Liczba wystawionych
opinii: 71
24.10.2024 18:42
Przyszła kolej na produkcję smartfonów, zaczynając od planowania produkcji, rozwijania swojej technologii, żeby mieć produkt inny od konkurencji, a przez to planować ekspansję na nowe rynki zbytu.
Najbardziej emocjonującą decyzją w grze jest ustalenie ceny naszego produktu. Jak przestrzelimy w górę, to nie sprzedamy wszystkiego co wyprodukowaliśmy, bo konkurencja sprzeda po mniejszej cenie, jak cena będzie za niska to zarobimy, ale za mało żeby wygrać.
W tym tytule najbardziej podoba mi się planowanie akcji, bo używamy do tego dwóch planszetek z symbolami akcji i odpowiednio nakładamy je na siebie korzystając z odkrytych symboli. W trakcie gry będziemy mogli rozbudowywać oraz dodawać planszetki z innymi układami. Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że akcję planujemy w tajemnicy przed innymi za zasłonkami.
Jak każdy widzi gra nie powala wyglądem. Natomiast plansza jest bardzo czytelna, prosta do przyswojenia i dynamiczna. W 5 osoby z tłumaczeniem zasad rozgrywka trwała 1:30- 1:45 minut, było czuć oddech konkurencji i walkę na rynkach zbytu. Także nie jest to pasjans, gdzie nie patrzymy kompletnie na rywali.
Mała symulacja ekonomiczna zdała test dlatego daję 8/10
Liczba wystawionych
opinii: 3
15.10.2024 00:41
Bardzo przyjemna rozgrywka, w której będziemy musieli trochę pomyśleć nad ruchami swoimi i pozostałych graczy. Dość niski próg wejscia, czytelne i proste zasady oraz logicznosc wykonywania akcji związanych z tematyką powoduje, że dość często laduje na stole. Do tego przyjemnie się skaluje. Najprosciej lekki eurasek, z prosta i czytelna grafiką, jasnymi zasadami mogący zostać wprowadzeniem do cięższych tytułów. Wiek można obniżyć spokojnie do ogarniętych 10 latkow z umiejętnościami myślenia i tabliczki mnożenia.
Liczba wystawionych
opinii: 215
31.08.2024 15:06
Zdecydowanie warta spróbowania! Gra jest dość prostą grą ekonomiczną o zarządzaniu korpo na globalnym rynku. Temat trudny, jednak daleko tej grze do symulatora, temat to raczej przyczynek do zabawy w sumie lekkie euro. Bardzo dobrze napisana krótka instrukcja, czytelne zasady. Bardzo duża przyjemność na koniec rundy ze sprzedaży towarów po sensownej cenie:) jakość wykonania tej gry również na plus, zwłaszcza, że obecnie można ją wyrwać za jakieś 130 zł. W mojej ocenie dobra gra.
Liczba wystawionych
opinii: 47
26.03.2024 15:33
Gra jest bardzo przyjemna
początkujących graczy może odstraszyć ilość symboli na planszy, jednak po zrobieniu jednego "kółka" gra staje sie logiczna i prosta. Polecam każdemu kto lubi ekonomiczne euro
Liczba wystawionych
opinii: 264
22.12.2023 17:22
Z wyglądu i wagi zapowiadało się ciężkie euro, tymczasem dostajemy dość lekkią i nieskomplikowaną grę ekonomiczną o zarządzaniu w branży telefonów. Konkurujemy o przewagi na rynkach, starając się w zbilansowanej cenie sprzedawać wyprodukowane telefony kosztem konkurentów. Brzmi skompliwanie, ale takie nie jest. Kilka akcji na krzyż, sprytny mechanizm układania palety akcji z nabywanych na rynku płytek, fajny mechanizm podazowo-popytowy. Dobrze to wszystko działa. Gra nie zrobiła furory, bo właśnie dla geekow była za prosta, nowicjuszy odstraszała rozmiarem ceną i umiarkowaną szatą graficzną. Tymczasem Smartphone jest szybki, prosty, czytelny.. fajnie mi się w to gra, dobrze przyjęła go również moja grupa.. ja polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 69
25.09.2023 13:30
Niestety znajomi nie polubili jej tak bardzo, jak ja, a sprawdza się lepiej w składzie większym niż dwuosobowy. W dwie osoby też jest nieźle, można również dołożyć Steve'a (który, jak na automę, nie jest zły), ale jednak gra dostaje rumieńców przy minimum trzech graczach. Podoba mi się balansowanie ceną, pozyskiwanie nowych technologii i zdobywanie nowych rynków. Bardzo fajna, ekonomiczna gra, do której chciałabym wracać częściej.
Liczba wystawionych
opinii: 123
20.04.2023 08:55
Świetna gierka ekonomiczna, zdecydowanie polecam, rozgrywka nie jest krótka ale warto. Wyglądowi bardzo estetycznie wyglada fajnie, super bo jest mała losowość, praktycznie wszystko planujemy sami. Także to jest duży plus, jak gra się np w czterech graczy to jest też bardzo fajna interakcja między graczami, 2,3 osoby trochę mniej przepychanek ale też fajnie tylko będzie rozgrywka wyglądać trochę inaczej.
Liczba wystawionych
opinii: 73
22.02.2023 13:47
Gra to swobodnego pogrania z mało ogranymi osobami. Zaletą jest fakt, że najdłuższa cześć rundy odbywa się symultanicznie. Polecam do okazyjnego grania
Liczba wystawionych
opinii: 139
14.02.2023 06:32
Średniej ciężkości eurasek. Przyjemna ekspansja po planszy, kontrolowanie kolejnych pól. Mini wyścig po część kafelków/ulepszeń. Układanie akcji na planszetce, daje sporo kombinacji. Na duży plus system licytacji "kto da mniej/taniej" bardzo ciekawie zaprojektowany. Dla mnie na duży minus (dla innych może być to duży plus) grafiki. W sumie to ich bral na planszy. Dla mnie zbyt prosto, nudno, nie cieszy oczu. Eh, jakby można grać z zamkniętymi oczami to byloby plus 1 do oceny 😅
Liczba wystawionych
opinii: 151
25.08.2022 14:53
Bardzo fajna gra.
Liczba wystawionych
opinii: 45
14.08.2022 08:30
Ładnie (wręcz sterylnie) wyglądające euro o zarządzaniu firmą produkującą smartphony. Są lepsze, są gorsze i przez to raczej rzadko wraca na stół.
Liczba wystawionych
opinii: 332
15.06.2022 07:07
Hansa Smartphonica. Bardzo oszczędny w dizajnie planszy, nie rozpieszczający komponentami euraskowy areacontrolowy symulator zebrania kwartalnego w siedzibie złej megakorporacji. Ta gra jest brutalnie prosta. Planujesz akcje, wykonujesz akcje, produkujesz, wynajmujesz, rozprzestrzeniasz się na rynkach i znowu w biznesie ci nie wyszło, bo inni sprzedali więcej, albo drożej, albo wszędzie. Smartphone wciąga jak dobra pozornie darmowa apka. Wciąż jesteś o krok od rynkowej dominacji, technologicznego przełomu, zyskania fortuny. Wystarczy tylko zainwestować trochę sprytu i determinacji w następną turę, a tym razem wyjdzie. Tych tur jest pięć, więc trzeba konkretnie planować na krok do przodu i reagować na poczynania konkurencji, zanim bańka na smartfony pęknie. Gra ma genialny system wyboru akcji. Do dyspozycji graczy są dwie tabletopodobne, obustronne planszetki z ikonami akcji, które trzeba na siebie tak nałożyć, żeby uzyskać jak najbardziej optymalną kombinację akcji dostępnych w turze. Puzzle już na starcie. Fajnie! To tej nakładaniu można pozyskać kafle podwójnych technologii dające nowe opcje kombinowania, żeby zfocusować swoją biznesową strategię. A potem produkuje się kosteczki, umieszcza znaczniki przy technologiach, zdobywa możliwość handlu na nowych rynkach i sprzedaje się te kubiki smartfonów tam, gdzie cena i technologia pozwala. Cena czyni w Smartphone cuda, gdyż gracz oferujący swoje cudeńka po najniższej cenie, ma pierwszeństwo, a to ma ogromne znaczenie podczas sprzedaży. Kto pierwszy, ten lepszy. Są sposoby na neutralizację króla taniochy, bo gra umożliwia stworzenie własnego technologicznego imperium nadgryzionego jabłuszka i sprzedaż technosnobom za kosmiczne pieniądze, ale najpierw trzeba do nich dotrzeć. Bardzo dobra gra. Tak dobra jak Wasza ulubiona marka telefonów.