Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
35,00 zł
Dostępna

Ryzykanci

Liczba graczy: 2 - 5
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Michael Rieneck
Premiera: 17.09.2022
Wydanie polskie: Lucrum Games
Wydanie oryginalne: Lucrum Studio
Ryzykanci to gra, w której – zagrywając karty – będziesz rekrutować ekipę awanturników, aby zdobyć starożytne skarby. Korzystaj z umiejętności członków swojej ekipy, by przy okazji zniweczyć także plany konkurencji. Musisz jednak uważać na czyhające zewsząd zagrożenia. Przeciwnicy gotowi są posunąć się do kradzieży, manipulacji i wszelkich podłych zagrywek, by odebrać ci artefakty i zwyc... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 5
29.09.2023 13:40
4.0
ocena
Na Ryzykantów trafiłam szukając szybkiej karcianki, która miała stanowić filler przed dłuższymi tytułami - do tej pory mieliśmy w kolekcji tylko List Miłosny. Tę grę polecono mi jako "następcę" Intrygantów (niedostępni w sprzedaży), tego samego autora. Gra jest bardzo fajnie zilustrowana - początkowo miałam wrażenie, że będę się wcielać w poszukującego artefaktów podróżnika z "Arnaka". Wrażenie szybko zniknęło kiedy doszło do pierwszej rozgrywki i rozpoczęła się walka o zwycięstwo. Gra wymaga dużo skupienia i czujności, nastawia bojowo i wyciąga z człowieka negatywne cechy, ale klimat ucieka gdzieś w tej mechanice gry. Na plus zaliczam skalowalność - najczęściej gramy w dwie osoby i w tej konfiguracji grało się dobrze - "Ryzykanci" moim zdaniem wypadli w takim zestawie lepiej niż "List Miłosny". Na minus brak kart pomocy dla graczy, trzeba się nauczyć symboli aby szybko łapać co jaka karta robi i nie wyciągać sobie w kółko instrukcji z rąk. Gry jeszcze nie mam w kolekcji, ale myślę że prędzej niż później znajdzie się na półce.
Liczba wystawionych
opinii: 9
28.09.2023 12:10
2.5
ocena
Mam mały problem z tą grą. Z jednej strony ciekawie było kombinować z kartami. Podkładanie innemu graczowi jakiegoś dziadostwa też było całkiem przyjemne. :) Ale bywały rundy, że człowiek trochę się męczył i miał ochotę aby ta runda już się skończyła. Polecam sprawdzić. Gra świetnie się nadaje do rozgrywek w pociągu - na luzie, bez pośpiechu i szczególnego zaangażowania.
Liczba wystawionych
opinii: 6
26.08.2023 23:40
4.0
ocena
Bardzo interaktywna karcianka, która wywołuje frustrację drugiej strony 😜
Liczba wystawionych
opinii: 82
16.08.2023 11:41
brak
Kupiłem za śmieszne grosiki, jeszcze nie gralem
Liczba wystawionych
opinii: 87
19.10.2025 10:46
2.0
ocena
Na początek: gra jest inna niż INTRYGANCI czy SPISKOWCY, podobieństwa są pobieżne (są karty i mają one efekty, i w sumie tyle). W skrócie podstawową rozgrywkę Ryzykantów można porównać do transferowania zawodników pomiędzy drużynami sportowymi: zawodnik-ekspedytor nie ma nic do powiedzenia (a zwykle nawet przeciwna drużyna), a my traktujemy całą naszą listę kandydatów czysto instrumentalnie, patrząc, jaki efekt i symbol skarbu nam dadzą po zagraniu - gra zmusza graczy do decyzji, których awanturników się pozbyć z naszej drużyny, a których zagrać. Mam mieszane uczucia co do tego tytułu, taka typowa gra, które tworzy Reiner Knizia: parę ikonek, prosta mechanika żonglowania kartami, zaś klimat i grafiki dodany na siłę. Tematem jest rekrutowanie pojedynczych awanturników do ekspedycji i nie wiem co to ma wspólnego z tytułowym ryzykanctwem - no chyba, że draftowane postacie to kamikadze, którzy nie wiedzą, czy zaraz zostaną przez swojego własnego rekrutera (gracza) wyrzuceni. Każdy ekspedytor daje jeden rodzaj skarbu (poza reporterem - kartą bez efektu), a jednocześnie robi jakąś żonglerkę na swoich kartach, czy to na kartach w ręku czy już położonych na stole. Podoba mi się mechanika kolekcjonowania skarbów, by dobić do 3 kart o tym samym symbolu (+4 PZ za połowę, a to dużo) oraz karty z symbolami map dające PZ x ilość kart tego samego koloru (raczej losowo), i ta jedna mechanika zdecydowanie poprawia gameplay, który po za tym byłby w najlepszym przypadku średni. Akcje są typu: podmieniam kartę na ręce, zabieram 1 kartę graczowi i daję mu swoją, blokuję jeden typ postaci itp. Rozgrywka czysto abstrakcyjna, bez klimatu, losowa tak, że gracz ma czasem wrażenie, że zwycięstwo jest wynikiem szczęścia. Żonglowanie posiadanymi w ręku/zagranymi kartami ma się totalnie nijak do tematyki: wymieniamy sobie kartę i bierzemy następną z zakrytej talii, blokujemy typ awanturnika, czy wymieniamy ekspedytorów "na ręku" z innym graczem (czasem całą ich grupę, nie wiedząc zupełnie, co dostaniemy - nie da się w tej grze tego wydedukować - reset w twojej talii zainicjowany przez gracza, który dostał złe rozdanie, i jak tu planować?). Gra wymusza efekty (opisy kart postaci w Ryzykantach zaczynają się od "musisz" np. "musisz wymienić zagraną kartę ekspedycji z kartą ekspedycji innego gracza"), i jest na tyle krótka, że wzmacnia efekt losowości, nierzadko zagrywamy karty z automatu bo istnieje tylko jedyne senswone zagranie, kolejnym denerwującym elementem jest broszurka z jednej strony z długą listą efektów postaci kart po jednej stronie, i efektów kart zagrożeń po drugiej (później można domyśleć się ikonek na kartach, ale powinny być one opisane na tej broszurce) - i trzeba podczas gry nie dość, że dzielić się tą broszurką z innymi graczami, to jeszcze trzeba ją wielokrotnie przewracać raz na jedną a raz na drugą stronę: "to co ten ludzik na łódce w sumie robił? daj mi spojrzeć jeszcze raz". Grę ratuje wspomniana mechanika dążenia do posiadania trójki takich samych skarbów i ilość nakładających się na siebie kombinacji (w jakiej kolejności zagrać karty, jakie zagrożenie wybrać dla siebie lub na niekorzyść przeciwników, czy wymienić tą czy inną kartę - niestety często wybór jest iluzoryczny, bo tylko jedna karta zagrożeń nam przypasuje, można nieco zmienić reguły i dodać 1 czy 2 dodatkowe karty zagrożeń niż ilość graczy, wbrew instrukcji, i stanie się bardziej decyzyjna a mniej wymuszająca). Gra nie do końca przemyślana i niezbalansowana: niektóre karty mają mało miarodajny efekt (żółta: wyrzuca się niepasującą kartę na ręce i bierze nową, losową), niektóre sprawiają, że gra bywa toporna (fioletowa: cofasz swoją kartę ze stołu na rękę, a jak wszystkie karty zagrane przez ciebie są dobre - z reguły są - to za chwilę z powrotem tą ściągniętą kartę zagrywasz na stół), niektóre zaś totalnie rozwalają grę (niebieska: nie pasują ci karty na ręce - reset i wymianka z przeciwnikiem całej talii, czerwona: zabieram najlepszą kartę przeciwnikowi ze stołu a w zamian wstawiam mu jakiś zapychacz) - co sprawia, że gracze będą polować na najbardziej przydatne karty (te czerwone), i nagle gra się robi jeszcze bardziej losowa i płaska; jeśli gram na jakiś kolor (powiedzmy fioletowe) i mam kartę z symbolem fioletowej mapki (efekt: ilość fioletowych x PZ), to gracz zagrywający czerwoną kartę zabierze mi tą "mapkę" i stracę nagle połowę PZ - no to w następnej turze przy czerwonej karcie znowu się odgrywam i odbieram mu tą mapkę z powrotem, no to on znowu robi to samo... Przy zachowaniu prostoty generalnie jest ok, tym bardziej, że dostałem ją całkiem tanio (poza internetem, w którym w sumie rzadko kupuję) - ma element gamifikacyjny, wciągające jak zawsze klasyczne kolekcjonerstwo skarbów, plus interakcję. Gdyby nie ta toporna broszurka z opisami kart, mogłaby zostać grą familijną, a tak pozostaje raczej dla ograniczonej liczby karcianko-casualowców. Mógłby być z tego taki trochę Splendor (zagrywanie i kolekcjonowanie kart), który jest bardzo dobrze zbalansowany i przemyślany, ale powyższe niedoróbki sprawiają, że nie będzie.
Liczba wystawionych
opinii: 79
29.11.2024 17:02
3.5
ocena
Szybka karcianka, która najlepiej sprawdzi się w gronie 3-4 osobowym. Na dwie osoby też działa, ale jednak ciut słabiej. W grze próbujemy skompletować zespół naszych tytułowych Ryzykantów, a każdy z nich wywołuje inny efekt. W następstwie będziemy często wymieniać karty, a nawet całą rękę z przeciwnikami, podbierać sobie karty, blokować zagranie innych itp.
Liczba wystawionych
opinii: 53
26.10.2024 17:02
4.0
ocena
W tych pieniądzach, naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Trzeba lubić negatywną interakcję.
Liczba wystawionych
opinii: 159
15.09.2024 15:03
4.5
ocena
Szybka i pełna negatywnej integracji karcianka z ładnymi grafikami. Karty dość grube, dlatego się tak nie niszczą, nawet bez koszulkowania. Sprawdza się na wypadach nad jezioro, czy w góry.
Liczba wystawionych
opinii: 142
13.09.2024 07:23
2.5
ocena
Prosta gra w zagrywanie kart na stół i wykonywanie akcji z nimi powiązanych. Nie można dwa razy wyłożyć tej samej postaci do swojego obszaru. Postaci jest 6, więc tyle kart maksymalnie zagramy (teoretycznie). Kto spasuje pierwszy dobiera kartę zagrożenia i wykonuje jej efekty. Na koniec rundy zbieramy to co się udało wyłożyć i po trzech takich rundach liczymy punkty. Trochę kombinowania i sporo negatywnej interakcji. Wykonanie graficzne dla mnie na plus, ale karty trzeba zakoszulkować, bo trochę delikatne. Trudnością w tej grze, przynajmniej przy pierwszych rozgrywkach jest ikonografia opisana na kartce w instrukcji- karty pomocy gracza dużo by dały. A tak każdy zagląda i i wyrywa sobie instrukcję z ręki przy stole- jest to uciążliwe. Nie lubię doklejania klimatu na siłę w takich grach, a tu jest to mocno odczuwalne. Prosta, łatwa, trochę kombinowania i wkurzania się na siebie przy stole. Jak ktoś to lubi, proszę bardzo.
Liczba wystawionych
opinii: 222
22.08.2024 09:42
3.5
ocena
Dynamiczna i dość wredna gra, która powinna spodobać się fanom Wirusa. Tu też zbieramy zestawy, ale dodatkowo na koniec gry po 3 turach przyniosą one nam punkty, które końcowo złożą się na zwycięstwo. Podobnie jak w Wirusie sytuacja na stole i w karach, które posiadają gracze na rękach ulegają szybkim zmianom, co nie raz spowoduje, że będziecie zło wróżyć współgraczom. Nie jest łatwo wygrać w tą w sumie prosta grę, ale tym bardziej jest dużą satysfakcja na koniec gry. Gra wykonana jest bardzo dobrze, a ilustracje są klimatyczne (choć w samej grze nie ma tego klimatu ryzykownej wyprawy). Szkoda, że jak zwykle wydawca przeskanował wielkość pudełka względem zawartości, bo wiatr hula w pudełku. Myślę, że gra sprawdzi się świetnie na wakacjach/przy piwku lub jako gra do wykorzystania na świetlicy szkolnej lub bibliotece. No i w sumie aż prosi się by grać w nią przed Wyprawą do El Dorado ;)
Liczba wystawionych
opinii: 210
03.06.2024 09:57
2.5
ocena
Nic specjalnego. Co rozgrywkę trzeba sb przypominać ikony. Gra prosta bez głębi. Grafiki fajne, tylko że ich jest mało. Wydaje się trochę jakby toporna w obsłudze. Z gier tego tupu Oriflame siada mi dużo lepiej. Mimo wszystko polecam, bo wydaje mi się, że gra może znaleźć swoich fanów.
Liczba wystawionych
opinii: 829
21.05.2024 09:28
2.5
ocena
Trochę nie rozumiem fenomenu tej karcianki. Słyszałam głosy, że to lepsza odsłona Intrygantów. Dla mnie niekoniecznie. Ryzykanci ratują graczy, którym nie podeszły karty, bo gdy pierwsi skończymy rozgrywkę, mamy możliwość wyboru najmniejszego zagrożenia, a gdy jesteśmy najdłużej grającym może się okazać, że zostaniemy bez punktów. Grane są trzy rundy, co pozwala graczowi iść w konkretnym kierunku, bo punkty podliczane są na samym końcu. Elementy zastosowane w tej wersji wygładzają rozgrywkę i poprawiają niedociągnięcia Intrygantów, lecz dla mnie pierwowzór jest bardziej emocjonujący. Ocena po 2 partiach w 3 osoby . Średni czas gry = 22 min.
Liczba wystawionych
opinii: 530
17.05.2024 15:05
4.5
ocena
Ryzykanci to moim zdaniem najwredniejsza karcianka ubiegłego roku! Kocham negatywną interakcję od zawsze, więc za każdym razem siadam do Ryzykantów z dziką przyjemnością! Gra przy której łatwo poznać drugiego człowieka i jego prawdziwe oblicze (raczej nie polecam na pierwszą randkę!). ~ Agata
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 144
16.01.2023 13:16
4.0
ocena
Ryzykanci to bardzo fajna karcianka, która może stanowić ciekawą rozgrzewkę przed cięższym tytułem jak i również może nam ubarwienie wieczór w gronie znajomych. Mimo małego pudełka jest to sporo negatywnej interakcji co sami bardzo lubimy, a więc serdecznie Polecamy ;)
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 153
01.01.2023 23:29
4.0
ocena
Fajna mała szybka karcianka, to co od razy napewno rzuca się w oczy to ślicznie wykonane rysunki które od razu zwróciły moją uwagę. Mechanika gry także bardzo przyjemna, jeżeli lubisz szybkie proste w zasadach eleganckie karcianki to bardzo dobrze trafiłeś. Polecam.
Liczba wystawionych
opinii: 280
17.10.2022 11:40
3.5
ocena
No całkiem sympatyczna gierka, ponoć nowe wydanie innej gry. Można pograć jako fillerek, bo zajmuje ona ok 30 minut i szybko się ją rozkłada
Liczba wystawionych
opinii: 93
30.09.2022 19:13
4.5
ocena
Prosta, fajna i szybka karcianka. Mechaniki są przyjemne, zasady proste (działanie postaci/zagrożeń można nie zapamiętać, ale z pomocą przychodzi ściąga), a rozgrywka daje wiele przyjemności. Jest troszkę kombinowania przez karty zagrożeń, a także presja, że przeciwnik sprzątnie kartę zagrożenia sprzed nosa, a plan na runde spali na końcu na manewce. Przyyyyjemna gra
Liczba wystawionych
opinii: 754
28.09.2022 19:49
3.5
ocena
Całkiem spoko fillerek. Dobry na start przed czyms większym (np. pozostając w klimacie można przed Arbakiem 😃). Gra się przez trzy rundy. W każdej z nich zagrywamy kartę z ręki i odpalamy jej umiejkę. Jest kilka typów (kolorów) kart. Oprócz tego mamy kilka rzeczy, które w pewnym stopniu ograniczają nam pole manewru - możemy zagrywać tylko karty innego koloru niż już zagrane, na środku są karty "pułapek", które możemy wybrać po spasowaniu i wyeliminować jakieś karty z gry oraz karty mówiace jakich kolorów nie wolno nam zagrywać. Po każdej z takich rund odkladamy karty na bok, a po trzech rundach liczymy punkty. Mamy tu specjalne zasady punktowania za sety etc. Naprawde przyjemna gra na kilka osob. Bardzo podobna i nieco bardziej rozbudowania jak Red7 🙂
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 492
24.09.2022 14:57
3.5
ocena
Przyzwoity tytuł o zbieraniu odpowiednich zestawów kart i przeszkadzaniu innym graczom. Każda karta ma inną umiejkę i trzeba dobrze zaplanować jej użycie. Jest bardzo dużo interakcji między graczami i kombinowania w swoim obszarze gry.
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności