Pętla: Dr Fuks powraca... powraca... powraca...

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 27.07.2022
Wydanie polskie: Lucrum Games
Wydanie oryginalne: Catch Up Games
PĘTLA to zakręcona gra kooperacyjna, w której toczycie spektakularny bój ze złowrogim doktorem Fuksem. Wcielcie się w strażników czasu w jednym z czterech trybów rozgrywek, z których każdy stanowi odmienne wyzwanie. Zdobywajcie potężne artefakty, powstrzymajcie wszechobecne duplikaty doktora i dokonajcie sabotażu jego groźnej machiny czasu. Wykorzystajcie maksymalnie możliwości zapewnian... czytaj dalej
[współpracareklamowa] Egzemplarz gry otrzymaliśmy bezzwrotnie od wydawnictwa Lucrum Games, za co bardzo dziękujemy! Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji.

INSTRUKCJA 
Instrukcja jest całkiem dobrze napisana, a zasady są proste i intuicyjne. Na plus też humorystyczne wstawki pomiędzy blokami zasad.

TEMATYKA 
W grze wcielamy się w agentów, którzy muszą powstrzymać podróżującego w czasie doktora Fuksa. Bardzo podoba nam się humorystyczne podejście do nazw kart oraz pseudonimów agentów (humor trochę podobny do Brzdęka). Ogólnie jednak gra nie stoi klimatem i nie czujemy tutaj jakiejś przygody.
 
MECHANIKA
Pętla jest grą kooperacyjną, w której naszym celem będzie usuwanie z planszy żetonów i kosteczek dorzucanych w fazie dra Fuksa. Rdzeń mechaniki i odczucie z gry bardzo przypomina nam klasycznego Pandemica. Mamy tu jednak 4 różne tryby rozgrywki wprowadzające niewielkie mechaniczne twisty. Dodatkowo mechanika żetonów duplikatów i przesuwania ich po planszy oraz kosteczek energii, dzięki którym możemy kilka razy używać tych samych kart sprawia, że gra jest mechanicznie ciekawsza niż Pandemia.

CZAS ROZGRYWKI 
Czas rozgrywki waha się w zależności od tego jak dobrze nam idzie. Wygrane rozgrywki zajmowały nam zazwyczaj ok. 1,5 godziny, ale zdarzyło nam się przegrać po 45 minutach. 
 
WYKONANIE 
Gra jest pięknie wykonana, zarówno grafiki na planszy jak i na kartach są bardzo ładne. Ciekawym elementem, który ma również sens mechaniczny jest wieża, do której wrzucamy czerwone kosteczki. 

Podoba mi się:

Proste zasady, które łatwo wytłumaczyć nowym graczom oraz aspekt kooperacyjny sprawiają, że jest to świetny tytuł do wprowadzania nowych osób do hobby
Kilka scenariuszy z różnymi zasadami zwycięstwa i zmianami w mechanice zwiększają regrywalność
Ciekawa mechanika pętli, która daje możliwość wykorzystywania kilkukrotnie tych samych kart i wpływa na aspekt budowania talii graczy

Nie podoba mi się:

Kolory na planszy są do siebie dość podobne i przez to czytelność nie jest idealna
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności