętym i zmodyfikowanym wobec pierwowzoru, że osoby które nawet miały wcześniej jakąś wersje "zarazy" na stole, bez podania takiej informacji, nie skojarzą ze sobą tytułów. Gra nie jest skomplikowana, połowa instrukcji dotyczy przygotowania gry do rozgrywki. Instrukcja świetnie napisana, mnóstwo przykładów, więc zasad naprawdę nie ma wiele. Jednak jest kilka mikrozasad, które na początku mogą umykać. Do tego świetna instrukcja składania wieży do kości. Co ważne wieża jest tak wymyślona, że po rozłożeniu na dwie części mieści się w pudełku. Reszta elementów gry naprawdę tworzy klimat. Minimepelki oddziałów super wyglądają. Bardzo ładne meeple bohaterów, do tego super figurki Nazguli (choć na planszy potrafią się przewracać i trochę przeszkadzać) Wszystko dopełnia świetna grafika i klimat się z gry wylewa. Plansza na początku wydaje się nieczytelna, ale po 2-3 rozgrywkach poznajemy ją na tyle, żeby już łatwo odnajdować wskazywane lokacje. Poza tym karty często pokazują nam gdzie są dane miejsca, a ruchy obcych oddziałów bardzo fajnie rozrysowane zostały na mapie kolorowymi szlakami. Dla mnie to działa. Najważniejsze: rozgrywka. Cel jest prosty i oczywisty: Frodo (wraz z Samem) muszą dotrzeć do Góry Przeznaczenia i zniszczyć pierścień. Do tego ktoś na BGG zadał świetne pytanie: czy naprawdę na koniec gry o wygranej decyduje rzut kośćmi??? Odpowiedź brzmi: tak, to prawda, ale... Po pierwsze, żeby podjąć się tego zadania najpierw musimy wykonać inne zadania (od 4do 6 w zależności od poziomu trudnosci). Zadań jest w sumie 24, dzięki czemu gra ma sporą regrywalność, nawet jeśli finałowy cel jest zawsze ten sam. Po drugie, żeby ten finałowy rzut kości Frodo przetrwał to musimy dać mu szansę: zdobyć pomocne zasoby, zadbać o jego stan Nadziei itp. Do tego wcale nie jest pewne, że tam w ogóle dotrzemy. Rekordzista na jednym z forum pochwalił się przegraną w mniej niż minutę, ponieważ poszedł realizować zadanie bez przygotowania i po 3 rzutach kości Frodo stracił nadzieję i w kilka sekund wylądował w psychiatryku, a gracze rozkładali nową rozgrywkę. Do tego mamy różnorodnych bohaterów. Nie tylko mają różne zdolności, ale zaczynają grę w różnych miejscach mapy co także wpływa na nasze początkowe decyzje w grze. Tak więc o regrywalność raczej martwić się nie musimy. Podsumowując: gra rzeczywiście jest pompowana hypem (opóźniona premiera, problemy z pierwszą partią, a teraz jeszcze dodruk rozszedł się szybciej niż pluszaki z biedry). Jednak ta gra jest po prostu bardzo dobra, mechanika super- to nie jest odgrzewany kotlet, tylko ewolucja w bardzo dobrym kierunku. Klimat leje się tak, że nawet po zakończeniu gry zostawiam ją na stole, żeby...patrzeć ;) Solo też fajnie działa. Małe (wg mnie wady): Nazgule, które jak się zlecą dookoła Froda, to fragment planszy dla rąk jest jak zasieki (można już kupić żetony na Etsy zastępujące te figurki, ale jak by mnie nie denerwowały i się przewracały, to ja ich z gry nie wywalę). Druga rzecz to setup gry - chwilę to zajmuje, szczególnie za pierwszym razem, ale już przy drugiej grze wystawianie mini-oddzialow idzie sprawniej. Trzecia rzecz to śledzie akcji gracza. Otóż mamy tu system akcji 4+1 i jeśli nad nimi trochę główkuje to można się pogubić, którą to z kolei akcję w danej turze wykonujemy. Łatwo temu zaradzić - zrobiłem sobie prosty tracker akcji. Można też to sprawę załatwić jedną kostką i w ten sposób oznaczać liczbę wykonanych akcji. Cena tej gry w jeden dzień potrafiła skoczyć z 220 do 300 w sklepach i do 400! na różnych "bazarach". Szaleństwo, ale ja po rozegraniu kilku partii nadal do 300 bym tą grę kupił. Gra jest naprawdę dobra i przyciąga uwagę, warto chociaż spróbować i z pewnością u wielu osób zostanie w kolekcji. Od kilku dni, gdy gram solo, widzę jak moja żona kręci się w okolicy stołu, przygląda, zaczyna pytać "czy trudna" ;) a do gier jakoś pilnie nie leci (poza Arnakiem ostatnio). Tylko niech jej więcej dodrukują, bo w tej chwili łatwiej Frodem wrzucić pierścień do gorącej zupy na poziomie Legendarnym, niż tą grę kupić...
Liczba wystawionych
opinii: 4
24.11.2025 15:11
4.0
ocena
Najlepszy Pandemic.
Liczba wystawionych
opinii: 16
20.11.2025 16:49
4.0
ocena
Władca Pierścieni: Los Drużyny Pierścienia, czyli Pandemic w tolkienowskim sosie! Kooperacja na maxa: każdy dowodzi dwoma herosami (Gandalf helikopteruje orłem, Aragorn medykuje), chronią Frodę przed Nazgûlami i Okiem Saurona. Ruch po planszy Śródziemia, 4 akcje +1 specjalna na turę, losowe cele misji (24 opcje!) i finał: wrzuć pierścień w lawę, zanim rozpacz Froda spadnie na zero. Wrogowie mnożą się jak epidemie, współpraca to klucz: unikaj pułapek, walcz o punkty nadziei. 60-150 min epickiego napięcia, skalowalna trudność, solo tryb. Klimat bije oryginał, choć komponenty mogłyby być z metalu. Sztos dla fanów!
Liczba wystawionych
opinii: 27
03.11.2025 10:29
5.0
ocena
Przyznaję bez bicia, że na początku nie wierzyłem w tę grę. A ona jest świetna. Dlaczego. Oto kilka powodów: - to jest łatwa do wytłumaczenia i do ustawienia gra - każdy gracz ma dwie postacie i wybiera która ma jedną akcję, a która ma cztery akcje w trakcie ruchu (daje to wspaniałe możliwości kombinowania) - losujesz zadania do wykonania, wybierasz bohaterów, tu jest dużo różnych opcji, bardzo regrywalny tytuł - przeciwnicy mogą ci narobić mnóstwo problemów, podążają ścieżkami, atakują, dwoją się i troją, a ty ciągle zmierzasz do tego wulkanu by wrzucić pierścień, jak za długo spędzisz na walce w krainach Śródziemia to po tobie, jak skupisz się tylko na Frodzie, to po tobie - opowieść, która wyłania się z gry, zawsze inna, ale jakże "kanoniczna". Ostatnio w naszej rozgrywce Gandalf Szary z Faramirem uratowali Eriador, przepędzając Orki, potem Aragorn wezwał upiory i rozgromił piratów z Umbaru, a Faramir z Gandalfem pokonali Sarumana i uwolnili Isengard od złych mocy. Co tu się działo! Każde wykonane zadanie wzbudzało po prostu radość w nas graczach. Gandalf pędzący na cienistogrzywymy by wezwać elfy i krasnoludy do pomocy - cudowne. Samotny elf broniący Mrocznej Puszczy przed hordami Haradrimów i Orków z południa - cudowne. - w grę gra się dobrze w różnych składach osobowych - losuje się też karty zdarzeń, które też i mechanicznie i fabularnie urozmaicają grę - łatwo skalować poziom trudności, wtasowując kolejne "złe" karty do talii Jest to gra pełna emocji, jednocześnie ładnie wydana: bo wieża do kości w kształcie Barad-Dur jest naprawdę klimatyczna (i mieści się w pudełku), tak samo meeple bohaterów, rysunki na kartach, dane statystyczne (sic!) ze Śródziemia, różne cytaty tu i tam, oczywiście plansza będąca mapą Śródziemia, latające Nazgule i najmniejsze meeple żołnierzy na świecie (to akurat zabawne) Polecam gorąco każdemu i mniej i bardziej zaawansowanemu graczowie. Myślę, że to będzie evergreen i dobry gateway dla nowych graczy - no chyba, że nie lubią Tolkiena.
Liczba wystawionych
opinii: 187
25.09.2025 19:16
4.5
ocena
Jedna z lepszych gier w jakie grałem a w śród gier kooperacyjnych w zdecydowanej czołówce. Nie sadziłem że z pandemica da się wykuć jeszcze coś nowego a tu proszę. Rewelacja i zachwyt nad tą mechanika urosła na nowo. Czytając instrukcje miałem wrażenie że gra ma mnóstwo mechanik żeby nas pokonać a gracze niezwykle mało mogą zrobić. W dodatku potrzebują dużo czasu. Kluczowe jest dobre dobranie bohaterów ponieważ ich umiejętności są kluczowe w osiąganiu celów. Gra mnie zachwyciła genialnie działa i dużo jaśniej określa cele i zasady względem poprzednich gier z serii. Komponenty wyróżniają się na planszy. Jeżeli w ogóle uda się dostrzec meeple oddziałów śródziemia. Mniejszych nie widziałem nawet w grach z serii małe epickie. Widać że koszty produkcji to głównie franczyza, tekturowa wieża na kości( to i tak świetna decyzja) i figurki nazguli. Za samą mechanikę 5/5 najlepszy pandemic ale komponenty choć ładne tro troszkę odbierają ocenę. No i mapa jest mało czytelna ale dla fanów uniwersum to nie będzie przeszkodą. Polecam z całego serca.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności