Liczba wystawionych
opinii: 32
18.12.2024 17:19
Gra w 100% losowa i nastawiona głównie na negatywną interakcję. Uciekamy meeplami z wyspy i staramy się, aby meeple przeciwnika zerżarły bestie. To, którym potworem można ruszyć zależy od rzutu kostką i bywa tak, że przeciwnik ciągle morduje nasze meeple a nam się ciągle wyrzuca jakiś zbędny potwór z innej strony mapy. To, ile punktów dostaniemy na koniec gry za uratowanego meepla jest napisane na jego spodzie i w trakcie gry nie można podglądać (a waha się to od 1 do 5, więc może być tak, że wygrywa ten, kto mniej ich uratuje). Specjalne zdolności (np. ubicie potwora, aby meepla nie zeżarł) - też zależą od losowania. Gra frustrująca losowością a do tego podatna na downtime (jak się trafi jakiś myśliciel, któremu się wydaje, że w tak ogromnej losowości da się wdrożyć jakąś sensowną strategię). Rozgrywki bardzo podobne do siebie, regrywalność słaba.
Liczba wystawionych
opinii: 149
08.11.2024 23:28
Względnie wysoka moja ocena dla tej gry wynika z faktu, że jest ona troszkę "inna niż wszystkie".
Jest estetycznie wydana, kolorowa, z porządną wypraską (insertem).
Łatwa gra, dostarczająca sporo rozrywki. Zdecydowanie z negatywną interakcją, choć we mnie nie wzbudza napięcia jak niektóre gry "pojedynkowe".
Zasady dosyć proste do opanowania, choć nie dość, że w polskiej instrukcji pojawił się błąd (errata dostępna na stronie wydawcy), to jeszcze niektóre zapisy (szczególnie dotyczące ruchu stworów i interakcji) wydają się nie do końca precyzyjne.
Najpierw przygotowujemy planszę - rozkładamy 5 smoków morskich na oznaczonych odpowiednio polach, wykładamy kafelki wyspy (o 3 różnych wysokościach) w centralnym polu planszy. Następnie gracze jeden po drugim umieszczają swoje pionki na niezajętych kafelkach wyspy, a następnie na polach przylegających z kafelkami wyspy gracze umieszczają kolejno tratwy.
W swojej turze robimy 3 rzeczy:
1. Poruszamy pionkami i/lub tratwami (mamy do wykorzystania maks. 3 punkty ruchu) i jeśli chcemy zagrywamy kafelki zdobyte we wcześniejszych rundach (z zieloną obwódką).
2. Ściągamy z planszy 1 kafelek (chyba, że już nie mamy swoich pionków w grze to ściagamy 2). Odwracamy kafelek - jeśli jest czerwony rozpatrujemy jego efekt; jeśli jest zielony zostawiamy sobie na później (zakryty). Jeśli na ściąganym kafelku są pionki to "wpadają" one do wody.
3. Rzucamy kostką, by ustalić jakiego typu stworem (są 3 typy) się poruszymy. Ruch stwora jak i spis interakcji w jakie wchodzi z pozostałymi elementami na planszy jest opisany w instrukcji i na karcie pomocy.
I tak postępujemy, aż odwrócimy 3 kafelki z wulkanem na rewersie lub aż znikną wszystkie pionki z mapy.
Celem gry jest uratowanie swoich podróżników (reprezentowanych przez pionki) o jak największej wartości łącznej (wartości podróżników nadrukowane są na spodzie pionków).
Liczba wystawionych
opinii: 435
24.10.2024 07:39
Gra wyróżnia się mocno na tle tego, co zostało wydane w ostatnich miesiącach. Oczywiście sukces był gwarantowany, ponieważ to sprawdzony tytuł z dawnych czasów, gdy planszówkowicze żyli w piwnicy pod kamieniem, ale mocno cieszy ta reimplementacja. Polecam serdecznie sprawdzić grę, zwłaszcza że jest naprawdę w świetnej cenie, ale też wydawnictwo promuje ją na wielu wydarzeniach planszowych. U nas oczywiście też zagracie! ~ Mateusz
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 717
23.10.2024 13:41
Dużo krzyku o nic. Wcześniejsze wydanie tej gry było zachwalane przez masę osób. Imprezówka dla graczy? Jak dla mnie zwykła, losowa gra pozbawiona decyzyjności. Trzeba być wrednym i bezwzględnym bez powodu, dbać tylko o siebie i liczyć na szczęście. Nie mój typ gry, zbyt losowe i przypadkowe. Z pozytywów, to Survive the Island jest bardzo ładnie wydany i ma przystępną cenę.
Ocena po 1 partii w 5 osób.
Liczba wystawionych
opinii: 7
11.10.2024 09:39
Prosta w zasadach, szybka, losowa ale za to bardzo wredna :D Idealna na rozgrzewkę przed grą wieczoru. Należy zapamiętać że rekin też człowiek i jeść musi :P
Liczba wystawionych
opinii: 153
08.10.2024 11:43
Survive the Island to bardzo przyjemna gra rodzinna, która też może być miłym filerkiem. Zasady gry są bardzo proste i intuicyjne, choć na początku może być kilka wątpliwości co do wykonywanych ruchów, czy akcji, ale instrukcja jest dość dobrze napisana. Jakość wykonania gry jest naprawdę bardzo dobra. Plansza oraz tekturowe kafle o różnej grubości solidnie wykonane. Meple też są w porządku. nie zauważyłam różnic w kolorze, ale też przyznam się szczerze podczas rozgrywki specjalnie nie zwracałam uwagi na to jak cennego w punkty mepla przesuwam. Zresztą w trakcje dynamicznej rozgrywki szybko można zapomnieć jakie cyfry ma przypisane dany mepel. Wypraska w porządku choć, zasadniczo zostaje w niej sporo miejsca (z myślą o jakimś dodatku ?). Sama rozgrywka jest skalowalna, choć wydaje mi się, że przyjemniej się 3-4 osoby, bowiem jest większa dynamika między przeciwnikami. Polecam grę osobą, które nie mają nic przeciwko negatywnej interakcji oraz grom quazikooperacyjnym bowiem tu też niejako występujemy przeciwko grze, chcąc jak najszybciej dotrzeć na suchy ląd i nie dać się temu co po drodze przyniesie los :) Zdecydowanie zalecam do grania rodzinnego i do wykorzystania na świetlicy szkolnej oraz w bibliotekach.
Liczba wystawionych
opinii: 23
08.10.2024 08:10
bardzo dobra gra rodzinna, przyjemna i łatwa, trzeba wchodzić w interakcje żeby wygrać nie ma zlituj dla innych graczy.
Liczba wystawionych
opinii: 37
02.10.2024 11:06
Fajne. Można intelektualnie odpocząć przy tej grze.
Liczba wystawionych
opinii: 2
29.09.2024 16:08
Szybka gra towarzyska z dużą dawką negatywnej interakcji. Dużo się dzieje a plansza zmienia się stale. Zasady gry proste, aczkolwiek zapamiętanie punktów na swoich pionkach graniczy z cudem. A o te punkty tutaj finalnie chodzi. Jednym dobrym ruchem możesz zmienić znacznie punktację końcową, co akurat tutaj jest na plus. Polecam zarówno początkującym graczom jak i wytrawnym planszocholikom.