Liczba wystawionych
opinii: 280
30.10.2025 10:31
Gra jest z kategorii easy to learn gard to master. Mamy sporo strategii i kombinowania, zwłaszcza przy ustalaniu wyboru akcji. To moim zdaniem jeden z ciekawszych elementów tego fhfulu. Bardzo porządne wydanie. Plansza jest przejrzysta a rozłożenie tytułu ułatwiają pudełka na meeple i pionki. W Polsce wydana od razu z dodatkiem co jest również sporym atutem;).
Liczba wystawionych
opinii: 33
10.10.2025 13:46
Smartphone to gra czysto ekonomiczna. Stała u mnie na półce od roku i jakoś nie zachęcała do zagrania, robiąc wrażenie suchego, acz skomplikowanego euro. Dzisiaj, w Dzień Gier Planszowych, postanowiłyśmy zmierzyć się z tym tytułem. Bardzo przejrzyste plansze, a w polskiej wersji jest ogrom wszystkiego w pudełku i nawet zawiera dodatki. Pudło wypchane komponentami po brzegi i tu ukłon w stronę wydawcy Portal Games, za jakość Deluxe. Rozgrywka płynna, ciekawa i wciągająca. Polecam i nie rozumiem, jak taka świetna gra jeszcze się nie wyprzedała.
Liczba wystawionych
opinii: 87
17.09.2025 10:07
W grze jest 8 faz w rundzie, przez co na początku może to nieco przytłaczać, ale w rzeczywistości jest to całkiem prosty, zgrabnie zaprojektowany tytuł. Może nawet za prosty, jak dla mnie, osobiście bym dodał obracanie gotówką, rozwinął tematy marketingowe (jeden z kluczowych aspektów wskazujących dlaczego rodzice kupują drogie Iphone'y i Samsungi nawet dla swoich dzieci, albo czemu kupują drogie, świetnie wypromowane, podobno wysokiej jakości klocki lego) itp., a tego tu mi brakuje, podobnie uproszczenia zastosowano w długofalowym wpływie np. ceny na wizerunek (a raczej całkowicie nic tu nie wpływa na wizerunek), a gra koncentruje się głównie na logistyce i optymalizacji samej sprzedaży. Z drugiej strony, jest to bardzo przystępny i oryginalny tytuł, który w prosty sposób pozwala nam wejść w rolę zarządcy światowych hegemonów technologii komórkowych, bijących się ze sobą o światową dominację, ciągłe przepychanki na różnych kontynentach i ustalanie swojej strategii: być najtańszym (większość klientów kupi), mieć jako pierwszy znaczącą technologię (dyktujemy ceny i podbijamy próg wejścia, przynajmniej na początku - te technologie na mój gust są właściwie w grze zbyt tanie i nie odzwierciedlają pozycji Apple'a, bo żeby stworzyć np. ekosystem apek to trzeba grubo inwestować, ale ta gra stara się być prostym i grywalnym tytułem, stawiając na inne aspekty globalnego biznesu), a może szybko zaatakować jak najwięcej rynków zagranicznych? Do tego dochodzi jeszcze zagwozdka co rundę ile tele-techno-szajsu, przepraszam, telefonów, wyprodukować i za ile je wcisnąć spragnionemu naszych bajeranckich cudeniek ludowi, by nasza globalna organizacja wycisnęła jak najwięcej $, bo te są zarazem punktami zwycięstwa decydującymi o wygranej. Naprawdę fajny i oryginalny ekonomiczny symulator dla tych, co chcieliby zobaczyć jak to jest zarządzać międzynarodowym, wielkim technologicznym przedsiębiorstwem, i jakie decyzje stoją przed ich osobami decyzyjnymi.
Liczba wystawionych
opinii: 97
25.08.2025 22:33
Smartphone Inc. to gra, w której wcielamy się w korporacje produkujące smartfony. Gra trwa przez pięć rund i każda z nich dzieli się na osiem faz. Brzmi skomplikowanie, ale w rzeczywistości po jednej rundzie wszystko staje się proste i intuicyjne. Pierwsza faza polega na planowaniu sowich akcji poprzez umieszczanie dwustronnych arkuszy akcji jednej na drugiej - jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, które wymusza zaplanowanie całej swojej taktyki na całą najbliższą rundę. Kolejne fazy wynikające z pierwszej to: faza ustalania cen (czy będziemy sprzedawać dużo a taniej, czy też mało a drożej); faza produkcji (ile wyprodukujemy towarów); faza usprawniania produkcji (czy dobierzemy kafelek ulepszenia czy też żeton towaru); faza badania technologii (im więcej będziemy mieć ich opracowanych tym więcej sprzedamy towarów - ale musimy się spieszyć bo przeciwnicy mogą nas uprzedzić); faza logistyki (czyli ekspansja naszej firmy na nowe regiony (im więcej kontrolujemy tym więcej jesteśmy wstanie sprzedać towarów); faza sprzedaży towarów (sprzedajmy towary w regionach w których znajdują się nasze biura) oraz faza zdobywania punktów zwycięstwa (liczymy ilość sprzedanych towarów, mnożymy przez cenę i dodajemy punkty z naszych biur). Ekspansja naszej firmy na regiony, w których znajdują się już biura innych graczy wymusza tam walkę o klienta czyli o punkty. Rozgrywka jest dynamiczna i płynna choć może czasem trochę męczyć poprzez ciągłe wykładanie i ściąganie znaczników z planszy. Wykonanie gry stoi na wysokim poziomie - plansza jest dwuwarstwowa, znaczniki są akrylowe (w różnych kształtach), komponenty dla każdego gracza są umieszczone w specjalnych przezroczystych pojemnikach, a kartonowe żetony są wykonane z grubej tektury. Dodatkowo w polskiej wersji gry od Portal Games mamy od razu w pudełku dodatek Aktualizacja 1.1, dodający nowe komponenty oraz mapę przeznaczoną od 1 do 3 graczy. Dodatkowym atutem gry jest wariant solo z automą „Steve”, który jest naprawdę dobrze zaprojektowany i może posłużyć również jako dodatkowy gracz podczas rozgrywki w większym gronie. Podsumowując Smartphone Inc. jest bardzo dobrą gra ekonomiczna, w której każda decyzja wpływają na rynek oraz na innych graczy, co zwiększa napięcie i zaangażowanie podczas rozgrywki. Gra posiada strategiczną głębie, a zarazem jest przystępna dla nowych graczy. Grę mogę polecić osobą lubiącym długofalowe planowanie połączone z przystępnymi zasadami. Jest to solidny tytuł mechanicznie wizualnie i pod względem wykonania, który dostarcza świetnej zabawy. Smartphone Inc. zasługuje na mocne 8/10.
Liczba wystawionych
opinii: 166
04.08.2025 09:40
Smartphone to gra, która wyróżnia się na tle innych tytułów planszowych dzięki swojej mechanice ekonomicznej oraz złożoności. Jest to gra, w której trzeba myśleć do przodu, planować swoje ruchy i zarządzać zasobami. Można powiedzieć, że gra oferuje bardzo satysfakcjonującą dawkę wyzwania, zwłaszcza jeśli chodzi o manewrowanie między produkcją i sprzedażą. Gra ma przyjemną oprawę graficzną, która dobrze oddaje tematykę technologiczną. Karty, plansze i elementy są dobrze zaprojektowane, a same zasady są klarowne i dobrze opisane. To sprawia, że gra jest również przyjemna pod względem estetyczny. Wymaga dużej uwagi i dokładnego zrozumienia, jak różne elementy gry wpływają na siebie. Czas trwania może być zaletą, jak i wadą – długie sesje mogą być męczące, szczególnie jeśli gracze nie są w pełni zaangażowani.
Liczba wystawionych
opinii: 146
24.10.2024 18:42
Przyszła kolej na produkcję smartfonów, zaczynając od planowania produkcji, rozwijania swojej technologii, żeby mieć produkt inny od konkurencji, a przez to planować ekspansję na nowe rynki zbytu.
Najbardziej emocjonującą decyzją w grze jest ustalenie ceny naszego produktu. Jak przestrzelimy w górę, to nie sprzedamy wszystkiego co wyprodukowaliśmy, bo konkurencja sprzeda po mniejszej cenie, jak cena będzie za niska to zarobimy, ale za mało żeby wygrać.
W tym tytule najbardziej podoba mi się planowanie akcji, bo używamy do tego dwóch planszetek z symbolami akcji i odpowiednio nakładamy je na siebie korzystając z odkrytych symboli. W trakcie gry będziemy mogli rozbudowywać oraz dodawać planszetki z innymi układami. Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że akcję planujemy w tajemnicy przed innymi za zasłonkami.
Jak każdy widzi gra nie powala wyglądem. Natomiast plansza jest bardzo czytelna, prosta do przyswojenia i dynamiczna. W 5 osoby z tłumaczeniem zasad rozgrywka trwała 1:30- 1:45 minut, było czuć oddech konkurencji i walkę na rynkach zbytu. Także nie jest to pasjans, gdzie nie patrzymy kompletnie na rywali.
Mała symulacja ekonomiczna zdała test dlatego daję 8/10
Liczba wystawionych
opinii: 3
15.10.2024 00:41
Bardzo przyjemna rozgrywka, w której będziemy musieli trochę pomyśleć nad ruchami swoimi i pozostałych graczy. Dość niski próg wejscia, czytelne i proste zasady oraz logicznosc wykonywania akcji związanych z tematyką powoduje, że dość często laduje na stole. Do tego przyjemnie się skaluje. Najprosciej lekki eurasek, z prosta i czytelna grafiką, jasnymi zasadami mogący zostać wprowadzeniem do cięższych tytułów. Wiek można obniżyć spokojnie do ogarniętych 10 latkow z umiejętnościami myślenia i tabliczki mnożenia.
Liczba wystawionych
opinii: 261
31.08.2024 15:06
Zdecydowanie warta spróbowania! Gra jest dość prostą grą ekonomiczną o zarządzaniu korpo na globalnym rynku. Temat trudny, jednak daleko tej grze do symulatora, temat to raczej przyczynek do zabawy w sumie lekkie euro. Bardzo dobrze napisana krótka instrukcja, czytelne zasady. Bardzo duża przyjemność na koniec rundy ze sprzedaży towarów po sensownej cenie:) jakość wykonania tej gry również na plus, zwłaszcza, że obecnie można ją wyrwać za jakieś 130 zł. W mojej ocenie dobra gra.
Liczba wystawionych
opinii: 51
26.03.2024 15:33
Gra jest bardzo przyjemna
początkujących graczy może odstraszyć ilość symboli na planszy, jednak po zrobieniu jednego "kółka" gra staje sie logiczna i prosta. Polecam każdemu kto lubi ekonomiczne euro
Liczba wystawionych
opinii: 296
22.12.2023 17:22
Z wyglądu i wagi zapowiadało się ciężkie euro, tymczasem dostajemy dość lekkią i nieskomplikowaną grę ekonomiczną o zarządzaniu w branży telefonów. Konkurujemy o przewagi na rynkach, starając się w zbilansowanej cenie sprzedawać wyprodukowane telefony kosztem konkurentów. Brzmi skompliwanie, ale takie nie jest. Kilka akcji na krzyż, sprytny mechanizm układania palety akcji z nabywanych na rynku płytek, fajny mechanizm podazowo-popytowy. Dobrze to wszystko działa. Gra nie zrobiła furory, bo właśnie dla geekow była za prosta, nowicjuszy odstraszała rozmiarem ceną i umiarkowaną szatą graficzną. Tymczasem Smartphone jest szybki, prosty, czytelny.. fajnie mi się w to gra, dobrze przyjęła go również moja grupa.. ja polecam!
Liczba wystawionych
opinii: 70
25.09.2023 13:30
Niestety znajomi nie polubili jej tak bardzo, jak ja, a sprawdza się lepiej w składzie większym niż dwuosobowy. W dwie osoby też jest nieźle, można również dołożyć Steve'a (który, jak na automę, nie jest zły), ale jednak gra dostaje rumieńców przy minimum trzech graczach. Podoba mi się balansowanie ceną, pozyskiwanie nowych technologii i zdobywanie nowych rynków. Bardzo fajna, ekonomiczna gra, do której chciałabym wracać częściej.
Liczba wystawionych
opinii: 153
20.04.2023 08:55
Świetna gierka ekonomiczna, zdecydowanie polecam, rozgrywka nie jest krótka ale warto. Wyglądowi bardzo estetycznie wyglada fajnie, super bo jest mała losowość, praktycznie wszystko planujemy sami. Także to jest duży plus, jak gra się np w czterech graczy to jest też bardzo fajna interakcja między graczami, 2,3 osoby trochę mniej przepychanek ale też fajnie tylko będzie rozgrywka wyglądać trochę inaczej.
Liczba wystawionych
opinii: 73
22.02.2023 13:47
Gra to swobodnego pogrania z mało ogranymi osobami. Zaletą jest fakt, że najdłuższa cześć rundy odbywa się symultanicznie. Polecam do okazyjnego grania
Liczba wystawionych
opinii: 149
14.02.2023 06:32
Średniej ciężkości eurasek. Przyjemna ekspansja po planszy, kontrolowanie kolejnych pól. Mini wyścig po część kafelków/ulepszeń. Układanie akcji na planszetce, daje sporo kombinacji. Na duży plus system licytacji "kto da mniej/taniej" bardzo ciekawie zaprojektowany. Dla mnie na duży minus (dla innych może być to duży plus) grafiki. W sumie to ich bral na planszy. Dla mnie zbyt prosto, nudno, nie cieszy oczu. Eh, jakby można grać z zamkniętymi oczami to byloby plus 1 do oceny 😅
Liczba wystawionych
opinii: 165
25.08.2022 14:53
Bardzo fajna gra.
Liczba wystawionych
opinii: 45
14.08.2022 08:30
Ładnie (wręcz sterylnie) wyglądające euro o zarządzaniu firmą produkującą smartphony. Są lepsze, są gorsze i przez to raczej rzadko wraca na stół.
Liczba wystawionych
opinii: 335
15.06.2022 07:07
Hansa Smartphonica. Bardzo oszczędny w dizajnie planszy, nie rozpieszczający komponentami euraskowy areacontrolowy symulator zebrania kwartalnego w siedzibie złej megakorporacji. Ta gra jest brutalnie prosta. Planujesz akcje, wykonujesz akcje, produkujesz, wynajmujesz, rozprzestrzeniasz się na rynkach i znowu w biznesie ci nie wyszło, bo inni sprzedali więcej, albo drożej, albo wszędzie. Smartphone wciąga jak dobra pozornie darmowa apka. Wciąż jesteś o krok od rynkowej dominacji, technologicznego przełomu, zyskania fortuny. Wystarczy tylko zainwestować trochę sprytu i determinacji w następną turę, a tym razem wyjdzie. Tych tur jest pięć, więc trzeba konkretnie planować na krok do przodu i reagować na poczynania konkurencji, zanim bańka na smartfony pęknie. Gra ma genialny system wyboru akcji. Do dyspozycji graczy są dwie tabletopodobne, obustronne planszetki z ikonami akcji, które trzeba na siebie tak nałożyć, żeby uzyskać jak najbardziej optymalną kombinację akcji dostępnych w turze. Puzzle już na starcie. Fajnie! To tej nakładaniu można pozyskać kafle podwójnych technologii dające nowe opcje kombinowania, żeby zfocusować swoją biznesową strategię. A potem produkuje się kosteczki, umieszcza znaczniki przy technologiach, zdobywa możliwość handlu na nowych rynkach i sprzedaje się te kubiki smartfonów tam, gdzie cena i technologia pozwala. Cena czyni w Smartphone cuda, gdyż gracz oferujący swoje cudeńka po najniższej cenie, ma pierwszeństwo, a to ma ogromne znaczenie podczas sprzedaży. Kto pierwszy, ten lepszy. Są sposoby na neutralizację króla taniochy, bo gra umożliwia stworzenie własnego technologicznego imperium nadgryzionego jabłuszka i sprzedaż technosnobom za kosmiczne pieniądze, ale najpierw trzeba do nich dotrzeć. Bardzo dobra gra. Tak dobra jak Wasza ulubiona marka telefonów.