Dotyczy wersji All-in z matą.
Ciekawa giereczka, ale szkoda że jest zbyt duża konkurencja, aby dać podstawce więcej niż 4 (noo może 3,9). W porównaniu do innych gier tego gatunku, traci dość znacznie. Odpowiedzią na to są dodatki, które polecam każdemu w ciemno.
SW należy do gier , gdzie autorzy postawili na masywną ilość pierdółek, minisów oraz nietypowych futurystycznych komponentów, aby nieco podkręcić hype w kampanii, jak np. robi to CMON w swoich crowdach. Wielkie pudło, które podobnie jak Dwellings i inne pozycje nie zmieszczą Ci się w typowego kallaxa..to akurat irytuje. Dodatki akurat są wielkościowo spasowane z core tak, że mnie (choleryka-pedanta) ucieszyło.
Wnętrze bogate, nie powiem - plastik, organizery, wszystko perfect.
Gra jest ciekawa, ale jeśli nie dacie jej szansy (grając ponownie), pozostawi spory niedosyt. Mechaniki fajne, ale część rzeczy kuleje (do momentu wprowadzenia expansionów). Historia i uniwersum postapo do mnie przemawia i uważam, że jest dobrze zimplementowana.
Ogólnie to jest to poprawne Area Control, ale przez całą rozgrywkę często wrażenie, że prawie do końca gry nie możesz być pewny kto wygra.
Rozkładanie tokenów w sposób niejawny to świetna sprawa. Ani ty, ani przeciwnicy nie domyślają się co zrobisz, ...przy większej ilości graczy gwarantowany niezły chaos (jak w prawdziwym konflikcie) :D
Trochę jest małych zasad, które trzeba przyswoić, ale instrukcja dość krótka, chociaż nie bez wad. Pomimo, iż gra jest pomiędzy 2 a 5 graczy, to jednak celowałbym w 3 lub 4, poza tym zależeć to będzie oczywiście od downtime tworzonym przez zamulaczy.
Frakcje, które są różne i asymetryczne dość dobrze sobie radzą - tu strategie i taktyka lub raczej planowanie ma bardzo duże znaczenie - jako, że najmniejszy błąd, będzie kosztował Cię zbyt drogo i doprowadzi do przegranej. Ciasno, ciasno oj ciasno jest na mapie podczas rozgrywki, ale w satysfakcjonujący sposób. Jest opcja blefowania, trochę jak w Scythe, co może być i fajne i kiepskie (zależy od graczy)...
Finalnie jest to poprawny tytuł, który nabiera rumienców przy głębokiej strategii, ale...nie bardzo dobry (core).